• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3853 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۲ تير

با احضار، بازداشت و زنداني كردن فعالان سياسي و مدني مخالفم

محمود علوي، وزير اطلاعات، بدون اينكه خبري از صحبت‌هاي رييس‌جمهور با او در خصوص ادامه حضورش در وزارت اطلاعات بدهد از خود به عنوان سرباز نام برده و عنوان مي‌كند: ما سرباز هستيم، سرباز هميشه آماده خدمت است و منتظر است تا او را به خدمت بگيرند. او در حاشيه جلسه هيات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش كه آيا از احضار برخي خبرنگاران توسط نهادهاي امنيتي اطلاع دارد يا خير گفت: من بارها گفته‌ام با احضار، ‌بازداشت و زنداني كردن فعالان مدني اعم از فعالان رسانه‌اي، فعالان فرهنگي و هنري، اقتصادي و سياسي نه به عنوان يك روحاني يا دانشگاهي بلكه به‌عنوان يك مقام امنيتي مخالفم چرا كه در مديريت جامعه، اصحاب رسانه و فعالان سياسي همه خودي هستند و در مديريت اين جامعه ارعاب و روش‌هاي سخت به‌عنوان وسيله صحيح مديريت نيست، بلكه روش صحيح مديريت اين جامعه اين است كه با آنان تعامل شود. ما تجربه‌هاي گران‌سنگي در وزارت اطلاعات داريم كه با فعالان صنف‌هاي مختلف نشسته‌ايم و صحبت كرده‌ايم و اگر مواردي بوده كه آنها بايد رعايت مي‌كردند خودشان رعايت كردند و ديگر نيازي به ارعاب و بگير و به بند و اين مسائل نبوده است. اين روش‌ها مربوط به مديريت دشمن است. در قرآن نيز به ما مي‌فرمايد ما بايد از ارعاب در رابطه با دشمن استفاده كنيم. بنابراين وزارت اطلاعات در برابر تروريست‌ها كه مي‌خواهند امنيت كشور را به چالش بكشند بدون مسامحه برخورد مي‌كند اما براي مردم و فعالان مدني و ناشران و هنرمندان و فعالان اقتصادي وظيفه خود مي‌داند كه به عنوان يك خادم بهترين خدمت چه در عرصه امنيت و چه در ساير عرصه‌ها را ارايه كند و اين مسيري است كه امروز وزارت اطلاعات دنبال مي‌كند.
بايد نيروهاي اطلاعاتي را تقويت كنيم
علوي در خصوص عملكرد وزارت اطلاعات هم گفت: وزارت اطلاعات در چالش‌آفريني دشمنان نظام بايد با كمترين هزينه اين مشكلات را پيش‌بيني و مديريت كند و از آسيب وارد آوردن اين چالش‌ها به كشور جلوگيري كند كه تا به حال مجموعه امنيتي كشور كه در راس آن وزارت اطلاعات قرار دارد اين رسالت خود را به خوبي انجام داده است. نيروهاي اطلاعات جز در يك مورد كه نيروهاي تروريستي در كار خودشان با توفيق آنچناني همراه نبودند كارها را به خوبي مديريت كرده‌اند اما بايد نيروهاي اطلاعاتي را تقويت كنيم كه اين كار را خواهيم كرد تا از به چالش كشيده شدن امنيت كشور توسط تروريست‌ها جلوگيري كنيم و اميدواريم در اين زمينه با توفيقات الهي شاهد موفقيت دستگاه اطلاعاتي خودمان باشيم.
تحمل نداريم كه فردي دوتابعيتي را به‌كار بگيريم
علوي با بيان اينكه هيچ دستگاهي در دولت تحملي بر اين ندارد كه فردي دو تابعيتي را به كار بگيرد، گفت: هيچ دستگاه ما در نظام چه در بدنه دولتي و چه دستگاه‌هاي بين دولتي نمي‌خواهد كه در برابر قانون دهن‌كجي كند پس اگر كسي دو تابعيتي باشد و دستگاهي نداند، اشكالي متوجه آنان نيست. كساني كه فكر كردند مساله دو تابعيتي مي‌تواند ابزاري براي به چالش كشيدن دولت در افكار عمومي باشد به ابزار خوبي متمسك نشدند و اين ريسمان پوسيده است و خود كساني كه اين موضوع را مطرح مي‌كردند نيز كم كم به اين نتيجه مي‌رسند كه اين نردبان، نردبان محكمي براي به چالش كشيدن دولت نيست.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون