• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3864 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۵ مرداد

تندروها بازهم به در بسته خوردند

سردار غيب پرور: جلسه سپاه با دولت اعتراضي نبود

گروه سياسي| «محور جلسه روز دوشنبه سرداران سپاه نقد عملكرد و مواضع دولت بوده است» اين جمله يادداشت يكي از روزنامه‌هاي اصولگرا است كه برداشتي از ديدار رييس‌جمهور با سرداران ارشد سپاه بوده است. اين برداشت اما تنها چند ساعت پس از انتشار با اين جمله «نشست رييس‌جمهور با فرماندهان سپاه يك جلسه اعتراضي نبود» كه از سوي سردار غيب‌پرور مطرح شد، تكذيب شد تا يك بار ديگر تلاش‌ها براي اختلاف‌افكني ميان سپاه و دولت به در بسته بخورد. قابي كه از ديدار رييس‌جمهور و فرماندهان ارشد سپاه منتشر شد با واكنش‌هاي بسياري مواجه شد. اما همه‌چيز به واكنش تنها ختم نشد و تندروها تلاش كردند تا با اظهارنظرهاي عجيب مسير جلسه‌اي كه روز دوشنبه در دفتر رييس‌جمهور برگزار شده بود را تغيير دهند. با اين همه توضيحات افراد حاضر در اين ديدار بازهم برداشت‌هاي نادرست را تكذيب كرد. سردار غيب‌پرور از چهره‌هاي حاضر در اين ديدار با اشاره به ديدار فرماندهان ارشد سپاه با رييس‌جمهور گفت: «نشست رييس‌جمهور با فرماندهان سپاه يك جلسه اعتراضي نبود؛ مجموعه سپاه، جناب آقاي روحاني را رييس‌جمهوري قانوني كشور مي‌داند و غير از اين هم نمي‌تواند باشد. ما حتما بايد به دولت كمك كنيم، كما اينكه رييس‌جمهوري محترم نيز سپاه و بسيج را به عنوان يكي از مولفه‌هاي قدرت ملي باور داشته باشند كه الحمد‌الله اين باور بود.» وي در ادامه گفت: «رييس‌جمهوري در انتهاي جلسه به من گفتند كه از سال 58 بسيجي هستم و هنوز هم كارت بسيجي خود را دارم. حتما هم همين است ما هم غير اين چيزي نمي‌خواهيم اصلا قرار نيست در نظام اسلامي كه در راس آن ولي فقيه است خداي نكرده ما يك حرف‌هايي را بزنيم كه برخلاف مصالح كشور باشد.» سردار غيب پرور همچنين افزود: «رييس‌جمهوري محترم نيز علاقه‌مندي خود را به سپاه اعلام كردند و در مقابل سپاه هم اين آمادگي را اعلام كرد و بنده هم در جلسه گفتم حداقل در 15 مصاحبه و سخنراني من اعلام آمادگي براي كمك بسيج به دولت منتخب مردم كردم. » رييس سازمان بسيج همچنين در ادامه در ارتباط با نگاه جديد در بسيج نيز گفت: «نيازمند دميدن يك روح جديد به بسيج هستيم و برنامه‌هاي جديد و استفاده از عزيزاني كه ايده و برنامه جديد دارند را در دستور كار داريم.» وي افزود: «بسيج در عرصه‌هاي مختلف از جمله در اقتصاد مقاومتي، تعليم و تربيت آحاد بسيجيان در حال تلاش است، در گذشته زحمت زيادي كشيده شد و اين بدان معنا نيست كه در ادامه كار نبايد برنامه جديدي داشته باشيم.» وي ادامه داد: در اهداف قرارگاه حضرت جواد الائمه (ع) موضوعاتي همچون جلب مشاركت دستگاه‌هاي دولتي هست كه اگر تعامل با دستگاه‌ها نداشته باشيم كار پيش نخواهد رفت و ديگر اينكه گروه‌هاي مرجع مردمي داريم كه در كار خود موفق هستند.

ما قيم انقلاب و مردم نيستيم
جانشين فرمانده كل سپاه در امور بسيج گفت: ما قيم انقلاب و مردم نيستيم بلكه جزيي از مردم هستيم كه قرار است با كمك مردم و تبعيت از ولي فقيه، انقلاب را پر شتاب‌تر از گذشته پيش ببريم. به گزارش ايلنا، سردار غلامحسين غيب‌پرور در مراسم معارفه معاون فرهنگي سازمان بسيج با اشاره به نقش مردم در پيروزي انقلاب افزود: انقلاب اسلامي به بركت اسلام و رهبري ولايت و حضور معنا‌دار مردم پيروز شد و رمز تداوم آن نيز حضور مردم در صحنه‌هاي مختلف خواهد بود. او با اشاره به مقاطعي از تاريخ گفت: در برخي از مقاطع رهبري الهي وجود داشته و آموزه‌هاي اسلامي هم بوده است، اما به خاطر عدم همراهي مردم حكومت ديني شكل نگرفته است.
 رييس سازمان بسيج افزود: قطعا اگر حضور مردم در قيام‌هاي الهي در طول تاريخ وجود داشت ما شاهد حوادث تلخ تاريخي در شهادت رهبران الهي نبوديم. او با تاكيد بر اتكا به مردم در حل مشكلات جامعه گفت: دشمن به نقش بي‌بديل مردم در پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي پي برده است و به همين خاطر است كه بيشترين تلاش خود را براي تغيير باورهاي مردم و سبك زندگي آنها قرار داده است. جانشين فرمانده كل سپاه در امور بسيج افزود: براي اينكه مشكلات اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه حل شود چاره‌اي جز اين نخواهد بود كه مردم را در اين صحنه‌ها مشاركت دهيم و مطمئن باشيم كه با حضور مردم مسائل و معضلات جامعه حل خواهد شد. او در ادامه گفت: ما قيم انقلاب و مردم نيستيم بلكه جزيي از مردم هستيم كه قرار است با كمك مردم و تبعيت از ولي فقيه، انقلاب را پرشتاب‌تر از گذشته پيش ببريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون