• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3882 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ مرداد

عددنوشت

مصوبات پيشگيري از زمين‌خواري
مشاور حقوقي وزير راه و شهرسازي از ۷۰۰ مصوبه استاني براي پيشگيري از زمين‌خواري خبر داد. حسين معصوم با اشاره به اعاده دادرسي 1330 پرونده در چارچوب اعمال مقررات ماده 477 قانون آيين دادرسي كيفري و ماده 79 ديوان عدالت اداري اظهار كرد: تشكيل جلسات شوراهاي حفظ حقوق بيت‌المال در استان‌ها سبب كاهش روند رو به افزايش تصرفات غيرقانوني اراضي دولتي شد. در عين‌حال اين جلسات موجب شد تا رسيدگي‌هاي قضايي از وضعيت مطلوب‌تري برخوردار شوند و توجه دستگاه‌هاي متولي به مشكلات مبنايي و راهكارهاي مناسب در جهت رفع آنها معطوف شد.

 

عمق آب درياچه اروميه
معاون سازمان حفاظت محيط زيست گفت: با اتخاذ سياست‌هاي متعدد جهت احياي درياچه اروميه توسط كارگروه ملي نجات اين درياچه، تاكنون سطح تراز درياچه اروميه به بيش از ۸۰ سانتي‌متر افزايش يافته است. افزايش سطح تراز درياچه اروميه با اتخاذ سياست‌هاي متعدد جهت احياي اين درياچه از سوي ستاد احياي درياچه اروميه صورت گرفته است. پروين فرشچي در خصوص اقدامات صورت گرفته در دولت يازدهم به منظور احياي درياچه اروميه گفت: به اين منظور تشـكيل سـتاد احيـاي درياچـه اروميـه بـا رديـف اعتبـاري مسـتقل ملـي و اسـتفاده از ظرفيـت‌هاي ملـي و بين‌المللـي بـراي احيـاي ايـن درياچـه صورت گرفته است. پروين فرشچي در ادامه به تهيه برنامه احيا و حفاظت درياچه اروميه با همكاري كارگروه ملي نجات درياچه اروميه خبر داد.


سهم اصناف از تسهيلات سال95
عضو هيات رييسه اتاق اصناف ايران گفت: سهم اصناف از تسهيلات ۴۲۰ هزار ميليارد توماني سال گذشته، صفر است در حالي كه اصناف مي‌توانند با كمتر از ۱۰۰ ميليون تومان شغل ايجاد كنند. مجتبي صفايي، افزود: هزينه ايجاد يك شغل در صنايع بزرگ بين 400 ميليون تا يك ميليارد تومان است. با وجود همه پيگيري‌هاي انجام شده، هنوز بسته حمايتي تسهيلات 10 هزار ميليارد توماني اصناف اجرايي نشده است. وي در ادامه با ارايه آماري گفت: در حال حاضر 8300 اتحاديه و 400 اتاق اصناف در سراسر كشور فعاليت مي‌كنند و حدود 60 هزار مدير در حوزه صنفي كشور تربيت شده و فعاليت دارند. با توجه به اهميت برنامه‌هاي شريعتمداري به بخش بهره‌وري، بايد گفت كه اتاق‌هاي اصناف هم با توجه به تفاهمنامه‌هاي مختلف با سازمان‌ها و مراكز آموزشي خود را در اين زمينه پيشرو مي‌دانند. هممچنين اتاق‌هاي اصناف هميشه در تلاش هستند تا با ارتقاي كيفيت و بهره‌وري، در كاهش قيمت‌ها نقش اساسي ايفا كنند.

درخواست سرمايه‌گذاري خارجي
رييس انجمن سرمايه‌گذاري اتاق بازرگاني ايران با بيان اينكه از ابتداي امسال تا اواسط مرداد درخواست سرمايه‌گذاري خارجي به بيش از ۴ ميليارد يورو رسيده است، گفت: پيش‌بيني مي‌شود امسال سرمايه‌گذاري خارجي به رقمي بيش از سال گذشته برسد. حسين سليمي با اشاره به اينكه سال گذشته كل سرمايه‌گذاري مصوب 12 ميليارد يورو بود، گفت: از ابتداي امسال تا اواسط مردادماه سرمايه‌گذاري خارجي مصوب به بيش از 4 ميليارد يورو رسيد.
وي با بيان اينكه درخواست‌هاي متعددي از كشورهاي مختلف اروپايي و آسيايي براي سرمايه‌گذاري داشته‌ايم، افزود: در سال جاري تعدادي از اين درخواست‌ها به اجرا رسيده و عملياتي شده است. يكي از مجوزهاي صادره براي سرمايه‌گذاري خارجي مربوط به مشاركت دو شركت اتريشي و آلماني با يك شركت‌ ايراني براي توليد پنل‌هاي خورشيدي بوده است كه در 3 يا 4 ماه آينده توليد آن به بازار مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون