• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3889 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۴ شهريور

سومين همايش كلوپ هايماسواران ايران در تهران برگزار شد

گردهمايي هايماسواران ايران

كلوپ‌هاي تخصصي خودروها در سراسر جهان فعاليت‌هاي گسترده‌اي دارند و اعضاي آنها همواره از برنامه‌هاي مختلف برگزار شده، استقبال مي‌كنند. در ايران نيز كلوپ‌هاي تخصصي خودرو غريبه نيستند و چند سالي است كه به همت كميته كلاسيك فدراسيون موتورسواري و اتومبيل‌راني كلوپ‌هاي تخصصي خودروها نيز فعال شده‌اند. از جمله اين كلوپ‌ها بايد به كلوپ BMW، Ford Mustang  و حتي كلوپ‌هاي موتوسيكلت‌هاي Vespa  اشاره كرد. 
اما اين همه ماجرا نيست و دامنه شكل گرفتن رسمي يا غيررسمي كلوپ‌هاي خودرو به خودروهاي كلاسيك ختم نمي‌شود. زيرا به تازگي كلوپ‌هاي مختلفي از خودروهاي جديد نيز در ايران شكل گرفته كه يكي از آنها كلوپ HAIMA است. خودرويي كه دو سال از حضورش در بازار ايران مي‌گذرد و از نظر كيفي جزو توليدات خوب شركت ايران خودرو به شمار مي‌رود. 
داستان شكل‌گيري كلوپ اين خودرو نيز در نوع خودش جالب است. حسين نعلبنديان، مسوول كلوپ هايما ايران در اين خصوص مي‌گويد: واقعيت اينجاست كه ما خودمان هم فكر نمي‌كرديم كار اينقدر جدي شود. اما بنده بعد از خريداري يك دستگاه هايما اتوماتيك در سال 95 و آشنايي با دوستان ديگري كه آنها نيز مالك اين خودرو بودند، گاهي قرار‌هايي با هم داشتيم و در امور مختلف فني با هم مشورت‌هايي كرديم، سرانجام اين ديدارها جدي‌تر شد و دوستان ديگر مالك هايما نيز به ما پيوستند. 
وي ادامه مي‌دهد: كم‌كم تصميم گرفتيم يك گروه در تلگرام راه‌اندازي كنيم كه به تبادل نظر در خصوص اين خودرو بپردازيم و اگر كسي تجربه‌اي دارد با ديگر اعضاي گروه در ميان بگذارد. اين موضوع كم كم جدي شد و حالا اين گروه و كانال تلگرامي حدود 1190 عضو دارد. 
به گفته مسوول اين كلوپ بعد از جدي شدن ديدارهاي دوستان با هم، در اسفندماه سال 95 و ارديبهشت ماه سال جاري دو همايش در محل درياچه تهران برگزار شد كه استقبال از اين برنامه‌ها باعث شد حتي سايت WWW. HAIMACLUPIRAN.COM  نيز راه‌اندازي شود. يكي از همايش‌هاي كلوپ هايما جمعه گذشته 27مردادماه در محل آبشار تهران، در منطقه غرب تهران برگزار شد. باوجود اينكه قرار بود همايش ساعت 10صبح برگزار شود اما اعضاي كلوپ هايما ايران كه با خانواده راهي محل برگزاري همايش شده بودند، قبل از ساعت 10 در اين محل حضور داشتند و با هم خوش و بش مي‌كردند. 
به گفته مسوول كلوپ هايما ايران 111خودرو هايما از انواع اتوماتيك، دستي و توربو در اين همايش حضور داشتند و ساعتي را در كنار هم تبادل نظر كردند. نكته جالب توجه حضور مسوولان بازاريابي و فروش كمپاني هايما چين در اين همايش بود! آنها كه از استقبال مردم و مالكين خودروهاي هايما شگفت‌زده شده بودند، اذعان كردند در چين هم همايش‌هايي از اين دست براي خودروهاي هايما برگزار مي‌شود اما استقبال مردم ايران از برگزاري اين همايش واقعا جالب است. 
در اين همايش حضور كارشناسان امدادخودرو ايران خودرو هم جالب بود. آنها ضمن حضور در اين برنامه با اعضاي كلوپ هايما ايران نيز به گفت‌وگو پرداختند و به سوالات فني مردم در خصوص خودروهاي هايما پاسخ دادند. همچنين چند خودرو هم به صورت سطحي مورد بازديد كارشناسان امداد خودرو قرار گرفت. 
از جمله مباحثي كه توسط كارشناسان امدادخودرو براي مالكين خودروهاي هايما توضيح داده شد، سيستم كنترل پايداري الكترونيكي (Esc) در خودروهاي هايما بود. سيستم كنترل پايداري، يك سيستم پيشرفته كامپيوتري در خودروهاي هايما است كه از طريق تشخيص و كاهش هرزگردي چرخ‌ها، كنترل و پايداري اتومبيل را افزايش مي‌دهد. وقتي كه اين سيستم، عدم فرمان‌پذيري مناسب را در خودرو تشخيص مي‌دهد، بطور هوشمندانه، خودرو را با استفاده از ترمزها كنترل مي‌كند. در اين سيستم، ترمزها به صورت مجزا به چرخ‌ها اعمال مي‌شوند. 
اين سيستم به طور دايم جهت حركت و فرمان‌پذيري خودرو را طي رانندگي كنترل مي‌كند و همواره در حال مقايسه مسير مقصد راننده با مسير واقعي خودروست. وقتي كه ميزان قابل ملاحظه‌اي از عدم فرمان‌پذيري توسط سيستم كنترل پايداري تشخيص داده شود، اين سيستم وارد عمل مي‌شود. بطور مثال، هنگامي كه در جاده‌هاي لغزنده و در پيچ‌هاي تند، خودرو مسيري غير از مسير مقصد را طي مي‌كند، در اين هنگام، جهت لغزش تخمين زده ‌مي‌شود و ترمزها به طور جداگانه به چرخي كه در حال لغزش غيرعادي است، اعمال مي‌شود. در نتيجه، لغزش اضافي خنثي مي‌شود و اتومبيل به مسير اصلي بازمي‌گردد. 
بهمن نظري، يكي از اعضاي فعال كلوپ كه مالك يك هايما توربو است در خصوص اين خودرو مي‌گويد: من از دوران قبل از انقلاب تا به حال خودروهاي مختلفي از شورولت بليزر گرفته تا كامارو و سمند داشته‌ام و به دليل شغل پدري، كمي هم با مسائل فني آشنايي دارم. به همين دليل وقتي خودروي هايما معرفي شد، تحقيقات زيادي در موردش انجام دادم و در آخر به اين نتيجه رسيدم كه در بازار قيمتي اين خودرو، هايما از هر نظر نسبت به رقيبان برتري دارد. 
اين عضو كلوپ هايما ادامه مي‌دهد: هايما خودرويي است كه نيازهاي يك خانواده را برآورده مي‌كند. از نظر هندلينگ و نرمي بسيار بهتر از رقيبانش است زيرا من خودروهاي ديگري در اين كلاس هم داشته‌ام و اين موضوع را لمس كرده‌ام. ضمن اينكه آپشن‌هاي مناسبي هم دارد كه از جمله آنها بايد به دوربين 360 درجه و كيفيت صندلي‌هاي مناسب اشاره كرد. وي از عضويت در كلوپ هايما ايران هم ابراز خرسندي مي‌كند و عقيده دارد: تشكيل اين كلوپ‌ها براي اعضا و مالكين بسيار مفيد است. زيرا وقتي خودروي جديد راهي بازار مي‌شود، خريداران آن، اطلاعات گسترده‌اي از آن ندارند. تشكيل كلوپ‌هاي تخصصي مي‌تواند باعث تبادل نظر و گرفتن پاسخ‌هاي اعضا كلوپ شود. حسين نعلبنديان، مسوول كلوپ هايما سواران ايران نيز در خصوص اين همايش گفت: قبلا دو همايش ديگر را برگزار كرده بوديم كه يكي در اسفند ماه سال95 و ديگري در ارديبهشت امسال برگزار شد. در واقع اين سومين همايش كلوپ هايماسواران ايران است كه برگزار مي‌شود. وي با اشاره به اينكه كلوپ هايما سواران ايران سعي مي‌كند با ايران‌خودرو ارتباط برقرار كند، گفت: در حال حاضر كانال تخصصي هايما كه به كمك دوستان آن را اداره مي‌كنيم بيش از 1190 عضو دارد و سايت www.Haimaclubiran.com  نيز كه به همت اعضاي كلوپ اداره مي‌شود، از سايت‌هاي پربازديد در خصوص برند هايما است. وي در پايان گفت: ان‌شاءالله در آينده به دنبال برگزاري تورهاي تفريحي با حضور اعضاي كلوپ هستيم. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون