• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3889 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۴ شهريور

گفت‌وگوي «اعتماد» با محمد تقوي، مديرفني باشگاه پديده و پيشكسوت استقلال

سردرگمي در كادر فني استقلال

مهدي روزخوش

تيم فوتبال استقلال در آخرين ديدار خود در ليگ برتر، برابر پديده مشهد شكست خورد تا نوار ناكامي‌هاي منصوريان همچنان ادامه داشته باشد. شاگردان رضا مهاجري در اين ديدار دو بار دروازه مهدي رحمتي را باز كردند تا سومين شكست فصل آبي‌پوشان تهراني را رقم بزنند. استقلال با يك نمايش نااميد‌كننده برابر پديده شكست خورد اما محمد تقوي كه روزگاري نه چندان دور پيراهن استقلال را برتن داشت و اين روزها به عنوان مدير فني روي نيمكت پديده مي‌نشيند معتقد است، عملكرد خوب شاگردانش موجب پيروزي برابر استقلال شد. استقلال تهران از ٥ بازي ليگ تنها ٤ امتياز در اندوخته‌هاي خود ذخيره كرده و از اين حيث يك شروع نااميد‌كننده در ليگ داشته است. آبي‌هاي تهراني كه در حال حاضر در رتبه پانزدهم جدول جاي دارند، اميدوارند با استفاده از تعطيلات ليگ، ضعف‌هاي خود را برطرف كرده تا با كسب نتايج بهتر جايگاه خود را در جدول بهبود ببخشند. براي برسي شرايط اين روزهاي استقلال با محمد تقوي، پيشكسوت اين تيم و مدير فني تيم فوتبال پديده هم‌كلام شديم.

 

ابتدا مي‌خواهيم درباره ديدار پديده با استقلال و حواشي‌هايي كه به وجود آمد صحبت كنيد. فكر مي‌كرديد استقلال را شكست دهيد؟

هيچ‌وقت در فوتبال نمي‌توانيد با اطمينان بگوييد پيروز ميدان خواهيد شد اما ما براي برد به ميدان رفته بوديم. بازي كردن مقابل استقلال هميشه سخت است. اما بازيكنان متفق القول شدند تا اين بازي را با پيروزي پشت سر بگذاريم. البته با توجه به اينكه چند بازيكن با تجربه خوب جذب كرده بوديم و استقلال هم اين روزها شرايط خوبي نداشت، مي‌دانستيم پيروزي دور از دسترس نيست. ما مي‌دانستيم اگر استقلال در دقايق ابتدايي بازي به گل نرسد استرس در ميان بازيكنان اين تيم افزايش مي‌يابد. البته من از همان ابتدا استرس را در ساق‌هاي بازيكنان استقلال مي‌ديدم. با اين حال گل اول خيلي به ما كمك كرد كه به آن اهدافي كه مي‌خواهيم برسيم. بعد از آن هم مي‌دانستيم استقلالي‌ها همه‌جانبه حمله خواهند كرد و به همين خاطر حسين مهربان را به بازي فرستاديم تا روي ضد حملات فشار بياوريم.

فكر مي‌كنيد شرايط بد استقلال باعث شد شما پيروز ميدان باشيد يا پديده واقعا خوب ظاهر شد؟

شرايط بايد مهيا باشد تا شما نتيجه خوبي بگيريد. من نمي‌خواهم بگويم چون استقلال خيلي بد بود ما پيروز شديم. واقعا اينگونه نبود چراكه تيم ما امسال خيلي بهتر شده است. ما مقابل تيم‌هايي كه فوتبال بازي مي‌كنند و استراتژي مشخصي دارند خوب ظاهر مي‌شويم. ما مي‌دانستيم استقلال چگونه بازي خواهد كرد و بر اساس آن برنامه داشتيم. مي‌توانيم بگويم ٧٠درصد خوب بودن تيم ما باعث اين پيروزي شد البته قبول دارم استقلال آن تيم هميشگي نبود.

شما يكي از پيشكسوتان استقلال هستيد. دوست داريم نظرتان را درباره شرايط اين روزهاي استقلال بدانيم.

درباره شرايط دو فصل اخير استقلال شايد بتوان هفته‌ها صحبت كرد اما اينكه اين تيم در مسير درستي قرار دارد، بايد بگويم موافق نيستم. همه مي‌گويند استقلال سال گذشته نايب قهرمان شده است اما هميشه با كلمه نايب قهرمان مشكل داشته‌ام. نايب قهرمان وجود ندارد. هميشه يك تيم قهرمان مي‌شود و رتبه دوم به تيم ديگري مي‌رسد. حال اينكه اين تيم توانست سال گذشته سهميه آسيا بگيرد كه نشان مي‌دهد موفق عمل كرده است. منصوريان جوانان خوبي را به تيمش اضافه كرده كه مي‌توانند به استقلال كمك كنند. ما بايد تكليف خودمان را بدانيم. استقلال اگر سال گذشته خوب نتيجه گرفت و تيم خوبي بود چرا همين روند ادامه پيدا نكرد. چرا منصوريان به دنبال اين نبود كه تنها نقاط ضعف تيم را بر طرف كند و اسكلت اصلي تيمش را حفظ كند؟ اما ما شاهد بوديم استقلال يك خانه تكاني اساسي انجام داد. استقلال از آن سيستم و نوع بازي فصل گذشته فاصله گرفت. بازيكنان خوبي به اين تيم اضافه شدند اما شما براي داشتن يك تيم خوب بايد بازيكناني داشته باشيد كه يكديگر را كامل كنند. معتقدم امسال بالانس و تعادل در استقلال شكل نگرفت. با وجود اينكه هميشه كناره‌هاي تيم عالي بودند و تيم‌هاي مقابل را تحت تاثير قرار مي‌دادند اما امسال اين موضوع را هم در تيم نمي‌بينيم. حال با توجه به حضور بازيكنان خوب در استقلال، كادر فني اين تيم نيازمند زمان است تا بتواند تيم را هماهنگ كند اما با توجه به اتفاقاتي كه فصل گذشته رخ داد فكر مي‌كنم ديگر هواداران صبر و حوصله كافي را نداشته باشند. اعتقاد دارم استقلال مي‌تواند دوباره به روزهاي اوج خود برگردد اما فكر نمي‌كنم هواداران اين فرصت را بدهند. آن نتيجه‌اي كه اين تيم در ديدار آخر خود در ليگ قهرمانان آسيا كسب كرد جايگاه سرمربي را متزلزل كرده است. اگر منصوريان بماند و كارش را انجام بدهد مطمئنا نتيجه مي‌گيرد اما فكر مي‌كنم يك سردرگمي در كادر فني استقلال وجود دارد كه اميدوارم من اشتباه كرده باشم.

برخي معتقدند منصوريان خيلي زود سرمربي استقلال شد و بهتر بود يكي دو فصل ديگر با كسب تجارب بيشتر به استقلال مي‌آمد. شما اين موضوع را قبول داريد؟

با احترام به اين نظر بايد بگويم منصوريان در بهترين زمان ممكن آمد. او تجارب خوبي در نفت به دست آورده بود. او در تيم ملي اميد هم كار كرده بود و تجربه كار با جوانان را داشت. البته يك فصل قبل هم تجربه بسيار خوبي در استقلال به دست آورد كه مي‌توانست در فصل جديد به او كمك كند. بايد اجازه بدهيم منصوريان به كارش ادامه بدهد. البته قبول دارم مشكلات زياد حاشيه‌اي، تمركز را از كادر فني گرفته است. فراموش نكنيد خيلي از هواداران استقلال دوست داشتند منصوريان بيايد و روي نيمكت آبي‌ها بنشيند پس بايد بيشتر از او حمايت كنند تا با تمركز بالا كارش را انجام بدهد. البته اين روزها بايد ببينيم كادر مديريتي استقلال با نتايج بد استقلال چطور رفتار خواهد كرد. آيا آنها هم همچون هواداران احساسي رفتار مي‌كنند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون