• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3892 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۷ شهريور

گفت‌وگوي «اعتماد» با «عليرضا اكبرپور»، بازيكن سابق استقلال:

بايد تا نيم فصل به منصوريان فرصت دهند

مهدي‌ روزخوش

 

تيم فوتبال استقلال فصل هفدهم ليگ را خوب شروع نكرد. درحالي كه شاگردان منصوريان فصل قبل هم آغاز خوبي را در ليگ نداشتند اما در پايان فصل به نايب قهرماني رسيدند. شايد همين نايب قهرماني بود كه باعث شد حكم مربيگري منصوريان براي يك فصل ديگر به امضاي مديرعامل باشگاه برسد اما همين مديرعامل نمي‌دانست دوباره بايد شاهد نتايج بد براي تيمش باشد؛ نتايجي كه اين‌بار همراه شده با اعتراض هواداران بي‌شمار استقلال و همين اعتراضات است كه منصوريان را تا مرز اخراج پيش برده.
عليرضا منصوريان زماني كه نفت تهران را رها كرد و به استقلال پيوست روياهاي بزرگي در سر داشت. او كه به پشتوانه محبوبيتش حمايت هواداران را پشت سر خود مي‌ديد، هيچ‌وقت فكر نمي‌كرد روزي شعار حياكن، رهاكن از روي سكوها بشنود اما در در فصل دوم كارش در تيم آبي پايتخت، ديگر صبر هواداران به پايان رسيده و خواهان بركناري مربي محبوب خود شده‌اند. استقلال فصل قبل هم خوب نتيجه نگرفت اما كم‌كم و در زماني كه رو به استفاده از جوانانش آورد، روند نتايج تيم تغيير كرد تا اينكه پس از پيروزي در داربي برگشت، تيم نهايتا به نايب‌قهرماني رسيد. تيم عليرضا منصوريان همه را نسبت به آينده اميدوار كرده بود، نتايج نسبتا خوبي هم در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا به دست آمد تا استقلال به يك هشتم نهايي آسيا برسد.
اما مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا براي منصوريان و شاگردانش خوش يمن نبود. استقلال شش بر يك مقابل العين امارات متحمل شكست شد تا سرمربي آبي‌ها كه آينده روشني براي تيمش متصور بود، صندلي خود را لرزان ببيند. از همان شكست انتقادات از كادر فني شروع شد و حتي عده‌اي معتقد بودند منصوريان خودش بايد استعفا بدهد اما حمايت افتخاري از او باعث شد، سرمربي آبي‌پوشان تهراني براي يك فصل ديگر به كارش ادامه بدهد.
شكست برابر پديده مشهد ادامه كار را براي منصوريان بسيار سخت كرده است. حالا استقلال مثل ابتداي فصل قبل نتيجه نمي‌گيرد اما اين‌بار هواداران مثل پارسال صبور نيستند. تيم آبي پايتخت از مجموع پنج بازي چهار امتياز گرفته، اين درحالي است كه فقط گسترش فولاد تبريز كمتر از اين تيم امتياز دارد.
اما هيات‌مديره باشگاه استقلال روز يكشنبه تشكيل جلسه داد تا به موضوع نتايج ضعيف اين تيم و ادامه يا عدم همكاري منصوريان رسيدگي كند. پس از اين جلسه درحالي كه زماني، عضو هيات‌مديره باشگاه صحبت از اولتيماتوم دو هفته‌اي به منصوريان كرد، گفت: نظر هيات‌مديره اين بود كه دو بازي به منصوريان فرصت دهيم، من هم با آن موافقت كردم. اگر منصوريان نتواند در اين دو ديدار نتيجه بگيرد قطعا باشگاه به سمت استفاده از مربي درجه يك خارجي مي‌رود. قطعا منصوريان بايد پيروز اين دو ديدار شود. منصوريان پيش از جلسه هيات‌مديره يك‌سري هماهنگي با افتخاري داشت كه افتخاري گزارش آن را به ما داد. به منصوريان اين دو بازي فرصت داده شده و قطعا فرصت جديدي داده نمي‌شود.
از طرف ديگر افتخاري كه مديرعامل باشگاه است، با اعلام اينكه اين باشگاه هيچ اولتيماتومي به سرمربي تيمش نداده است، اظهار كرد: من مديرعامل باشگاه هستم و هيچ بايدي وجود ندارد. ما در باشگاه به هم كمك مي‌كنيم و زحمات منصوريان در فصل گذشته كه توانستيم نايب‌قهرماني كسب كنيم را فراموش نمي‌كنيم. او در آسيا هم نتايج خوبي گرفت و ما اينها را فراموش نمي‌كنيم. فوتبال برد و باخت دارد و هواداران بايد صبور باشند. ما بايد به كادر فني فرصت دهيم. ما در بازي مقابل استقلال خوزستان دو پنالتي‌مان گرفته نشد و از همانجا آسيب ديديم و تيم ما روحيه‌اش را از دست داد ولي اين تعطيلات باعث مي‌شود تا تيم روحيه‌اش را بازيابي كند. فرشيد اسماعيلي، اميد ابراهيمي و... مصدوم بودند و اگر به خط هافبك ما برگردند كمك زيادي به ما مي‌كنند. من مطمئنم كه تيم نتيجه خوبي مي‌گيرد. اگر نتوانست نتيجه بگيرد آن زمان درباره ادامه كار تصميم مي‌گيريم.
اين اظهارنظر هم نشان داد در حوزه مديريت باشگاه چندان شاهد اتفاق آرا و البته تصميم‌گيري واحدي نيستيم. براي بررسي بيشتر اين اختلافات و البته شرايط اين روزهاي تيم با عليرضا اكبرپور هم‌كلام شديم تا نظر پيشكسوت استقلال را پيرامون اين مسائل بدانيم. اين پيشكسوت استقلال در ابتداي صحبت‌هايش گفت: تا وضعيت مديريت استقلال درست نشود، وضع همين است. اعضاي هيات‌مديره استقلال ظاهرا با مديرعامل هماهنگ نيستند. دو سال است كه استقلال از اين مساله لطمه مي‌خورد. مشخص نيست كه تصميم‌گيرنده الان افتخاري است يا زماني. اگر افتخاري تصميم‌گيرنده است، چرا زماني صحبت از دو بازي مي‌كند. مشكل همين جاهاست. منصوريان خودش تيم را بسته و درست است كه نتايج خوبي به دست نياورده ولي حداقل تا نيم فصل بايد به او فرصت دهند. اين تيم مي‌تواند خيلي بهتر شود. استقلال چندين مصدوم داشته و بدشانس هم بوده است. مطمئنا اين تيم درست مي‌شود ولي متاسفانه برخي افراد، منافع خودشان را به منافع تيمي ترجيح مي‌دهند و اين مساله‌ساز است.
اكبرپور همچنين در پاسخ به اين سوال كه به نظرش اولتيماتوم دو بازي به منصوريان چقدر درست است، گفت: اين مساله روي بازيكنان و مربيان استقلال فشار رواني ايجاد مي‌كند. به نظرم آنهايي كه اين مساله را عنوان كردند، مي‌خواهند تيم نتيجه نگيرد. نبايد اين مساله را رسانه‌اي مي‌كردند. آنها مي‌خواهند با فشار آوردن به تيم، استقلال را نابود كنند. الان بازيكن با ترس و استرس خودش را بايد آماده كند. به هرحال اين بازيكنان را منصوريان آورده و آنها مي‌خواهند باعث موفقيت منصوريان شوند. وضعيت نتايج استقلال خودش به بازيكنان فشار وارد مي‌كند و حرف از دو بازي اين استرس و فشار را بيشتر مي‌كند. اصلا چرا بايد اين مساله كه دو بازي به منصوريان وقت داده‌اند را رسانه‌اي كنند؟ چرا فقط به خود او نگفتند؟ البته اينها نظر من است و شايد هم غلط باشد ولي اين طرز برخورد و رفتار درست نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون