• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3180 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ بهمن

مولاوردي پس از ديدار با پاپ فرانسيس:

مديريت جهاني نياز به نگاه مادرانه و زنانه دارد

واتيكان از هيات ايراني براي شركت در نشست جهاني خانواده در فيلادلفيا دعوت كرد

معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده روز گذشته با پاپ فرانسيس در واتيكان ديدار و گفت‌وگو كرد. شهيندخت مولاوردي با هيات همراهش كه به دعوت شوراي پاپي امور خانواده به ايتاليا سفر كرده است، عصر روز پنجشنبه گذشته به ديدار رهبر مذهبي كاتوليك‌هاي جهان رفت تا در مورد مسائل بين‌المللي با او به گفت‌وگو بنشيند.
پس از اين ديدار، مولاوردي در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه از پيش با ديدگاه‌هاي مترقيانه و امروزي پاپ آشنا بوده است، اين ديدار را «مهم و به ياد ماندني» توصيف كرد، ديداري كه به گفته او تنها محدود به موضوع زنان و خانواده نشده است: «من از مواضع روشن ايشان در محكوم كردن خشونت و افراط‌گرايي تشكر كردم و از تلاش‌هايي كه براي حل بحران‌هاي جهاني به ويژه بحران سوريه و عراق بعمل مي‌آورند، قدرداني كردم». مولاوراي و پاپ فرانسيس در اين ديدار در خصوص مساله توهين به اديان و اقدام خشونت‌آميز به نام اديان گفت‌وگو كرده‌اند، او مي‌گويد: «عده‌اي با سوءاستفاده از نام دين مرتكب جناياتي عليه انسان‌ها مي‌شوند و چهره رحماني دين را مخدوش مي‌كنند كه مورد پذيرش ما به عنوان پيروان آن دين نيست. عده‌اي ديگر نيز با توهين به اعتقادات و باورهاي ميليون‌ها انسان، بهانه به دست تروريست‌ها داده تا مرتكب اين جنايات شوند و اين نيز محكوم است. پاپ نيز ضمن موافقت با تمام اين موارد، اعلام كرد كه استفاده ابزاري از دين و آزادي بايد خاتمه بيايد.»
 معاون رييس‌جمهور با اشاره به برنامه هسته‌اي و تاكيد پاپ فرانسيس مبني بر رسيدن به توافق نهايي با حفظ منافع طرفين، قدرداني خود را نسبت به موضع رهبر كاتوليك‌ها نسبت به خودداري از زور در روند پيشروي مذاكرات هسته‌اي ابراز كرد. مولاوردي پس از اين ديدار با اشاره به توجه پاپ به زنان به عنوان نماد زايندگي و عطوفت، خطاب به خبرنگاران گفت: «مديريت جهاني نياز به نگاه مادرانه و زنانه دارد و بسياري از ناآرامي‌ها، مشكلات رواني وعقده‌هاي روحي نيز ناشي از غيبت اين نگاه در جهان است». به گزارش خبرگزاري فرانسه واتيكان بدون اشاره به جزييات ديدار خصوصي شهيندخت مولاوردي با پاپ اعلام كرد او همچنين قرار است با «پي‌يرتو پارولين» وزير امور خارجه واتيكان ديدار كند. بنا بر خبرهاي رسيده هيات ايراني همچنين با هياتي از زنان كاتوليك در محل شوراي پاپي امور خانواده ديدار و درباره موضوعات تخصصي، طبي، حقوقي، جامعه شناسي و مسائل و چالش‌هاي خانواده گفت‌وگو كرد.
همچنين «كروكس»، سايت خبري كاتوليك‌ها به نقل از يكي از مقامات رسمي واتيكان از احتمال پيوستن اين هيات ايراني به نشست جهاني خانواده در فيلادلفياي امريكا در ماه سپتامبر به دعوت پاپ خبر داد. اسقف «وينچنتسو پاليا»، رييس شوراي پاپي خانواده واتيكان با اشاره به اينكه اين پيشنهاد از سمت طرف ايراني در جريان مذاكرات سه روزه مطرح شده است از موافقت بلافاصله خود با اين پيشنهاد خبر داد و در مورد ديدارش با هيات ايراني گفت: «اين ديدارها نه تنها مهم بلكه ضروري است چراكه فرصت گفت‌وگو را به پيروان اسلام و مسيحيت درباره مباحث مهمي مانند دفاع از جايگاه خانواده و زن كه دو مشكل مهم امروزي است، مي‌دهد. كرامت زن بسيار مهم است، ما مشكلات سخت و مهمي پيش رو داريم و جهاني‌سازي اين مشكلات را براي ما مشترك كرده و هيچ كشوري نمي‌تواند به تنهايي با اين چالش‌ها روبه‌رو شود.» اين اسقف واتيكان مي‌گويد كه هنوز جزييات سفر تيم ايراني به نشست فيلادلفيا و امكان ديدار رسمي ميان اعضاي اين هيات و هيات امريكايي مشخص نشده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون