• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3898 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ شهريور

خبر

بازگشت پيكر شهيد «جنگجو» به آغوش وطن
باشگاه خبرنگاران جوان| پيكر مطهر شهيد «حسن جنگجو» مشهور به فهميده آذربايجان كه در كتاب‌هاي درسي مدرسه منتشر شده بود، پس از 34 سال به وطن باز مي‌گردد. پيكر اين شهيد، امروز 14 شهريور در فرودگاه بين‌المللي تبريز در سالن حجاج با استقبال مردم ولايتمدار و شهيدپرور آذربايجان وارد تبريز مي‌شود. با آغاز جنگ تحميلي او و چند تن از دوستان مسجدي عازم دزفول شدند و بعد از طي دوره آموزشي، مسوولان مربوطه به علت كوچك بودن جثه و قد وي از اعزام او به خط مقدم جبهه خودداري كردند؛ ولي او اين آتش اشتياق را تاب نياورد و حضور در خط مقدم را بر اقامت در تبريز ترجيح داد و دوباره با اصرار بسيار وارد گروه شهيد چمران شد. مراسم وداع با اين شهيد امروز بعد از نماز مغرب و عشا برگزار مي‌شود و مراسم تشييع وي، روز چهارشنبه 15 شهريور انجام مي‌شود.

مراكز بهاران مجوزي از بهزيستي ندارند
فارس| فريد براتي سده، معاون پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي كشور گفت: «رفع آسيب‌هاي اجتماعي محدود به يك سازمان يا دستگاه دولتي نيست و از ساير سازمان‌ها مانند شهرداري هم انتظار داريم كه در اين زمينه پروتكل و آيين‌نامه‌هاي ما را در نظر بگيرند و در صورت لزوم از ما مجوز بگيرند چراكه در مورد مركز بهاران ديديم كه مجوزي از بهزيستي گرفته نشد در حالي كه براساس مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر بايد اينگونه مجوزها را بهزيستي بدهد.»

ماجراي تعديل نيرو در كميته امداد
فارس| سيد پرويز فتاح درباره آخرين وضعيت نيروهاي مشغول به كار در اين نهاد كه حدود 24 هزار نفر هستند، گفت: «قانون بايد رعايت شود، قانون مي‌گويد؛ اگر فردي را چند ماه مي‌خواهيم به كار بگيريم بايد بيمه آن معلوم باشد، نوع استخدام، نوع قرارداد و مدت آن معلوم باشد. شايد اين موارد در گذشته خيلي رعايت نمي‌شد، اما اكنون قانونمند كرده‌ايم و به اندازه منابعي كه در اختيار داريم آنها را پرداخت كرده‌ايم. شايد بسياري از نيروها براي امداد كار مي‌كردند اما قرارداد مشخصي نداشتند و حق بيمه و سنوات‌شان هم پرداخت نشده. قصد استخدام نيروي جديد نداريم، اين حق را هم نداريم؛ چراكه دولت درِ هر گونه استخدام را بسته و ما از منابع مردمي هم نمي‌توانيم حقوق‌ها را بپردازيم. اكنون هم امداد بابت گذشته از نظر سنوات بدهكار شده چون سنوات اين افراد را كنار نگذاشته بود.»

وزير بهداشت: جراحي‌هاي غيراورژانسي به فهرست انتظار برود
ايرنا| سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي، وزير بهداشت در مراسم توديع و معارفه روساي قديم و جديد سازمان بيمه سلامت گفت: «با شروع دولت يازدهم رييس‌جمهور مصمم به حذف يارانه‌ها جز افراد كم‌درآمد و فقير بود و ٩٠ درصد مردم گفتند يارانه را مي‌خواهيم و اين زماني بود كه طرح تحول آغاز شده بود. تا آن زمان ٥ ميليون نفربيمه بودند و رييس‌جمهور گفت همه آناني كه بيمه نيستند بيمه شوند و قرار شد از حذف يارانه‌ها محل آن تامين شود كه اين امر محقق نشد اما ١١ ميليون فرد بيمه شدند؛ از سازمان بيمه سلامت مي‌خواهم يك رديف از ليست هزينه و يك رديف از ليست درآمد تهيه و هرچه مي‌تواند از ليست هزينه‌ها كم و به ليست درآمد اضافه كند.خيلي از جراحي‌ها بايد در ليست انتظار برود به ويژه عمل‌هاي جراحي كه اورژانسي نيستند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون