• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3898 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ شهريور

سوريه به‌دنبال ماموريت غيرممكن

گلباران ملي‌پوشان

كي‌روش مي‌گويد جنگي با سوريه‌اي‌ها وجود ندارد

گروه ورزش

تيم ملي فوتبال ايران كه با تساوي بدون گل ديدار خود برابر كره جنوبي را به پايان برد، توانست ركوردهاي خود را پابرجا نگه دارد اما پس از اين ديدار بيانيه‌اي كه تمام بازيكنان تيم ملي روي اينستاگرام خود منتشر كردند، نشان داد با وجود اينكه اين تيم در نتيجه‌گيري خوب عمل كرده و روزهاي خوبي را پشت سر مي‌گذارد اما ملي‌پوشان هنوز به خاطر پرداخت نشدن پاداش‌ها‌ي‌شان ناراحتند. البته فدراسيون فوتبال قول داده كه پس از پايان ديدار امروز ايران مقابل سوريه، پاداش بازيكنان را به آنها پرداخت كند.
شاگردان كي‌روش كه با اقتدار به عنوان دومين تيم در جهان به جام جهاني صعود كردند، انتظار داشتند فدراسيون فوتبال حمايت‌هايش را از اين تيم بيشتر كند و به نوعي به تيم ملي بيشتر توجه شود. فوتبال ايران در 12 بازي پياپي خود هيچ گلي از حريفان دريافت نكرده تا از اين حيث ركوردي جاودانه براي كي‌روش و ملي‌پوشان ايران به ثبت برسد. البته اين تنها پايان كار نيست بلكه ملي‌پوشان ايران در 9 ديدار مقدماتي جام جهاني هم شكستي را متحمل نشدند و اگر امروز برابر سوريه بتوانند اين ركوردها را پابرجا نگه دارند تنها تيمي خواهيم بود كه بدون شكست و البته گل خورده به جام جهاني صعود كرده‌ايم.
سپيدپوشان ايران عصر امروز از ساعت 19:30 در حالي در ورزشگاه آزادي به مصاف سوريه خواهند كه پيش‌تر شاهد بروز حواشي خاصي براي تيم ملي بوديم. يكي از نكاتي كه شايد خيلي زياد به چشم آمد، بحث پاداش بازيكنان بود. درست پس از تساوي ايران مقابل كره جنوبي در حالي كه همه از كسب اين تساوي و به جا ماندن ركوردها خوشحال بودند، در يك اقدام جالب تمام بازيكنان تيم ملي پستي را در اينستاگرام خود منتشر كردند كه مضمون آن ناراحتي به خاطر پرداخت نشدن مطالبات‌شان بود. در اين بيانيه آمده بود: «ما بوديم و يك جهنم. ما بوديم و كوره‌اي كه كره‌اي‌ها ساخته بودند تا اين‌بار بعد از پايان بازي روي تابلوي ورزشگاه نتيجه‌اي به نفع آنها ثبت شود. يك كشور بسيج شده بودند. از صدر جدول تا ذيل. اين سوي ميدان فقط يك تيم حمله بود و دعاي هواداران. يك تيم سراسر باانگيزه و مسلح به تدابير كادر فني. جنگيديم و 10 نفره شديم اما باز هم حريف ما نشدند. كاش اينجا هم عملكرد مسوولان مملكت و فدراسيون كره جنوبي را الگو قرار مي‌دادند. افسوس! هيچ كس اينجا انگار نديد كه ما مسافر جام جهاني شديم. از صدر تا ذيل. خستگي به تن تيم ماند. دست‌تان درد نكند. حالا ديگر پيروزي هم ارزش ندارد. اينجا موفقيت هم يتيم است.»
همين بيانيه كافي بود تا همه به عمق ناراحتي بازيكنان و شرايط موجود پي ببرند. كي‌روش هم در ادامه با مصاحبه‌هايي كه انجام داد اذعان داشت كه فدراسيون فوتبال هيچ حمايتي از تيم ملي انجام نداده است. گويا او هم از اتفاقات موجود ناراحت بود. بازيكنان و كادر فني تيم ملي ايران انتظار داشتند پس از صعود مقتدرانه به جام جهاني و البته به دست آوردن ركوردهاي گوناگون، فدراسيون همان ابتدا و بلافاصله پس از صعود پاداش بازيكنان را پرداخت مي‌كرد. پاداشي كه طبق قول مهدي تاج قرار بود بابت هر پيروزي در داخل ايران 20 ميليون تومان و در بازي‌هاي خارج از خانه 8 هزار دلار به بازيكنان پرداخت شود. البته با نتيجه تساوي هم نيمي از اين مبالغ به بازيكنان تعلق مي‌گرفت. پولي كه تا به امروز پرداخت نشده است.
اما جلسه سرنوشت‌ساز مهدي تاج با كارلوس كي‌روش ورق را برگرداند. رييس فدراسيون فوتبال روز گذشته جلسه‌اي با سرمربي تيم ملي برگزار كرد و پيرامون همه اين مسائل و البته پاداش بازيكنان با كي‌روش به صحبت پرداخت. در نهايت هم اين قول از سوي رييس فدراسيون فوتبال داده شد كه پس از ديدار ايران مقابل سوريه و البته برگزاري جشن صعود، پاداش ملي‌پوشان پرداخت شود.
حالا كه بي‌دغدغه روياي جام جهاني را براي خودمان به واقعيت تبديل كرده‌ايم خيلي از اهالي فوتبال انتظار دارند تيم ملي در جام جهاني هم خوب نتيجه بگيرد. بايد بپذيريم الان ديگر توقعات از تيم ملي فقط محدود به صعود به جام جهاني نمي‌شود بلكه فوتبال‌دوستان ايراني اين روزها توقع خلق يك شگفتي را دارند. شگفتي‌اي كه شايد اگر بدون برنامه به سمتش حركت كنيم، هيچ‌وقت به وقوع نپيوندد.
كارلوس كي‌روش كه براي حضور قدرتمند ايران در جام جهاني برنامه‌اي مدون طراحي كرده، انتظار دارد تمام اين برنامه‌ها و اردوهاي آماده‌سازي‌اش مو‌به‌مو اجرايي شود. البته از يك سو فدراسيون فوتبال با مشكلات مالي متعددي مواجه است و از طرف ديگر كادر فني تيم ملي به دنبال اجرايي شدن اين برنامه‌ها هستند. برنامه‌هايي كه بخشي از آنها انجام بازي‌هاي تداركاتي با تيم‌هاي بزرگ دنيا است. سرمربي تيم ملي در اين باره اظهارنظر جالبي داشت و گفت: بازي با روسيه با استفاده از ارتباطات شخصي خودم هماهنگ شد. قرار بر اين بود چند روز قبل از ديدار برابر روسيه بازي دوستانه ديگري هم انجام بدهيم اما فدراسيون اعلام كرد كه اين بازي به خاطر مشكلات مالي لغو شده است و اين نشان مي‌دهد كه ما در حال از دست دادن زمان هستيم. با اين وجود بايد شماره حسابي اعلام كنيم تا مردم كمك‌هاي مالي خود را واريز كنند تا بتوانيم سر و ساماني به وضعيت تيم ملي بدهيم.  كي‌روش در يكي از اظهارات اخير خود به موضوع جالبي اشاره كرده است. او در تمرين اخير تيم ملي عنوان كرد متاسفانه بعد از 7 سال دوباره مشاهده كرديم كه رفتار حرفه‌اي جريان ندارد. ما در فرودگاه به همراه مسافران، چمدان‌ها و خبرنگاران در كنار هم بوديم كه اين فضاي خوبي نبود. اتفاقات آن روز نشان داد كه مشكلات كماكان پابرجاست. اين اتفاقات بعد از 7 سال موفقيت‌هاي ما را باارزش جلوه نمي‌دهد.

جنگي وجود ندارد

كارلوس كي‌روش ديروز در كنفرانس خبري پيش از بازي به سوريه گفت: من هفت سال است كه در ايران هستم. شايد آخرين كنفرانس من باشد چون ما بعد از اين در خارج از كشور بازي مي‌كنيم و از ابتداي حضورم در ايران به خاطر دارم كه رسانه‌ها چنين مواردي را (فشار رواني) در بازي با بحرين، عربستان و... مطرح مي‌كنند. فكر نمي‌كنم چنين چيزي وجود داشته باشد. تجربه من مقابل قطر، بحرين، امارات و... مي‌گويد كه همه بازيكنان سعي كردند با روحيه جوانمردانه مقابل ايران بازي كنند. واقعا فكر مي‌كنم فوتبال مسووليتي دارد كه باعث مي‌شود اينگونه صحبت‌هاي واهي و نادرست را مطرح نكنيم. حتي بازي پرسپوليس و الاهلي را ديدم و هر دو تيم تلاش خود را كردند تا برنده شوند. باز هم تاكيد مي‌كنم كه يك بار براي هميشه اين ايده‌ها را كه درست نيست و از تفكراتي ناشي شده كه بايد جلوي آنها را بگيريم، متوقف شود. نبايد به نژاد و مسائل ديگر ورود كنيم. هر بار بازيكنان به هم احترام مي‌گذارند و بهترين عملكرد را ارايه مي‌كنند. همه براي پيروزي تلاش مي‌كنند ولي جنگي وجود ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون