• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3901 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۹ شهريور

دريچه

ابطال بخشنامه سازمان مالياتي توسط ديوان عدالت
بر اساس راي ديوان عدالت اداري بخشنامه سازمان مالياتي در خصوص چگونگي اخذ ماليات از واحدهاي توليدي ابطال شد. به گزارش تسنيم، بر اساس بخشنامه سازمان امور مالياتي كه به امضاي تقوي‌نژاد، رييس سازمان مالياتي كل كشور رسيده، آمده است، بر مبناي راي ديوان عدالت اداري قسمتي از بخشنامه سال 91 سازمان مالياتي ابطال و تغييرات جديد براي اجرا ابلاغ مي‌شود. در اين بخشنامه آمده است، مطابق ماده132 قانون ماليات‌هاي مستقيم مقرر شده است كه درآمد مشمول ماليات ابرازي ناشي از فعاليت‌هاي توليدي و معدني در واحدهاي توليدي در بخش‌هاي تعاوني يا خصوصي كه از اول سال 81 به بعد توسط وزارتخانه ذي‌ربط براي آنها پروانه بهره‌برداري صادر يا قرارداد استخراج و فروش منعقد مي‌شود، از تاريخ شروع بهره‌برداري به ميزان 80 درصد و به مدت 4 سال و در مناطق كمتر توسعه يافته به ميزان 100 درصد و به مدت 10 سال از ماليات موضوع ماده 105 اين قانون معاف هستند؛ لذا با توجه به اينكه در بند 5 دستورالعمل سال 91 سازمان مالياتي با تجاوز از حكم مقنن براي برخورداري از معافيت زمان صدور پروانه بهره‌برداري يا استخراج مورد حكم قرار گرفته است، بند مذكور به استناد قانون تشكيلات و آيين دادرسي ديوان عدالت اداري ابطال مي‌شود.

طرح توليد پوشاك در روستاها به زودي اجرا مي‌شود

معاون سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران از اجراي آزمايشي طرح توليد پوشاك در ۵ استان داراي نرخ بيكاري بالا خبرداد و گفت: طرح توليد پوشاك در روستاها به زودي در ۳۱ استان كشور اجرا مي‌شود. به گزارش مهر، غلامرضا سليماني در مصاحبه با راديو اقتصاد با بيان اينكه طرح توليد پوشاك مناطق روستايي تا چند ماه آينده در همه ۳۱ استان اجرا مي‌شود، افزود: سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران به همت بخش خصوصي فعال در حوزه پوشاك و مشاوران داخلي و خارجي، اين طرح را تهيه و تدوين كرده است. وي با بيان اينكه توسعه صنعت پوشاك از برنامه‌هاي اساسي سازمان در برنامه ششم است،
 افزود: بر ايجاد اشتغال در برنامه‌هاي اولويت‌دار دولت و همين طور در برنامه پنج ساله ششم توسعه نيز تاكيد فراوان شده است. وي افزود: برنامه‌ريزي‌ها و سياستگذاري‌ها در كشور بايد به نحوي باشد كه به توليد و اشتغال به ويژه در مناطق حاشيه‌نشين، مناطق روستايي و مرزي كمك شايان توجه كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها