• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3901 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۹ شهريور

عددنوشت

آخرين مهلت تسويه بدهي مشمولين سهام عدالت
مشمولان سهام عدالت تا پايان شهريورماه امسال فرصت دارند صورتحساب خود را از سامانه سهام عدالت دريافت و نسبت به تسويه بدهي خود اقدام كنند. به گزارش تسنيم؛ در نيمه اسفندماه سال گذشته بود كه از سامانه سهام عدالت به نشاني www. samanese. ir رونمايي شد تا دارندگان سهام عدالت با مراجعه به آن از وضعيت صورتحساب خود آگاه شده و در صورت تمايل نسبت به تسويه باقيمانده اقساط خود اقدام كنند. بر اين اساس مشمولان سهام عدالت تا پايان شهريورماه امسال فرصت دارند صورت حساب خود را از سامانه سهام عدالت دريافت و پس از آگاهي از ارزش سهام‌شان، نسبت به تسويه بدهي خود اقدام كنند. افزون بر اين؛ از 49 ميليون و 226 هزار نفر مشمول سهام عدالت، نزديك به 2 ميليون نفر تاكنون فوت كرده‌اند كه در آينده، صورت حساب اين افراد پس از طي مراحل انحصار وراثت، به ورثه ارايه مي‌شود. اين گزارش مي‌افزايد: همچنين از اواخر فروردين ماه امسال اين امكان در سامانه سهام عدالت به وجود آمده است تا مشمولان سهام عدالت با ثبت شماره شباي حساب بانكي خود در اين سامانه، از سود سال مالي 95 شركت‌هاي حاضر در پرتفوي سهام عدالت در ماه‌هاي پيش‌رو بهره‌مند شوند. از اين رو مهلت زماني براي ثبت شماره شباي حساب بانكي در اين سامانه تعيين نشده است و مشمولان سهام عدالت هنوز براي ثبت شماره شباي بانكي خود فرصت دارند.


نظارت برداشت از منابع آبي زير ذره‌بين
مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران با اشاره به اينكه 800گروه بازرسي به برداشت از منابع آبي نظارت مي‌كنند، گفت: در قالب طرح تعادل بخشي آب 15 هزار حلقه چاه مسدود و از برداشت 850 ميليون مترمكعب آب از منابع زيرزميني جلوگيري شد. محمد حاج رسولي‌ها در گفت‌وگو با فارس در خصوص اجراي موفق يا ناموفق طرح تعادل‌بخشي آب، گفت: بحثي كه از ابتدا در وزارت نيرو در خصوص اجراي طرح تعادل‌بخشي آب مطرح بود اين بود كه موفقيت اين طرح منوط به اين است كه تمام عوامل مثل مردم و ساير دستگاه‌ها بايد به اين طرح كمك كنند چرا كه نمي‌توان براي كاهش يافتن برداشت آب از سفره‌هاي زيرزميني فقط از وزارت نيرو انتظار داشت. وي افزود: بنابراين پيشرفت خوبي در طرح تعادل‌بخشي آب چه به لحاظ مسدود كردن چاه‌ها و چه به لحاظ اقداماتي كه در خصوص نصب كنتور بر روي چاه‌ها انجام داديم ايجاد شد، اما متاسفانه شرايط به گونه‌اي نبود و نتوانستيم براي اين طرح تامين منابع كرده و به طور كامل طرح را اجرا كنيم. مديرعامل شركت منابع آب افزود: با وجود تمام اين چالش‌ها و مشكلات توانستيم به 70 تا 85 درصد اهداف برنامه خود در اين طرح در سال گذشته برسيم. حاج رسولي‌ها گفت: در قالب اين طرح قرار بود كه 20 هزار حلقه چاه را مسدود كنيم اما حدود 15 هزار حلقه چاه را مسدود كرديم و در برنامه خود تلاش داشتيم كه يك ميليارد مترمكعب آب صرفه‌جويي كنيم كه توانستيم از اضافه برداشت حدود 800 تا 850 ميليون مترمكعب منابع زيرزميني و چاه‌هاي غيرمجاز جلوگيري كنيم.


صادرات گاز ايران ماهي

مدير ديسپچينگ شركت ملي گاز ايران از افزايش ۶۴ درصدي صادرات گاز ايران در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: مجموع صادرات گاز ايران در پنج ماه نخست امسال به بيش از پنج ميليارد مترمكعب رسيده است. به گزارش ايسنا، مهدي جمشيدي‌دانا اظهار كرد: ايران در پنج ماه نخست امسال به طور ميانگين 8/34 ميليون مترمكعب در روز گاز صادر كرده كه اين رقم در مدت مشابه پارسال، 3/21 ميليون مترمكعب در روز بوده است. وي، مجموع صادرات گاز ايران در پنج ماه نخست امسال را بيش از پنج ميليارد مترمكعب عنوان كرد و افزود: اين رقم پارسال، 2/3 ميليارد مترمكعب بوده است. مدير ديسپچينگ شركت ملي گاز ايران درباره ارسال گاز به نيروگاه‌ها نيز در همين بازه زماني اظهار كرد: ارسال گاز به نيروگاه‌ها نيز به طور ميانگين از ۲۰۴ ميليون مترمكعب در روز به بيش از ۲۱۴ ميليون مترمكعب رسيده است كه رشد پنج درصدي را نشان مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها