• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3901 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۹ شهريور

هشدار وزير ارتباطات در مورد بازي نهنگ آبي

اعتماد| بازي موبايلي نهنگ آبي كه چند وقتي است ميان كاربران نوجوان و جوان در ايران هم رواج يافته است، تازه‌ترين مورد نگراني در خصوص آسيب‌هاي فضاي مجازي است. وزير ارتباطات روز پنجشنبه در صفحه اينستاگرام خود در خصوص نظارت والدين بر استفاده كودكان و نوجوانان از گوشي‌هاي هوشمند و تبلت هشدار داد و نوشت: «انتقال مفاهيم در قالب زبان بازي، تاثير‌گذاري بيشتري دارد.
در ميان بازي‌هاي مفيد گاهي انديشه‌هاي شيطاني نيز تبديل به يك بازي مي‌شود و نهنگ آبي يكي از اين بازي‌هاست. در اين ميان و براي صيانت از جوانان مهم‌ترين وظيفه را در كنار حاكميت، خانواده‌ها بر عهده دارند. رسانه‌هاي رسمي و اجتماعي براي اطلاع‌رساني خوب عمل كردند. بايستي مراقبت كنيم كار رسانه‌اي دغدغه ايجاد كند و نه ترس. ترس ناشي از بي‌اطلاعي است و وظيفه رسانه دقيقا اطلاع‌رساني است. اين بازي از بسياري از فروشگاه‌هاي نرم‌افزار حذف شده و به طريق معمول در ايران هم قابل دسترس نيست. امروز با مديران vk براي عدم اشاعه خشونت از طريق اين شبكه اجتماعي مذاكره مي‌كنيم هر چند اين شبكه اجتماعي در ايران مسدود است اما تلاشي براي اين موضوع خواهيم كرد.»
رييس اورژانس اجتماعي روز گذشته به ايسنا گفت كه تاكنون هيچ مورد خودكشي در خصوص اين بازي گزارش نشده و از همه خواست با پرداختن بيش از نياز به اين موضوع استفاده از بازي را ترويج نكنند. حسن اسدبيگي با اشاره به آنكه چند روزي است در فضاي مجازي اخبار و فايل‌هايي در خصوص بازي كامپيوتري «نهنگ آبي» كه در نهايت منجر به خودكشي فرد خواهد شد، دست به دست مي‌شود، گفت: «اين كليپ‌ها و تصاوير در ظاهر بيننده را در مورد اين بازي هشدار مي‌دهند و بر مراقبت از نوجوانان در مقابل آن تاكيد مي‌كنند.
اين در حالي است كه معتقدم اين روش‌ يكي از روش‌هاي تبليغ غيرمستقيم است كه باعث مشاركت بيشتر نوجوانان در چنين بازي‌هايي خواهد شد. تاكنون هيچ مورد خودكشي به علت شركت در اين بازي به اورژانس اجتماعي گزارش نشده است. »
وي افزود: «از افراد مي‌خواهيم اخبار مربوط به اين بازي را در فضاي مجازي منتشر نكنند زيرا انتشار اخبار و فايل‌هاي مربوط به آن باعث مي‌شود كه ذهن كنجكاو نوجوانان به سمت آن رفته و به نوعي تبليغ غيرمستقيم براي اين محصول ايجاد شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها