• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3902 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ شهريور

مذاكره براي افزايش پوشش وام خريد مسكن

معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه هم‌اكنون ميزان پوشش وام خريد مسكن در شهرهاي كوچك 80 درصد و تهران تا 50 درصد است، گفت: مذاكرات ما با بانك مركزي بر اين نكته تاكيد دارد كه ميزان تسهيلاتي كه بانك‌ها براي خريد مسكن ارايه مي‌كنند درصد بالاتري از خريد مسكن را پوشش دهد.
حامد مظاهريان در گفت‌وگو با فارس گفت: در تمام مذاكرات با بانك مركزي درخواست ما اين است كه ميزان تسهيلاتي كه بانك‌ها براي خريد مسكن ارايه مي‌كنند درصد بالاتري از خريد مسكن را پوشش دهد و بازپرداخت اقساط در توان خريداران مسكن باشد. وي با اشاره به اينكه در مذاكرات با بانك مركزي بر اين موضوع تاكيد داشته‌ايم كه ميزان وام بايد افزايش يابد و طول مدت بازپرداخت اقساط از 12 سال به 15 سال برسد، خاطرنشان كرد: در حال حاضر ميزان پوشش وام در شهرهاي كوچك براي خريد مسكن 80 درصد و تهران تا 50 درصد است بنابراين براي پوشش بيشتر و بالا رفتن درصد اين پوشش بايد ميزان وام افزايش يابد. پيش‌تر معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي گفته بود در مذاكرات با بانك مركزي بر اين موضوع تاكيد كرده‌ايم كه ميزان وام بايد افزايش يابد و طول مدت بازپرداخت اقساط از 12 سال به 15 سال برسد و نرخ سود اين تسهيلات كه در حال حاضر در بافت فرسوده 8 درصد و در ساير نقاط 5/9 درصد است كاهش يابد.
وي تصريح كرده بود معتقد هستيم كه اين سه خواسته ما به توان اعتباري بانك‌ها بستگي دارد و بانك مركزي با اين سه خواسته و پيشنهادات در مذاكرات مخالفتي نداشته است اما به هر حال موافقت با اين موضوع نيز به شرايط اعتباري بانك‌ها و رهايي بانك‌ها از دارايي‌هاي سمي بستگي دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون