• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3902 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ شهريور

جلسه بعدي دادگاه پزشك تبريزي در مهرماه برگزار مي‌شود

احتمالا جلسه بعدي رسيدگي به پرونده پزشك تبريزي در مهرماه تشكيل مي‌شود. موسي خليل‌اللهي، دادستان عمومي و انقلاب تبريز با اعلام اين خبر گفت: جلسه‌اي براي رسيدگي به اين پرونده در اواخر تيرماه برگزار شد كه زمان جلسه بعدي نيز در آن مشخص شده است. وي افزود: در رابطه با استعلام اين پرونده گفته شده بود كه پاسخ آن دريافت شده و احتمالا جلسه بعدي در مهرماه برگزار خواهد شد. پيش از اين نيز سخنگوي قوه قضاييه در نشست خبري كه هشتم مردادماه برگزار شده بود، گفت: دادگاه پزشك تبريزي در اواخر تيرماه برگزار شده است. حجت‌الاسلام اژه‌اي درباره نتيجه دادگاه و آخرين وضعيت اين پرونده نيز گفت: دادگاه هنوز حكم صادر نكرده و در يك مورد استعلام كرده كه بايد پزشكان و دستگاه ذي‌ربط جواب بدهند. فقط يك جلسه برگزار شده اما جلسه يا جلسات بعدي دادگاه هنوز برگزار نشده و حكمي صادر نشده است.
موسي خليل‌اللهي، دادستان تبريز 10 آبان‌ماه سال 95 از صدور نظريه پزشكي قانوني در رابطه با فوت دو عضو خانواده پزشك تبريزي خبر داد و گفت: مطابق نظريه پزشكي قانوني علت فوت دو نفر از اعضاي خانواده اين پزشك مسموميت با سم فسفين (قرص برنج) است. اين فرد يك پزشك عمومي است كه در سال‌هاي اخير فارغ‌التحصيل شده و شهرت خاصي نيز ندارد. همچنين اغلب فعاليت او در خانه سلامت يكي از محلات تبريز بوده كه توسط دانشگاه علوم پزشكي تبريز به بخش خصوصي واگذار شده است.  خليل‌اللهي درباره ادعاي خير بودن اين پزشك كه مطرح شده بود نيز گفت: اگر مبناي اين موضوع انتشار يك نسخه پزشكي در فضاي مجازي است كه بايد گفت اين موضوع در تحقيقات به اثبات نرسيده است؛ چراكه در نسخه انتشار يافته از اين پزشك در فضاي مجازي به داروخانه توصيه شده كه هزينه داروها را از بيمار دريافت نكند و اين در حالي است كه اصل بودن اين نسخه و اينكه شخصي به واسطه توصيه اين پزشك هزينه داروها را پرداخت نكند، در تحقيقات به اثبات نرسيده است.
دادستان تبريز همچنين مسموميت به دليل مصرف غذاي نذري را نيز رد كرد و گفت: اساسا موضوع مسموميت با غذاي نذري در اين پرونده صد در صد منتفي و به هيچ‌وجه موضوع غذاي نذري مطرح نبوده است. غذاها از يكي از رستوران‌هاي تبريز خريداري شده است و بر اساس تحقيقات پرونده و بررسي محتواي دوربين‌هاي حاضر در محل نحوه خريد غذا مشخص شده است. دادستان تبريز ادامه داد: خود اين پزشك نيز تاييد كرده كه اصلا بحث نذري در كار نبوده است. البته زواياي ديگر اين پرونده در چند روز آينده و از سوي دستگاه قضايي اين استان به اطلاع عموم خواهد رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون