• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3902 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ شهريور

معاون سازمان بهزيستي:

بيشتر كودك‌آزاري‌ها را همسايه‌ها اطلاع مي‌دهند

اعتماد| حبيب‌الله مسعودي فريد؛ معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور در گفت‌وگو با ايرنا گفت: «اغلب موارد كودك‌آزاري را همسايه‌ها و اقوام كودك به اورژانس اجتماعي كشور با شماره 123 اطلاع مي‌دهند. همسايه‌ها در اين تماس‌ها به طور مثال اطلاع مي‌دهند كه در همسايگي آنان، فردي فرزندش را تنبيه بدني مي‌كند و هر روز صداي گريه كودك مي‌آيد يا اينكه والدين كودكي در خانه‌اي اعتياد دارند و كودك اكثرا آنجا مورد كودك‌آزاري قرار مي‌گيرد. اطلاع‌رساني درباره پديده كودك‌آزاري بايد از جانب همگان ترويج شود و مردم فكر نكنند كه كودك‌آزاري فقط اين است كه بچه‌اي حتما بايد جايي باشد كه چند معتاد هم آنجا زندگي مي‌كنند بلكه اجازه ندادن تحصيل به فرزند و مراقبت نكردن از سلامت كودك نيز جزو مصاديق كودك‌آزاري به شمار مي‌روند. همه مردم بدانند كه مي‌توانند فورا موارد كودك‌آزاري را به شماره تلفن اورژانس اجتماعي 123 اطلاع دهند. همچنين پليس با شماره تلفن 110 نيز از ديگر نظام‌هايي است كه مردم مي‌توانند در اينگونه موارد با آن تماس بگيرند.»  مسعودي فريد همچنين در گفت‌وگو با ايسنا خبر داد كه سال گذشته ۱۳ هزار مورد كودك‌آزاري به اورژانس اجتماعي گزارش شده كه وقوع كودك‌آزاري در حدود نيمي از آنها تاييد شده و به موجب قانون حمايت از حقوق كودكان و نوجوانان مصوب سال ۸۱، كودك‌آزاري جرم عمومي تلقي شده و نياز به شاكي خصوصي ندارد و هر كس از وقوع كودك‌آزاري اطلاع داشته باشد، بر اساس اين قانون بايد به محاكم قضايي مورد را اطلاع دهد و در صورت عدم گزارش قانونگذار براي وي حبس و جزاي نقدي تعيين خواهد كرد.

 

 ميانمار اجازه ورود محموله هلال احمر ايران براي مردم آسيب‌ديده را نداد
مصطفي محمديون، دبيركل جمعيت هلال احمر از اعزام تيم ارزياب به منطقه پناهندگان ميانماري و همچنين ارسال محموله 40 تني كمك‌هاي امدادي به مردم آسيب ديده ميانمار از طريق كشور بنگلادش خبر داد اما گفت كه دولت ميانمار اجازه ورود محموله امدادي را نداده است.  محمديون افزود: «پس از دستور رييس‌جمهوري كارگروهي در هلال احمر براي ارسال كمك به مردم آسيب ديده ميانمار تشكيل شد و قرار بود ابتدا اين كمك‌ها از كشور ميانمار در اختيار مردم قرار بگيرد ولي دولت ميانمار مخالفت كرد و اجازه ورود محموله و كمك‌هاي امدادي را نداد. با سفير بنگلادش در ايران و سفيرمان در بنگلادش رايزني كرديم و قرار شد محموله 40 تن شامل اقلام زيستي، امدادي و بهداشتي از طريق هوايي به بنگلادش ارسال شود و سپس در اختيار مردم آسيب ديده ميانمار قرار بگيرد. دولت بنگلادش هم در اين خصوص اعلام آمادگي كرده و به زودي اين كمك‌ها به همراه تيم ارزياب هلال احمر ايران براي بررسي وضعيت نيازها اعزام مي‌شوند. »

عاملان تيراندازي در پمپ بنزين ميامي شناسايي شدند
مهر| فرمانده انتظامي ميامي با بيان اينكه در كمتر از ۲۴ ساعت عاملان درگيري در پمپ بنزين سربداران اين شهر شناسايي شدند، گفت: متهمان پرونده دستگير شدند. سرگرد احمد حاج پروانه ظهر يكشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تشريح حادثه تيراندازي در پمپ بنزين ميامي، ابراز داشت: ساعت حدودا 20:45 شب يكشنبه وقوع يك فقره درگيري منجر به تيراندازي در پمپ بنزين سربداران به مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ اعلام شد. وي با اشاره به اعزام ماموران انتظامي به محل درگيري، افزود: پس از بررسي‌هاي مقدماتي مشخص شد سرنشينان يك دستگاه خودروي سواري براي پرداخت هزينه بنزين با اپراتور جايگاه درگير شده و در ادامه با يك قبضه سلاح ساچمه‌اي اقدام به تيراندازي و متواري مي‌شوند. فرمانده انتظامي ميامي ابراز داشت: در اين درگيري اپراتور جايگاه مجروح شده و به بيمارستان امام حسين (ع) شاهرود منتقل شد. حاج پروانه تصريح كرد: با تلاش و پيگيري‌هاي ماموران پليس، عاملان اين تيراندازي شناسايي و دستگير شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون