• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3904 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ شهريور

نجفي در ديدار با ربيعي پيشنهاد داد

تشكيل شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي اجتماعي شهرداري و وزارت رفاه

ايلنا| شهردار تهران با بيان اينكه شهرتهران از جهات مختلفي آسيب‌ديده و آسيب‌پذير است، گفت: بايد چاره‌اي بينديشيم تا از وضعيت موجود به وضعيت مطلوب‌تري برسيم. در واقع در فرصت 4ساله موجود كه فرصت كمي هم است بايد حداكثر سعي خود را براي خدمت به شهروندان تهراني انجام دهيم. صبح ديروز جلسه‌اي با حضور محمدعلي نجفي شهردار تهران، علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، محسني بندپي رييس سازمان بهزيستي كشور، نوربخش رييس سازمان تامين اجتماعي، عبداللهي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، فيروزفر رييس ستاد توانمندسازي زنان شهرداري تهران و جمعي از مديران مرتبط براي ايجاد همكاري‌هاي بيشتر براي رسيدگي به وضعيت آسيب‌ديدگان اجتماعي در پايتخت برگزار شد.
 محمدعلي نجفي با بيان اينكه شهر تهران از جهات مختلفي آسيب‌ديده و آسيب‌پذير است، گفت: بايد چاره‌اي بينديشيم تا از وضعيت موجود به وضعيت مطلوب‌تري برسيم. درواقع در فرصت 4ساله موجود كه فرصت كمي هم است بايد حداكثر سعي خود را براي خدمت به شهروندان تهراني انجام دهيم.
وي با تاكيد بر اينكه بهترين راه براي خدمت به نظام جمهوري اسلامي و تقويت آن نشان دادن كارآمدي نظام به مردم و جهانيان است، اظهاركرد: ما در تمامي كارها و زمينه‌ها صددرصد روحيه و آمادگي تامل را داريم. در اين دو هفته هم بخش عمده‌اي از وقتم را صرف تعامل با سازمان‌هاي مختلف براي خدمت به شهروندان كردم. در خصوص جلسه امروز هم معتقدم همكاري ما با وزارت تعاون قطعا منجر به هم‌افزايي مي‌شود و ان‌شاءالله پس از ايجاد تعاملات يك سري از برنامه‌هاي مشترك را به اجرا مي‌گذاريم. شهردار تهران با ارايه پيشنهادي مبني بر تشكيل شورايي متشكل از اعضاي دو ارگان شهرداري و وزارت تعاون عنوان كرد: تشكيل شوراي مشترك مشتمل بر چندين كارگروه در كنار مشخص كردن موارد داراي اولويت و فوريت و ارجاع موضوعات و مشكلات شهر به اين شورا مي‌تواند به هم افزايي هر چه بيشتر بيفزايد و منجر به تصميم‌گيري‌هاي بهتري شود. نجفي ادامه داد: پيشنهاد من اين است نام شوراي هماهنگي برنامه‌ها و فعاليت‌هاي اجتماعي شهرداري و وزارت تعاون را براي اين كميته همكاري برگزينيم و نخستين گزارش شورا يك ماه بعد ارايه شود.
وي با بيان اينكه ساماندهي چهره ظاهري شهر از طيف آسيب‌ها هم اولويت دارد و هم فوريت گفت: در گذشته همكاري‌هاي ميان شهرداري و وزارت تعاون در زمينه‌هاي مختلف شكل گرفته اما اميدواريم در آينده عمق و سطح اين ارتباطات بيشتر شود.
علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز پس از جلسه مشترك با شهردار تهران گفت: اين جلسات را به صورت ماهانه با شهردار تهران برگزار خواهيم كرد و شش كميته براي حل مسائل تهران تشكيل مي‌دهيم.
وي تصريح كرد: در اين جلسه ساخت پناهگاه‌ براي شب‌خواب‌ها پيگيري شد. همچنين در خصوص ايمني كار و بهداشت محيط كار در شهر بحث و تبادل نظر صورت گرفت. وي افزود: در خصوص ايمن‌سازي ساختمان‌هايي نظير پلاسكو كه تعداد آن در شهر تهران زياد است، نيز بحث و تبادل نظر شد.
وزير كار گفت: بحث تكدي‌گري نيز مورد بررسي قرار گرفت. همچنين جمع‌آوري تكدي‌گران توسط بهزيستي مورد بحث بود تا با اين كار چهره تهران زيباتر شود.
وزير كار تاكيد كرد: تكدي‌گران و كودكان كار بايد از چهارراه‌ها جمع‌آوري شوند، اما افرادي كه در سطح شهر دستفروشي مي‌كنند مي‌توانند با لباس‌هاي
متحد الشكل كار كنند.
وزير كار گفت: در جلسه با شهردار در خصوص زنان سرپرست خانوار و بخش‌هايي كه ظرفيت بالاي اشتغال‌پذيري دارند نيز بحث و تبادل نظر شد.
وي افزود: درخصوص استفاده از پارك‌ها و مناطقي كه دولت و شهرداري در اختيار دارند براي برپايي شنبه بازار يا جمعه بازار براي فروش كالاهايي كه در كارگاه‌هاي كوچك توليد مي‌شوند نيز صحبت شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون