• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3905 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ شهريور

اوج كار پرسپوليس؛ نيمه دوم

بيژن ذوالفقارنسب سرمربي سابق پرسپوليس

 1-‌ اوج كار پرسپوليس در 10 ‌دقيقه پاياني برابر الاهلي بود كه با درايت برانكو و تلاش بازيكنان پرسپوليس توانست حساب كار را 3 بر يك كند و پيروز ميدان شود. تعويض‌هاي خوب برانكو و برنامه‌هاي اين تيم كمك زيادي به پرسپوليس كرد. پرسپوليس بازي شجاعانه‌اي را به نمايش گذاشت. ديدار پرسپوليس و الاهلي حساس‌ترين بازي پرسپوليس در چند سال گذشته بود كه بازيكنان و مربيان اين تيم بسيار باهوش بودند و انرژي مضاعفي را براي اين ديدار گذاشتند. پرسپوليس به خوبي الاهلي را عقب راند و با گرفتن پنالتي‌ پيروز ميدان شد.
2-‌ درباره نقش كليدي تعويض‌هاي پرسپوليس در نيمه دوم كه پارسال كمتر ديده شده بود، بايد بگويم اين هم از درايت برانكو است كه از نفرات خود به خوبي استفاده مي‌كند. در بعضي از تيم‌ها دو بازيكن خوب در يك پست حضور دارند و اصرار دارند كه هر دوي آنها درون زمين حضور داشته باشند اما حضور دو بازيكن مشابه انجام يك كار تكراري است. برانكو به خوبي اين موضوع را درك كرده و براي نيمه دوم بازيكنان تراز اولي دارد كه روند بازي را به سود اين تيم مي‌كند.
3-‌ نخستين مطلب درباره بازي آينده پرسپوليس مقابل الهلال اين است كه بازيكنان نبايد مغرور شوند. العين تيم بسيار خوبي است و از مهره‌هاي ارزشمندي بهره مي‌برد اما الهلال توانست به اين تيم سه گل بزند. اين نشان از شايستگي الهلال دارد. شايد اتفاقاتي رخ دهد كه احتمالا پرسپوليس در ايران برابر اين تيم ميزباني كند و اگر اين اتفاق رخ دهد، كمك زيادي به پرسپوليس مي‌شود و شاهد حساس‌ترين بازي فصل اين تيم خواهيم بود.
4-‌ به اعتقاد من خطايي كه كاميابي‌نيا روي بازيكن حريف انجام داد بسيار كودكانه و غير اخلاقي بود. اگر پاي اين بازيكن مي‌شكست همه ما ايراني‌ها ناراحت مي‌شديم. در طول بازي هم چند بازيكن پرسپوليس چنين حركاتي را انجام دادند و احتمال اخراج وجود داشت. همه‌چيز احساس نيست و در ورزش و زندگي بايد روي منطق و عقل حركت كرد. كاري كه كاميابي‌نيا انجام داد مصداق بارز حركت احساسي بود. بايد از اين حركات پرهيز كرد. هر دو تيم چنين حركاتي را انجام دادند و داور از اين صحنه‌ها چشم‌پوشي كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون