• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3906 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ شهريور

تغييرات در فدراسيون ژيمناستيك

زهرا اينچه درگاهي رييس فدراسيون ژيمناستيك

1- در دوماهي كه اين مسووليت را به عهده گرفتم تغييرات زيادي در چارت سازماني و تشكيلات سازماني فدراسيون ژيمناستيك صورت گرفت. فدراسيون پيش از اين تغييرات به صورت سنتي اداره مي‌شد. اكنون حدود هشتاد سال از اين سبك مديريتي گذشته و اگر با همين روند پيش برويم در آينده ديگر شكوفايي در انتظارمان نخواهد بود چرا كه سبك اداره سنتي به شكوفايي كافي رسيده است. تغيير زيادي در ساختار ژيمناستيك ايران صورت گرفته، براي تغيير ساختار سنتي فدراسيون ژيمناستيك تصميم گرفتيم از كشورهايي كه در رشته ژيمناستيك جهش و رشد ناگهاني داشته‌اند الگوبرداري كنيم.
2-  براي تغيير ساختار از كشورهاي مهد ژيمناستيك الگوبرداري نكرده‌ام، اگر ۲۰ سال پيش جايگاه ژيمناستيك انگليس در مسابقات جهاني و المپيك‌ها را بررسي مي‌كرديد بايد در انتهاي جدول به دنبالش مي‌گشتيد اما اكنون در بيست سال اين رشته جهشي ناگهاني داشته است و در حال حاضر به يكي از قدرتمندترين كشورها در اين رشته تبديل شده‌اند. به‌خاطر داشته باشيم جهش در ۲۰ سال براي رشته ژيمناستيك جهشي ناگهاني محسوب مي‌شود، تربيت و آموزش قهرمانان اين رشته نياز به زمان زيادي دارد. با توجه به وضعيت كنوني ژيمناستيك كشور اميد زيادي براي دريافت سهميه المپيك ۲۰۲۰ نداريم اما برنامه جامعي براي المپيك ۲۰۲۴ طراحي شده است و مي‌توانيم بر روي سكوهاي المپيك بايستيم.
3-  روند فعاليت فدراسيون ژيمناستيك از ۶ زيرمجموعه ژيمناستيك هنري بانوان، ژيمناستيك هنري آقايان، ترامپولين، آكروژيم، ايروبيك ژيمناستيك و ژيمناستيك براي همه تشكيل شده است. در حال تلاش براي ايجاد يك ميني‌فدراسيون براي هر يك از اين زيرشاخه‌ها هستيم تا هركدام بتوانند به صورت تخصصي به فعاليت خود ادامه دهند. در سال‌هاي اخير انگيزه ورزشكاران از بين رفته بود اما با برگزاري اردوهاي تيم ملي و اعزام به مسابقات برون‌مرزي انگيزه‌اي دوباره ميان ورزشكاران جان گرفت.
4- در هنگام ورودم به فدراسيون گزارشي مبني بر وجود ۴۰۰ ميليون تومان در حساب فدراسيون به دستم دادند اما چيزي كه عنوان نشد بدهي يك ميليارد توماني اين فدراسيون و پلمب در سالن اختصاصي ژيمناستيك بود، از سال ۱۳۹۳ تاكنون پرونده‌ها بدون اظهارنظر باز مانده‌اند. اكنون پيگير بررسي پرونده‌هاي مفتوح مالي فدراسيون هستيم. هرچه پرونده‌هاي قديمي سريع‌تر به نتيجه برسند پرونده‌هاي سال‌هاي بعد نيز سريع‌تر به جواب مي‌رسند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون