• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3181 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن

پسر خلافكار زنداني سابقه‌دار در باند زورگيري

زورگيري چهار نفره از زنان و مردان مسن در پايتخت

اعتماد| اعضاي باند زورگيري از زنان و مردان مسن كه با پرسه زدن در مناطق شمال غربي تهران از طعمه‌هاي خود سرقت مي‌كردند، دستگير شدند.
بهمن ماه امسال به دنبال ثبت شكايات متعدد مردمي در پليس آگاهي تهران بزرگ درباره وقوع سرقت‌هاي مشابه از سوي چهار سرنشين يك دستگاه خودروي پرايد به شيوه زورگيري، پرونده‌اي با موضوع «سرقت» در پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ تشكيل شد و تيمي از ماموران رسيدگي به آن را آغاز كردند.
با آغاز تحقيقات، از شاكيان پرونده درخواست شد تا با حضور در اداره پليس جزييات بيشتري از روز سرقت را بازگو كنند. به اين ترتيب يكي از شاكيان با حضور در كلانتري 134 شهرك قدس تهران به ماموران گفت: «روز حادثه در خيابان سعادت‌آباد تهران سوار يك دستگاه خودروي پرايد مشكي شدم. در مسير يكي از سرنشينان كه دستش در گچ بود به اين بهانه كه دستش درد مي‌كند، آن را پشت گردن من تكيه داد. وقتي از ماشين پياده شدم، فهميدم كه گوشي و مقاديري وجه نقد كه در كيفم بود به سرقت رفته است.»
مالباخته ديگري نيز كه براي پيگيري شكايت خود به كلانتري آمده بود به ماموران گفت: «روز سرقت، در خيابان شهران قدم مي‌زدم. وقتي مي‌خواستم به طرف ديگر خيابان بروم، فردي كه در يك دستگاه پرايد مشكي نشسته بود مرا صدا زد و مسيرم را پرسيد. من بيماري خاص دارم. در آن روز هم كارت بيمار خاص روي سينه‌ام بود. وقتي راننده پرايد آن را ديد به من گفت كه اجازه نمي‌دهد با اين حال مريض پياده بروم. با اصرار سوار ماشين شدم اما تنها چند دقيقه از حركت ماشين نگذشته بود كه راننده ترمز كرد و با حالتي پريشان از من خواست كه از ماشين پياده شوم. وقتي به خانه رسيدم، متوجه شدم كه مبلغ دو ميليون تومان وجه نقد كه در كيفم بود به سرقت رفته است. يادم مي‌آيد كه يكي از سرنشينان خودرو دستش در گچ بود و مدام از درد ناله مي‌كرد. شك ندارم كه اين سرقت كار اوست.»در حالي كه با ثبت شكايت مالباختگان رسيدگي به پرونده آغاز شده بود، پرونده‌هاي مشابه ديگري به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد كه نشان از وسعت سرقت‌هاي متهمان مي‌داد. با اين حال سارقان در سرقت‌هاي جديد خود به استفاده از افشانه و تهديد سلاح سرد روي آورده بودند و به نظر مي‌رسيد، قصد دارند سرقت‌هاي خود را در وسعت بيشتري ادامه دهند؛ موضوعي كه ماموران را به تكاپوي بيشتري واداشت. همزمان خانمي مسن با حضور در كلانتري، از تهديد سارقان با چاقو خبر داد و به ماموران گفت: «روز حادثه در ميدان كاج، منتظر آمدن اتوبوس بودم كه سارقان با يك دستگاه خودروي پرايد مشكي جلوي من توقف كردند. يكي از آنها خود را آشناي يكي از دوستانم معرفي و به اصرار مرا سوار ماشين كرد. تنها چند دقيقه از حركت ماشين گذشته بود كه متوجه شدم يكي از آنها مي‌خواهد طلا و جواهرات مرا به سرقت ببرد. من قصد مقابله داشتم كه ناگهان يكي از آنها چاقوي خود را درآورد و با تهديد آن مبلغ 700 هزار تومان وجه نقد و ساير اموال با ارزش مرا به سرقت برد. يكي از آنها حتي يك قيچي همراه خود داشت كه با آن چند رشته النگويي كه در دستم بود را بريد و بعد مرا از ماشين پايين انداخت و به سرعت از محل دور شدند.»
ماموران به سرعت طرح كنترل محل‌هاي احتمالي سرقت را با افزايش نيروهاي گشت نامحسوس به اجرا درآوردند و سرانجام موفق شدند خودروي سارقان را با چهار سرنشين كه در خيابان‌هاي سعادت‌آباد پرسه مي‌زدند، شناسايي كنند. با صادر شدن دستور ايست توسط پليس انتظار مي‌رفت راننده خودرو را متوقف كند اما سارقان كه قصد تسليم شدن نداشتند پس از گير كردن در ترافيك به سرعت از ماشين پياده شده و پا به فرار گذاشتند اما سرانجام در چند مرحله تعقيب و گريز و با شليك تير هوايي پليس زمينگير شدند.
سرهنگ داود مرادي، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به كشف چند قبضه چاقو و تعدادي افشانه از سارقان گفت: از چهار متهم پرونده سه نفر از آنها زير 25 سال سن دارند و يكي از آنها فرزند يكي از جيب بران سابقه‌دار است كه آخرين بار سه سال پيش در تعقيب و گريز مسلحانه در بزرگراه چمران دستگير و به اتهام ارتكاب جرايم مختلف مرتبط با سرقت، به 40 سال زندان محكوم شده است.
سرهنگ داوود مرادي به اعتراف متهمان به ارتكاب ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف شهر تهران اشاره كرد و گفت: براي تكميل جزييات پرونده و رجوع ساير مالباختگان تصوير بدون پوشش متهمان با دستور قضايي منتشر مي‌شود و افرادي كه قادر به شناسايي آنها هستند مي‌توانند براي پيگيري شكايت خود به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان زنجان شمالي تهران مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون