• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3910 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۹ شهريور

عددنوشت

اختصاص اعتبار به طرح كارورزي
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به اختصاص مبلغ 500 ميليارد تومان براي اجراي طرح كارورزي، از واريزمبلغ 100 ميليارد توماني به عنوان نخستين قسط خبر دادو اظهار كرد: تا آنجايي كه من مي‌دانم ١٦٠ هزار نفر تاكنون در اين طرح ثبت نام كرده‌اند كه برخي از اينها افرادي بودند كه صاحب شغل بودند اما با اين تصور كه شغل بهتري نصيب‌شان خواهد شد در اين طرح ثبت نام كردند.
با اين وجود پيش‌بيني ما اين است كه ۲۵۰ هزار نفر در كارورزي و حق بيمه عرضه‌كننده نيروي كار خواهند بود. ربيعي همچنين درباره بودجه مربوط به طرح كارورزي گفت: آقاي منصوري (معاون اشتغال) بهتر مي‌توانند به اين سوال پاسخ دهند؛ اما ما تازه ديروز ١٠٠ ميليارد تومان از ۵۰۰ ميليارد تومان را دريافت كرديم.
وي در ادامه با انتقاد از اينكه نيروهاي اعزامي در گذشته آموزش‌هاي زبان خارجي، فني‌وحرفه‌اي و شهروندي نديده بودند، تصريح كرد: اين عوامل باعث شد كه اين نيروها تبديل به پناهجو شوند. موضوع نه تنها براي كشورهاي مقصد بلكه براي ما نيز قابل قبول نبود.
اما الان قرار است اين افراد با تضمين‌هاي فني‌وحرفه‌اي به آن كشورها بروند. واقعيت اين است كه ما با همه دنيا قطع رابطه كرده بوديم و در عين حال مي‌خواستيم كه نيروي كار به مناطق ديگر ارسال كنيم. با اين وجود با كشورهايي مثل استراليا، كره و كانادا به طرق مختلف صحبت كردم تا اين كار آغاز شود.


افزايش اونس قيمت
طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهاني در پي كاهش ارزش دلار از پايين‌ترين قيمت دو هفته اخير كه روز گذشته به آن سقوط كرده بود، اندكي فاصله گرفت.
هر اونس طلا براي تحويل فوري در معاملات روز جاري بازار سنگاپور 2/0 درصد افزايش يافت و به 80/1308 دلار رسيد. بهاي معاملات اين بازار روز دوشنبه به پايين‌ترين قيمت در بيش از دو هفته گذشته سقوط كرده بود. در بازار نيويورك، هر اونس طلا براي تحويل در دسامبر 2/0 درصد كاهش يافت و به 50/1310 دلار رسيد.
بهاي معاملات اين بازار روز دوشنبه 40/14 دلار يا 1/1 درصد كاهش يافته و در 80/1310 دلار بسته شده بود. به گفته يك معامله‌گر مقيم هنگ‌كنگ، ريسك‌پذيري سرمايه‌گذاران و بهبود ارزش دلار قيمت طلا را پايين برده است و در مجموع به دليل صعود بازارهاي سهام، مردم طلا خريداري نمي‌كنند.
بازارهاي سهام آسيا پس از اينكه در معاملات روز قبل به بالاترين ركورد در يك دهه گذشته صعود كردند، روز سه‌شنبه به دليل ابهام معامله‌گران نسبت به نتيجه نشست سياست پولي بانك مركزي امريكا متزلزل شدند.

 

خريد تضميني گندم
مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران گفت: تا ظهر امروز (سه‌شنبه) ۸ ميليون و ۸۵۰ هزار تن گندم تحويل مراكز خريد شركت بازرگاني دولتي در كشور شده است. يزدان سيف، در پاسخ به اين سوال كه گفته مي‌شود، بيش از نيمي از مطالبات گندمكاران همچنان پرداخت نشده و معوق شده، با رد اين موضوع گفت: هنگام تحويل گندم از كشاورز در لحظه 50 درصد از پول گندم پرداخت مي‌شود و مابقي آن به‌مرور ظرف يكي دو ماه داده مي‌شود. كشاورزاني كه از ماه‌هاي ابتدايي سال، گندم خود را به مراكز خريد تحويل داده‌اند، تاكنون تقريبا تمامي پول خود را دريافت كرده‌اند و اين موضوع مربوط به مناطق سردسير است كه به‌تازگي گندم را تحويل داده‌اند.
مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران به آخرين آمار خريد تضميني گندم تا ظهر امروز اشاره كرد و گفت: 8 ميليون و 850 هزار تن گندم به ارزش 115 هزار و 700 ميليارد ريال از كشاورزان خريداري شده كه 79 هزار و 500 ميليارد ريال آن تاكنون پرداخت شده است. سيف گفت: طي دو هفته اخير بيش از 3 هزار ميليارد ريال از مطالبات گندمكاران به‌حساب آنها واريز شد و مي‌توان گفت: اكنون تنها 31 درصد از مطالبات باقي مانده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون