• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3182 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن

ششمين دوره جشنواره وب ايران تمام شد

كاربران، برنامه‌ها و وب سايت‌هاي مردمي را انتخاب كردند

  سهيل سراييان/  جشنواره وب ايران روز گذشته به ششمين دوره خود پايان داد و تمام كساني كه توانسته بودند اتفاقات تازه‌اي در صنعت وب ايران به وجود بياورند، معرفي شدند و جايزه گرفتند. هشتگ «iwf1393» در توييتر بيش از هزار توييت دريافت كرده كه مربوط به اخبار لحظه به لحظه اين جشنواره مهم در كشور است. اكثر كاربران فعال در شبكه‌هاي اجتماعي اخبار اين جشنواره را دنبال مي‌كردند و هركدام با گذاشتن پست يا توييتي مرتبط نشان مي‌دادند كه از اين گونه برنامه حمايت مي‌كنند. جشنواره وب ايران از معتبرترين جشنواره‌هاي حوزه فناوري اطلاعات است كه تاكنون شش دوره آن از سال ۱۳۸۷ برگزار شده است. هدف اصلي از برگزاري جشنواره وب ايران، تشويق و توسعه توليد محتوا و خدمات منطبق بر فرهنگ ايراني در فضاي مجازي است. اين جشنواره ايجاد فرصت سالانه براي عرضه و رقابت كيفي و كمي وب‌سايت‌هاي ايراني در جهت رشد، شكوفايي و همچنين رونق بخشي به بازار داخلي و صادرات در‌ اين حوزه است. جشنواره وب ايران، سال گذشته به عضويت رسمي كنسرسيوم وب جهاني درآمد. بسياري از كاربران در توييتر نوشته‌اند كه حمايت مسوولان كشور و شركت مردم و علاقه‌مندان در اين جشنواره نشان مي‌دهد كه چه اندازه فضاي وب در ايران رشد داشته است. در نگاهي آماري به اين جشنواره مي‌توانيم متوجه شويم كه در نخستين دوره اين جشنواره در سال 87 تنها 15 سايت شركت كرده‌اند اما در اين دوره جشنواره بيش از 12 هزار وب سايت شركت كرده‌اند. از سوي ديگر عده‌اي ديگر از كاربران در توييتر نوشته‌اند كه در اين دوره بيش از سه هزار اپليكيشن موبايل فرستاده شده است. اما مردم در توييتر از حضور كارشناسان و داورها از كشورهاي ديگر در اين جشنواره هم نوشته‌اند و معتقدند كه اين كار باعث حرفه‌اي‌تر شدن اين گونه اقدامات در كشور خواهد شد. در اين دوره بيش از 4500 داور حضور دارد. كاربران ديگري هم نوشته‌اند جايزه‌هايي كه به برخي شركت‌ها داده شد نشان مي‌دهد كه مردم چه اندازه از اين نرم‌افزار‌ها و برنامه‌ها استفاده كرده‌اند. «فست ديك» ديكشنري سريع كه بسيار محبوب است، «مداد» كيبور فارسي براي نوشتن، «بيسفون» كه شبيه به وايبر است، سايت تي‌وي‌پلاس و سينما تيكت از برندگان هفتمين جشنواره وب ايران بودند. عده زيادي از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي معتقدند كه شاخه‌هاي مختلف اين جشنواره باعث محبوبيت آن در كشور شده؛ شاخه‌هايي مثل تجارت الكترونيك، خدمات آنلاين، اطلاع‌رساني و... كه براي طرفداران حوزه وب، تجارت الكترونيك، بسيار بحث جالبي به نظر مي‌رسد. كاربران همچنان در توييتر درباره اين جشنواره مشغول تبادل نظر و بحث هستند. در ميان برگزيدگان وب‌سايت شخصي رضا عطاران برنده جايزه شد كه كاربران استقبال زيادي از اين جايزه داشتند.

 

كامنت‌هاي منتخب

مرتضي|  شايد به جرات بتوان گفت يكي از بهترين جشنواره‌هايي است كه در كشور برگزار شده اما اگر مترجم هم در سالن حضور داشت تا همه از تجربيات خارجي‌ها استفاده مي‌كردند بهتر بود.
 ميلاد | تشكيل چنين جشنواره‌هايي باعث مي‌شود كه شركت‌هاي داخلي براي معرفي خودشان و تجارت الكترونيك به جوانان ميدان دهند تا آنها كارهاي خلاقانه و تازه‌اي را انجام دهند. مسوولان و مردم هم بايد حمايت كنند.
حسين|  پرمخاطب شدن فضاي وب در ايران ارتباط جوانان را با تمام كشورهاي دنيا به راحتي فراهم كرده است و مي‌توانيم از تجربيات همديگر در اين زمينه استفاده كنيم.
مينو | جايزه‌ها به بهترين شكل ممكن تقسيم شد، برنامه‌هايي كه مورد استقبال مردم قرار گرفته توانستند جايزه بگيرند كه اين مهم‌ترين اتفاق بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون