• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3915 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۴ مهر

از احراز13 هزار ميليارد تومان تخلف مالي تا800 ميليون تومان جايزه به افراد خاص

گروه سياسي| رييس كميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان جزييات بيشتري از تخلفات رخ داده در اين پرونده را اعلام كرد. در همين راستا رييس كميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان از محرز شدن ۱۳هزار ميليارد تومان تخلف مالي در اين صندوق خبر داد. به گزارش خانه ملت، جبار كوچكي‌نژاد ادامه داد، گزارش تخلفات بانك سرمايه به رييس و مسوولان فعلي و سابق بانك ارجاع خواهد شد و آنها بايد تا هفته آينده مستنداتي در اين باره از خود ارايه دهند. كوچكي‌نژاد ادامه داد: نمايندگان كميسيون آموزش و كميته تحقيق و تفحص تاكنون مستندات مسوولان بانك سرمايه را دريافت نكرده‌اند و پس از استماع دفاعيات، گزارش كميته جهت تكميل و تقديم به صحن مجلس تدوين خواهد شد. عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با بيان اينكه حدود 13 هزار ميليارد تومان تخلف مالي در صندوق ذخيره فرهنگيان براي اعضاي كميته محرز شده است، افزود: تغيير ساختار صندوق ذخيره فرهنگيان از سال 74 آغاز شده است و وزير وقت 40 درصد از اين صندوق را به نام وزراي آموزش و پرورش كرده؛ ضمن آنكه سهام صندوق را كه دولتي بوده ميان موسسات خصوصي تقسيم كرده است و كميسيون در جلسه بعدي از وزراي وقت براي توضيح و ارايه اسناد دعوت خواهد كرد. كوچكي‌نژاد افزود: حدود 2هزار ميليارد تومان از سهام اين صندوق براي فرهنگيان و حدود 600 ميليارد تومان آن براي دولت بوده است، لذا از نظر قانوني دولت، فرهنگيان، ديوان محاسبات و سازمان بازرسي كل كشور بايد بر آن نظارت مي‌كردند اما مسوولان وقت به بهانه خصوصي بودن صندوق مانع از اين كار شده‌اند. 

112 ميليارد تومان در صندوق 
سرمايه‌گذاري مشكوك به وصول
وي در توضيح گزارش ارايه شده درخصوص شركت‌هاي پترو فرهنگ، گفت: طبق گزارشات امروز كارشناسان، اين شركت‌ها در مجموع بيش از 700 ميليارد تومان دچار تخلف و زيان مالي شده‌اند و مقرر شد دفاعيات مسوولان اين شركت‌ها نيز شنيده شود. كوچكي‌نژاد همچنين با بيان اينكه حدود 112 ميليارد تومان نيز در صندوق سرمايه‌گذاري مشكوك به وصول شناخته شده است، اضافه كرد: از سوي هيات رييسه صندوق نيز يك سري پرداخت‌هاي غيرقانوني صورت گرفته است. به عنوان مثال اگر مديرعامل قبلي 7 ميليون تومان حقوق دريافت مي‌كرده، به يك‌باره دريافتي مديرعامل جديد به 35 ميليون تومان رسيده است. 

جايزه به افراد خاص
رييس كميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان همچنين خبر داد كه حدود 800 ميليون تومان ديگر هم از صندوق خارج شده كه طبق گزارشات در قالب هديه و جايزه به دست افراد خاص رسيده است، ضمن آنكه مقدار مبلغي كه در شهرستان‌ها از حقوق فرهنگيان كم شده، هنوز مجهول است و واشكافي آن نياز به زمان دارد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون