• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3915 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۴ مهر

فروش كالاهاي بي‌قيمت با نرخ قبلي

طرح حذف برچسب قيمت كالا دو، سه روز مانده به اجراي آن (اول مهر) از سوي مقام عالي وزارت صنعت به تعويق افتاد اما برخي صنايع مشمول اين طرح محصولات‌شان را بدون برچسب قيمت توليد روانه بازار توزيع كرده‌ بودند كه در اين ميان صنايع مربوطه اعلام كردند كه اين محصولات بايد با همان نرخ‌هاي قبلي توسط فروشندگان عرضه و در سري جديد توليد برچسب قيمت روي كالا لحاظ شود تا زمان اجراي طرح از سوي وزير صنعت ابلاغ شود. پس از ابلاغ طرح حذف برچسب قيمت كالا كه قرار بود از ابتداي مهرماه سال جاري اجرايي شود، برخي توليدكنندگان مشمول طرح مذكور، محصولات خود را بدون درج برچسب قيمت جهت عرضه در اختيار واحدهاي فروش قرار دادند تا در بازه زماني چندروزه‌اي در ابتداي ماه جاري با توزيع اين محصولات بدون درج برچسب قيمت‌ كالا توسط واحدهاي توليدي مواجه باشيم؛ قيمت‌گذاري‌اي كه توسط فروشندگان نهايي طي چند روز اخير در دستور كار قرار گرفته البته گويا قرار بر اين است كه اين قيمت‌گذاري برحسب قيمت‌هاي قبلي باشد. 
اين در حالي است كه در تاريخ ۲۹ شهريور ماه سال جاري مجددا دستورالعملي توسط وزير صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد كه بر اساس آن طرح حذف برچسب قيمت كالا به تعويق افتاد تا واحدهاي توليدي مكلف باشند مجددا محصولات خود را با درج برچسب قيمت كالا به واحدهاي فروش برسانند تا قيمت‌گذاري توسط عرضه‌كننده نهايي صورت نپذيرد. 
برخي مسوولان انجمن‌هاي توليدي كالاهاي مشمول طرح حذف برچسب قيمت كالا در گفت‌وگو با ايسنا اعلام كردند كه تعويق طرح مذكور به جهت اعمال برخي فشارها صورت گرفته و قرار بر اين شده تا پيامدها و تكانه‌هاي اين طرح در دست بررسي قرار گيرد. علاوه بر اين مدت زمان تعويق طرح حذف برچسب قيمت كالا مشخص نيست و بايد منتظر ماند و ديد محمد شريعتمداري به‌عنوان وزير صنعت، معدن و تجارت در اين رابطه چه تصميمي اتخاذ خواهد كرد. 
در ابتداي امر قرار بود براساس دو ابلاغيه متوالي محمدرضا نعمت‌زاده و محمد شريعتمداري - وزراي صنعت، معدن و تجارت دولت يازدهم و دوازدهم - طرح حذف برچسب قيمت كالا از ابتداي مهرماه سال جاري و براي برخي اقلام كالايي خاص از جمله محصولات صنايع بيسكوييت، شيريني، كيك و شكلات، انواع چيپس و اسنك و صنايع سلولزي و بهداشتي، انواع محصولات كنسروي، كمپوت، سس، ترشي، شور، مربا و عسل در نظر گرفته شود كه بنابر دستور شريعتمداري در تاريخ ۲۹ شهريورماه سال جاري اين طرح به تعويق افتاد. 
در دستور جديد وزير صنعت، معدن و تجارت كه منجر به تعويق اجراي طرح حذف برچسب قيمت كالا شد، آمده است كه اجراي طرح تغيير شيوه اطلاع‌رساني قيمت برخي كالاها در محل عرضه به دليل بهره‌گيري حداكثري از نظرات و پيشنهادهاي منعكس شده بررسي جامع و حصول اطمينان از تحقق اهداف آن براي حمايت منطقي از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان به تعويق افتاد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون