• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3182 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن

سخنگوي شورا: انتخابات قطعا 15 اسفند برگزارخواهد شد / استاندار: هنوز هيچ تاريخي قطعي نيست


  حميدرضا خالدي  / درحالي كه رضا تقي‌پور، سخنگوي شوراي شهر ديروز درمصاحبه خود با خبرگزاري‌ها رسما اعلام كرد كه انتخابات شوراياري‌ها قطعا 15 اسفندماه برگزار خواهد شد، استاندار تهران در گفت‌وگو با «اعتماد» اين خبر و تاريخ اعلام شده را رد كرد. تقي‌پور ديروز با ذكر اين نكته كه دستورالعمل برگزاري انتخابات و هماهنگي بين سازمان‌هاي ذيربط و وظايف هركدام از آنها، يكي از مهم‌ترين موضوعات مطرح شده درجلسه غيرعلني يكصد و سي‌ و دوم شوراي شهر بود، اعلام كرد كه با توجه به پيشنهادات و نظرات مطرح شده از سوي اعضاي شوراي شهر تهران، هيات نظارت بر انتخابات، ستاد هماهنگي شوراياري‌ها و همچنين فرمانداري و وزارت كشور، زمان انتخابات 15 اسفند تعيين شد. به بياني او علنا اعلام كرد كه زمان اعلام شده با مشورت نمايندگان فرمانداري و استانداري بوده است و آنها نيز با اين زمان موافق هستند. تقي‌پور حتي ضمن تاكيد بر اينكه احتمال دارد با توجه به درخواست مناطق و عدم آمادگي آنها انتخابات در دو مقطع زماني 15 و 22 اسفند برگزار شود، زمان تبليغات شوراياري‌ها را نيز اعلام كرد و گفت: داوطلبان مي‌توانند از 6 تا 13 اسفند تبليغات مورد نظر خود را طبق ضوابط و قوانين انجام دهند.
اما به نظر مي‌رسد سخنگوي شوراي شهر از جلسه ستادهماهنگي شوراياري‌ها و هيات نظارت خبري نداشته است، چرا كه محمد سالاري، رييس هيات نظارت بر انتخابات شوراياري‌هاي شوراي شهر، در گفت‌وگو با «اعتماد» درمورد زمان برگزاري انتخابات شوراياري‌ها گفت: درجلسه‌اي كه با ستاد هماهنگي انتخابات شوراياري‌ها و هيات نظارت برگزار شد، دو تاريخ 15 و 22 اسفند ماه براي برگزاري انتخابات پيشنهاد شد. ما با اين استدلال كه از طرفي هنوز هيات‌هاي نظارت شكل نگرفته و از سويي بايد اين آيين‌نامه به تاييد فرمانداري نيز برسد، 15 اسفندماه را نپذيرفتيم و در مورد تاريخ 22 اسفندماه نيز قرار شد اين مساله در جلسه امروز هيات نظارت مطرح شود و اعضاي هيات نظارت درمورد آن تصميم‌گيري كنند. او البته ضمن اينكه بر اين نكته تاكيد مي‌كند كه به احتمال زياد انتخابات همان 22 اسفندماه برگزار خواهد شد، هيچ تاريخي را قطعي نمي‌داند. سالاري همچنين درپاسخ به اين سوال كه آيا در اين زمان محدود، فرمانداري مي‌تواند آيين‌نامه مزبور را تصويب كند‌؟ نيز گفت: قبلا فرمانداري اعلام كرده بود كه اگر خود اعضاي شورا درمورد چگونگي برگزاري انتخابات شوراياري‌ها اتفاق نظر داشته باشند، ما مشكلي با آن نخواهيم داشت، بنابراين فكر مي‌كنم آنها نيز به سرعت اين آيين‌نامه را تصويب و تاييد كنند ولي بازهم نمي‌توان با قطعيت درمورد آن صحبت كرد.
با اين وجود، سيد‌حسين هاشمي، استاندار تهران با اظهار بي‌اطلاعي از تعيين زمان ياد شده براي برگزاري انتخابات شوراياري‌ها درگفت‌وگو با «اعتماد» گفت: من نمي‌دانم اين تاريخ از كجا آمده است‌؟! چون بايد ابتدا لايحه آيين نامه برگزاري انتخابات تدوين و به تاييد شوراي شهر برسد و بعد از آن براي تاييد به فرمانداري ارسال شود تا يا تاييد شود، يا اصلاحات لازم روي آن انجام شود و به تاييد نهايي فرمانداري برسد. او براين نكته تاكيد مي‌كند كه هنوز نه خبري از تصويب آيين‌نامه است و نه ارسال آن به فرمانداري، تاكيد مي‌كند كه بعد از تاييد فرمانداري مي‌توان درمورد زمان برگزاري انتخابات تصميم‌گيري كرد، ولي بعيد است كه با توجه به طي مراحل ياد شده، اين انتخابات دراسفندماه و قبل ازپايان سال جاري  انجام شدني باشد.
به‌اين‌ترتيب به نظر مي‌رسد هنوز هم بين شوراي شهر و فرمانداري و استانداري، نقاط مشترك چنداني وجود ندارد و هركدام در مورد انتخابات شورا‌ياري‌ها ساز خود را مي‌زند. حال اينكه صداي كدام ساز قوي‌تر خواهد بود، موضوعي است كه بايد منتظر نتيجه آن در روزهاي آتي ماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون