• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3182 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن

خبر كوتاه

درخواست وزير بهداشت براي تبليغ پيشگيري توسط روحانيون

وب دا: وزير بهداشت از روحانيون كشور درخواست كرد كه در مورد فعاليت و اقدامات پيشگيرانه و خودمراقبتي تبليغ كنند. سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي در مراسم بهره‌برداري از خانه بهداشت روستاي زرندين مازندران كه همزمان با افتتاح هزار خانه بهداشت و با هدف محروميت‌زدايي مناطق محروم، انجام شد با تاكيد بر اينكه پيشگيري و بهداشت مقدم بر درمان است و هزينه آن نيز كمتر است، گفت: انتظارمان از روحانيون عزيز اين است كه در تمام مجامع و تريبون‌ها بهداشت و پيشگيري را تبليغ كنند. وي خاطرنشان كرد: يكي از مهم‌ترين عواملي كه بايد مورد توجه مسوولان باشد عدالت و عدالت در سلامت است و آحاد مردم بايد بتوانند از حداقل امكانات بهداشتي درماني بهره‌مند باشند.

 

وزير ارتباطات در مراسم رونمايي از موتور جست‌وجوي ايراني:

دنبال رقابت با گوگل و ايجاد محدوديت نيستيم

ايسنا| محمود واعظي امروز در مراسم رونمايي از اولين جست‌وجوگر ايراني اظهار كرد: براي راه‌اندازي جست‌وجوگرهاي ايراني تيم‌هاي مختلفي به بررسي موتور جست‌وجوهاي مختلفي كه بر دنيا در حال فعاليت هستند، پرداخته‌ و سعي كرده‌اند مزيت‌هاي آنها را مورد بررسي و استفاده قرار دهند. وزير ارتباطات خاطرنشان كرد: با راه‌اندازي جست‌وجوگر‌هاي ايراني به دنبال رقابت با گوگل نيستيم، اما تلاش داريم بخشي از نيازمندي‌هاي مردم را از طريق توانمندي داخلي تامين كنيم.
وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با تاكيد بر اينكه با راه‌اندازي موتور جست‌وجوهاي مختلف تلاش مي‌شود در اين زمينه رقابت ايجاد شود، توضيح داد: ما نمي‌توانيم مردم را ملزم به استفاده از جست‌وجو‌گر خاص كنيم. كاربران قطعا از موتور جست‌وجويي كه براي آنها راحت‌تر است استفاده خواهند كرد و شرايط رقابتي اين فضا موجب مي‌شود شركت‌هاي مختلف تلاش بيشتري در اين زمينه داشته باشند.

 

ساماندهي خانه موزه شهريار مقوله‌اي حايز اهميت در تبريز است

شهريار نيوز| رييس هيات امناي خانه موزه شهريار گفت: ضرورت ساماندهي خانه موزه شهريار از مقوله‌هاي حايز اهميتي است كه مورد اهتمام شهردار تبريز قرار گرفته است.به گزارش شهريار، علي‌اصغر شعردوست گفت: انتصاب تعدادي از مديران و دست‌اندركاران به عنوان شخصيت‌هاي حقوقي هيات امناي خانه موزه شهريار اتفاق مباركي است. وي با اشاره به مصوبات اين جلسه افزود: از مصوبات اولين جلسه مي‌توان به جمع آوري آثار مربوط به استاد شهريار از طريق مردم شريف آذربايجان، ايجاد ساختار لازم جهت نگهداري فني و اصولي از خانه موزه شهريار، ايجاد فضاي جذاب، مناسب و روزآمد براي اين مكان به عنوان يكي از پر بازديد‌ترين مكان‌هاي فرهنگي تبريز اشاره كرد. شعردوست همچنين ايجاد ساختار لازم براي جذب و جلب محققين و پژوهشگران و تاسيس بنياد شهريار را از ديگر راهكارهاي حفظ نام اين شاعر بلند آوازه دانست.

 

انتقاد سازمان بهزيستي از ناديده گرفتن معلولان

ايلنا |يحيي سخنگويي، معاون توانبخشي سازمان بهزيستي كشور: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهاني، معلولان ۱۵ درصد كل جامعه ما را تشكيل مي‌دهند و بيشتر معلولان از قشر مستضعف بوده و داراي معلوليت شديد يا خيلي شديد هستند اما در مواردي ممكن است؛ حتي صداي آنان شنيده نشده و به نياز‌هاي‌شان پاسخ داده نشود.

 

عفونت ،علت اصلي مرگ و مير بيماران سوختگي

ايسنا |فرهاد حافظي، رييس چهارمين همايش كشوري سوختگي: بر اساس استانداردهاي جهاني هر بيمار سوخته با يك اتاق و دو پرستار بايد درمان شود، اما متاسفانه در ايران چنين استانداردي وجود ندارد و شلوغي بيمارستان‌هاي سوختگي، تعداد زياد بيماران و ناكافي بودن اتاق‌هاي ايزوله، عفونت بعد از سوختگي را در پي دارد كه علت اصلي مرگ و مير بيماران سوختگي است.


 
شناسايي بيش از پنج هزار كودك بازمانده از تحصيل در سيستان و بلوچستان

فارس |كلثوم موذن، مدير دفتر حمايت از حقوق زنان و كودكان استان سيستان و بلوچستان: هنوز در اين استان برخي ازدواج‌ها و طلاق‌ها ثبت رسمي نمي‌شوند و بيش‌از ۵۷۰۰ كودك بازمانده از تحصيل در سيستان و بلوچستان شناسايي شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون