• ۱۴۰۳ سه شنبه ۸ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3925 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۸ مهر

پيشخوان

مصوبات جديد معافيت فرزندان جانبازان و آزادگان

نشست مشترك رييس ستادكل نيروهاي مسلح با رييس مجلس پيرامون وضعيت معافيت فرزندان جانبازان و آزادگان برگزار شد. براي چگونگي اجراي بند (د) ماده 88 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، جلسه‌اي به رياست علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي و با حضور سرلشكر محمد باقري، رييس ستادكل نيروهاي مسلح به همراه چند تن از مسوولان ستادكل و نمايندگان مجلس از جمله نوروزي، اميرآبادي و جعفرزاده ايمن‌آبادي در دفتر رييس مجلس تشكيل شد.
مصوبات نشست رييس و مسوولان ستادكل نيروهاي مسلح با لاريجاني به شرح زير است:
1) با توجه به تاكيد قانونگذار بر رعايت مصالح و نيازهاي نيروهاي مسلح، مقرر گرديد مشمولان بند (د) ماده 88 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه در طول برنامه سالانه حداكثر 20 هزار نفر براساس بالاترين درصد و سهم جانبازي، آزادگي و رزمندگي كه در اين قانون مشخص گرديده از معافيت‌هاي مقرر در آن بهره‌مند گردند.
2) بند (5) تبصره 11 قانون بودجه سال 96 هرچه سريع‌تر اجرايي گردد.
3) بند (هـ) ماده 54 قانون بيمه شخص ثالث توسط نيروي انتظامي در اسرع وقت اجرايي گردد. تسنيم

 

دستگيري چند تروريست در ايام محرم

وزير اطلاعات از دستگيري چندين تروريست كه قصد انجام اقدامات ضد امنيتي در ايام محرم را داشتند، خبر داد. محمود علوي در اين باره اظهار كرد: تعداد اندكي افراد توسط وزارت اطلاعات شناسايي و دستگير شده‌اند و با وجود اينكه توطئه و اقدامات ضدامنيتي داشتند به لطف خدا، دعاي مردم و بركت ايام عاشورا خنثي شد. وزير اطلاعات با بيان اينكه اين افراد در استان‌هاي مختلف قصد انجام اقدامات ضد امنيتي داشته‌اند، گفت: تعداد زياد نبوده است و فعاليت‌هاي آنها نيز به صورت تيمي نبوده و بيشتر نفرات پراكنده بوده‌اند. ايسنا

 

ابراز اميدواري مديران صدا و سيما به  تعامل دوسويه با نمايندگان تهران

مديران بخش‌هاي مختلف سازمان صدا و سيما ابراز اميدواري كردند نشست مشترك نمايندگان تهران و مديران شبكه‌هاي تلويزيوني و راديويي تهران فصل جديدي را براي برقراري تعامل دوسويه بين نمايندگان تهران و صدا و سيما ايجاد كند. محمدعلي عبدالله‌زاده، معاونت حقوقي و امور مجلس در نشست مشترك نمايندگان تهران با مديران شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني تهران گفت: در سال گذشته و در خلال برنامه ششم توسعه مهم‌ترين مصوبه‌اي كه مربوط به سازمان صدا و سيما بود، مصوبه اختصاص 7 دهم درصد بودجه عمومي به سازمان صدا و سيما بود كه اجرايي نشد. معاونت حقوقي و امور مجلس با تاكيد بر نياز صدا و سيما به منابع بودجه‌اي يادآور شد: در احكام دايمي نيز يك درصد بودجه عمومي دستگاه‌ها بايد به سازمان صدا و سيما اختصاص مي‌يافت كه اين مصوبه نيز اجرايي نشده و صدا و سيما از نظر بودجه در مضيقه است.
در ادامه حميد شاه‌آبادي، معاونت صداي سازمان صدا و سيما گفت: قرارمان در سازمان تلاش براي انعكاس برنامه‌هاي نمايندگان استان تهران و عملكرد آنها در دفاتر چهارگانه نمايندگان در شهرستان‌هاي اسلامشهر، ري، پرديس و شميرانات است و اميدوارم اين نشست فصل جديدي را بين سازمان صدا و سيما و نمايندگان تهران باز كند. وي ادامه داد: ادعا مي‌كنم سازمان صدا و سيما فراجناحي‌ترين دوران خود را طي سال‌هاي اخير به نمايش گذاشته است و صرف اشاره برخي نمايندگان به يك دوره خاص، درست نيست . معاونت صداي سازمان صدا و سيما ادامه داد: جايگاه نمايندگان در استفاده از موقعيت به وجود آمده در سازمان صدا و سيما به ويژه در برنامه‌هاي تاثيرگذار و انعكاس عملكرد آنها اهميت دارد اما اين رويه بايد اصلاح شود و رويه سازمان اين نيست كه فرصت‌هايش را تنها در اختيار بخشي از نمايندگان قرار دهد. سازمان صدا و سيما بايد فرصت عادلانه و برابر را براي همه نمايندگان جهت انعكاس برنامه‌هاي‌شان به وجود آورد.
در ادامه اين نشست مجيد زين‌العابدين گفت: شبكه 5 فرصت برنامه‌هايش را با حضور نمايندگان تهران برنامه‌ريزي كرده است. با تدبير رييس سازمان صدا و سيما و معاونت سيما، مسائل تهران به صورت ويژه در شبكه 5 منعكس مي‌شود. از اين رو برنامه‌هاي اختصاصي عمومي براي مردم تهران ساخته مي‌شود. زين‌العابدين ادامه داد: شبكه تهران، شبكه ملي – بومي است و در واقع ماموريت دوگانه‌اي دارد كه اقتضائات خاص خودش را مي‌طلبد. بنده به همكاران در شبكه تذكر مي‌دهم تا ارتباط‌شان با نمايندگان تهران را بيشتر كنند.
وي ادامه داد: براي نخستين‌بار پخش نشست جلسات شوراي شهر تهران را در دستور كار قرار داديم. زين‌العابدين در ادامه بر حضور نمايندگان تهران در برنامه‌هاي مختلف شبكه تهران تاكيد كرد و افزود: البته تا اين لحظه نمايندگان تهران چون آقايان محجوب، كواكبيان، حضرتي و وكيلي در برنامه تهران 20 حضور يافتند و خانم اولادقباد و آقاي قومي نيز در برنامه «در شهر» حضور يافته‌اند. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون