• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3925 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۸ مهر

«كمردرد» مرتضوي را خانه‌نشين كرد

شعبه 22 دادگاه تجديدنظر، به رسيدگي به بخش اول پرونده تامين اجتماعي پايان داد؛ البته بدون حضور متهم اصلي. سعيد مرتضوي، سرپرست سابق سازمان تامين اجتماعي كه تاكنون در هيچكدام از دادگاه‌هاي رسيدگي به اتهاماتش چه در پرونده كهريزك و چه سازمان تحت تصدي خود غايب نبوده، ديروز به جاي خود، وكيلش را روانه دادگاه كرد. هرچند جعفري نيز در جمع خبرنگاران حضور نيافت تا از دليل غيبت موكلش بگويد اما آنگونه كه از صحبت‌هاي وكيل سازمان تامين اجتماعي پس از پايان جلسه دادگاه برمي‌آيد، سعيد مرتضوي به دليل كمردرد از حضور خود عذرخواست.
مجتبي نظري كه خبر عدم حضور مرتضوي در اين جلسه را به خبرنگاران داد، عنوان كرد: «با ارايه گواهي پزشكي گفته شد كه ايشان قادر به حركت و حضور در دادگاه نيست براي همين هم وكيل ايشان مطالبي را مطرح كرد.» نظري در ادامه با اعلام پايان يافتن رسيدگي به اين بخش از پرونده تامين اجتماعي، در خصوص جلسه دادگاه تجديدنظر عنوان كرد: «در اين جلسه وكيل مرتضوي به ارايه دفاعيات پرداخت و ما نيز با استناد به حكم ديوان عدالت اداري مبني بر غيرقانوني بودن تصدي مرتضوي در اين سازمان نظرات خود را درخصوص اين شكايت اعلام كرديم.» وكيل سازمان تامين اجتماعي با بيان اينكه جلسه به خوبي برگزار شد و ما نسبت به نتيجه آن اميدواريم، اظهار كرد: «با پايان دادگاه منتظر هستيم كه راي اين پرونده در زمان قانوني صادر و به طرفين ابلاغ شود.»
سعيد مرتضوي كه در اين پرونده به اتهام تحصيل مال نامشروع و تصدي غيرقانوني با حكم دادگاه بدوي، به حبس و پرداخت جزاي نقدي محكوم شده بود، امروز دوباره راهي دادگاه تجديدنظر خواهد شد. رسيدگي به پرونده كهريزك كه با پيگيري‌هاي اولياي دم محسن روح‌الاميني يكي از قربانيان بازداشتگاه كهريزك پس از سال‌ها بررسي به دست دادگاه تجديدنظر افتاده است، امروز ميزبان مرتضوي خواهد بود. البته اگر كمردرد به او امان دهد تا بتواند خود را به محل دادگاه برساند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون