• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3926 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۹ مهر

ساعت كاري شناور، تهراني‌ها‌را از ترافيك اول مهر نجات داد

حميدرضا خالدي

 

 دو هفته اول مهرماه امسال برخلاف سال‌هاي قبل با كاهش محسوسي در بخش ترافيك همراه بود. مساله‌اي كه محسن پورسيدآقايي، معاون حمل و نقل و ترافيك تهران در نخستين نشست خبري خود، دليل آن را اجراي طرح ساعت كاري شناورسازمان‌ها عنوان كرد: براساس آمار موجود در دو هفته اول مهرماه ترافيك تهران از لحاظ «طول» ترافيك، 21 درصد نسبت به سال‌هاي گذشته كاهش داشته است كه به نظر ما يكي از اصلي‌ترين دلايل آن، اجراي طرح ساعت كاري شناور ادارات دولتي بود. به همين دليل طي نامه‌اي به شهردار تهران، ضمن اعلام نتايج رضايتبخش اجراي اين طرح، پيشنهاد دادم كه طرح ياد شده، با تمهيدات و اصلاحاتي، براي كل سال اجرا شود.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: مقاومتي براي توقف فعاليت خط ۷ متر و وجود ندارد اما در حال حاضر هيات كارشناسي در حال بررسي وضعيت اين خط است.
محسن پورسيدآقايي همچنين در پاسخ به اين سوال كه چرا شهرداري در برابر خواست اعضاي شورا مبني بر توقف خط ۷ مترو مقاومت مي‌كند؟ گفت: مقاومتي از سوي شهرداري وجود ندارد بلكه برخي اعضاي شورا معتقدند ايمني اين خط رعايت نشده و حتي قبل از ورود تيم جديد مديريت شهري، اين موضوع را به وزارت كشور نيز اعلام كرده بودند. اما اين كار نياز به كار كارشناسي دارد و هيات كارشناسي ظرف دو هفته آينده گزارشي دقيق در خصوص خط ۷ خواهند داد.
وي با ذكر اينكه در راستاي تكميل گزارش كار كارشناسي، بازديدي از اين خط خواهيم داشت و بعد از آن در خصوص اين خط تصميم‌گيري مي‌كنيم، گفت: اگر خط ناايمن باشد، ممكن است ايستگاه‌هاي ناايمن تعطيل شود يا تمهيداتي براي استفاده از ايستگاه‌ها انديشيده شود. به عبارتي، مقاومتي وجود ندارد اما عجله‌اي هم نداريم چون معتقديم نبايد كار گذشتگان را خيلي سريع و بي‌دليل تخته كنيم و بگوييم كار غلطي بوده است.
پورسيدآقايي در بخش ديگري از سخنان خود با ذكر اينكه، نگاه ما ايجاد خطوط جديد، بدون داشتن واگن نيست، گفت: تلاش مي‌كنيم تعداد جابه‌جايي‌هاي مسافران افزايش پيدا كند نه اينكه ايستگاه مترويي افتتاح كنيم كه پله برقي نداشته باشد و عملا مردم نتوانند از آن استفاده كنند!
وي در خصوص خط ۶ مترو نيز افزود: تجهيزات اين خط زير ۱۰ درصد است و بايد براي راه‌اندازي تمامي امكانات از جمله واگن فراهم شود و در مترو بايد به‌دنبال افزايش رضايتمندي مسافران براساس افزايش كيفيت خدمات باشيم.
معاون حمل‌و‌نقل ترافيك شهرداري تهران در خصوص طرح پويش «از خودمان شروع كنيم» كه به گفته يكي از خبرنگاران براي اجراي آن بيش از 2 ميليارد و 200 ميليون تومان هزينه شده است، گفت: از چند و چون اين طرح اطلاعي ندارم. چون در دوره كاري من نبوده است. ولي دركل تاكيد من نيز حل مشكل ترافيكي بر اساس فرهنگ‌سازي است نه فرهنگ‌سازي شعاري زيرا كارهاي شعاري روبنايي است و ما در حوزه فرهنگ ترافيك نياز به فعاليت‌هاي عميق و ماندگار داريم.
پورسيدآقايي در پاسخ به سوال «اعتماد» مبني براينكه چقدر به حل معظل ترافيك تهران اميدواريد، گفت: وعده‌اي در اين مورد نمي‌دهم، اما معتقدم مشكل ترافيك تهران قابل حل است زيرا شهرهاي بزرگ ديگري كه وضعيت ترافيك‌شان بدتر از ترافيك ما بوده هم مشكلات ترافيكي خود را حل كرده‌اند. پس ما هم مي‌توانيم با جهت‌گيري‌هاي درست مشكل ترافيك را برطرف كنيم. در همين راستا، قول نمي‌دهم ۴ سال ديگر مشكل ترافيك تهران حل شود اما مي‌توانم اين قول را بدهم وضعيت 4 سال بعد از امروز بهتر خواهد بود.
وي در ادامه بحث ترافيك تهران به موضوع باطل كردن مناقصه نصب 15 هزار پاركومتر اشاره كرد و گفت: مناقصه‌اي براي نصب 15 هزار پاركومتر جديد برگزار شده بود كه من خواستار لغو آن شدم. چراكه معتقدم بايد از هوشمندسازي و آي‌تي براي حل معظل ترافيك و پارك خودروها استفاده كرد.
وي افزود: مي‌توان با نرم‌افزار پارك‌ياب پاركينگ‌ها را مديريت كرد. يعني به جاي نصب پاركومتر مي‌توان از اپليكيشن‌هاي مختلف استفاده كرد. در همين خصوص مناقصه جديدي در حال برگزاري است و اميدوارم تا پايان سال شاهد اجراي اين طرح براي پارك خودروها باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون