• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3183 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۸ بهمن

دستگيري راهزنان محموله‌هاي سنگين در جاده قم

شش نفر از اعضاي باند راهزنان جاده قم- تهران كه با استفاده از انواع سلاح سرد اقدام به سرقت محموله آهن يك دستگاه تريلي كرده و راننده را با چشمان بسته در بيابان‌هاي اطراف رها كرده بودند از سوي پليس شناسايي و دستگير شدند.
رسيدگي به پرونده ضمن تماس فردي با كلانتري حسن‌آباد تهران در بامداد بيستم بهمن ماه امسال آغاز شد. مالباخته در تماس تلفني خود با فوريت‌هاي پليسي 110 ماموران را از وقوع يك فقره سرقت سنگين در جاده قديم قم باخبر كرد. با حضور ماموران در صحنه، مردي ميانسال هراسان به سمت ماموران آمد و به آنها گفت: طرف‌هاي ساعت 10:30 شب بود كه در حال حمل بار 23 تني ميلگرد با تريلي در بزرگراه امام علي‌(ع) بودم كه ناگهان يك دستگاه خودروي پژو را پشت سر خود ديدم كه مدام برايم چراغ مي‌زد. با اخطار‌هايي كه او مي‌داد سرانجام تصميم گرفتم خودرو را متوقف كنم تا بارم را چك كنم اما به محض اينكه ايستادم سه، چهار نفر از سرنشينان خودرو به من حمله‌ور شدند و با تهديد چاقو، من را از ماشين پايين كشيدند. آنها دست و پا و چشمان مرا بستند و با سرقت خودرو‌ايم مرا در بيابان رها كرده و پا به فرار گذاشتند.
سرهنگ خليل شهبازي، سركلانتر نهم پليس پايتخت با اعلام اين خبر در تشريح روند رسيدگي به آن گفت: به دليل حساسيت موضوع ماموران به سرعت پرونده‌اي در اين خصوص تشكيل دادند و رسيدگي به آن را آغاز كردند. آنها در گام نخست با انجام چهره‌نگاري از متهمان و رجوع به بانك اطلاعاتي پليس سرانجام هويت متهمان را شناسايي و دستگيري آنان را در دستور كار خود قرار دادند.
به گفته سرهنگ شهبازي، سرانجام با انجام اقدامات اطلاعاتي و عملياتي در ساعت 12 ظهر 23 بهمن ماه رد محموله 23 تني سرقت شده در گاراژي در محدوده شهريار شناسايي و كارآگاهان پليس پس از محاصره كامل گاراژ وارد عمل شده و توانستند شش متهم را پرونده كه بين 20 تا 30 سال سن داشتند دستگير و به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران منتقل كنند.
 در بازرسي از گاراژ حدود 26 تن آهن‌آلات سرقت شده نيز كشف و ضبط شده است و تحقيقات از متهمان براي شناسايي ساير اعضاي باند راهزنان جاده‌اي همچنان ادامه دارد.
هشدارهاي پليس به رانندگان خودروهاي سنگين در برابر راهزنان
سرهنگ عباسعلي محمديان، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به شيوه‌هاي متداول سرقت از رانندگان كاميون‌ها و خودروهاي سنگين به رانندگان هشداد داد:
   رانندگان حتما در نزديكي پاسگاه يا پايانه‌هاي متعلق به وزارت راه توقف كنند.
  در صورت اجبار براي توقف در طول مسير، حتما در مكان‌هايي كه ساير خودروها در آنجا حضور دارند خودروي خود را متوقف كنند.
  راهزنان معمولا با طرح دروغين مساله «در حال سقوط بودن محموله‌ها» نقشه خود را عملي مي‌كنند بنابراين رانندگان بايد در اين مورد دقت كرده و فريب افراد مشكوك را نخورند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون