• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3183 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۸ بهمن

خبركوتاه

وفادارترين بازيكنان تاريخ فوتبال

كم اتفاق مي‌افتد كه بازيكني ساليان متمادي در يك باشگاه بماند و به پيراهن آن وفادار باشد اما برخي بازيكنان هم هستند كه شايد بتوان از آنها به عنوان وفادارترين بازيكنان فوتبال ياد كرد. در ادامه اسامي بازيكنان وفادار تاريخ فوتبال دنيا كه سال‌ها با پيراهن يك باشگاه به ميدان رفتند، آمده است. 1- رايان گيگز: در مدت 24 سال حضورش در منچستريونايتد، بيش از 1000 بازي براي اين تيم انجام داد. 2- پائولو مالديني: از سال 1984 تا سال 2009، براي ميلان 902 بازي انجام داد. 3- جيمي كرگر: از سال 1997 تا سال 2013 در مجموع 700 بازي براي ليورپول انجام داد. 4- پل اسكولز: از سال 1993 تا سال 2013 در مجموع 698 بازي براي يونايتد انجام داد. 5-‌گري نويل: از سال 1992 تا 2011، 602 بار با پيراهن منچستريونايتد به ميدان رفت. 6- فرانچسكو توتي: از سال 1992 تاكنون براي رم بازي مي‌كند. او بيش از 300 گل براي رمي‌ها به ثمر رسانده و مجموع بازي‌هاي او تا امروز 702 بازي بوده است. 7- خاوير زانتي: از سال 1995 تا 2013، با پيراهن اينتر در 857 بازي به ميدان رفت. 8- كارلوس پويول: از سال 1999 تا 2013، 457 بازي براي بارسلونا انجام داد.

ركورد جديد ليونل مسي

ستاره آرژانتيني بارسلونا موفق به ثبت ركورد جديدي شد. آبي‌‌اناري‌ها موفق شدند مقابل لوانته با نتيجه پر گل پنج بر صفر به پيروزي برسند. در اين ديدار نيمار در دقيقه 17، ليونل مسي 38، 59 و 66 (پنالتي) و لوييس سوآرز 73 براي كاتالان‌ها گلزني كردند. مسي با گل‌هايي كه به ثمر رساند، شبي فراموش‌نشدني را براي خود به ثبت رساند. او در شبي كه سيصدمين بازي خود با پيراهن بارسلونا را جشن مي‌گرفت، هت‌تريك كرد و موفق شد نام خود را به عنوان بهترين پاسور گل در تاريخ ليگ فوتبال اسپانيا به ثبت برساند. مسي تاكنون 106 بار پاس گل به هم‌تيمي‌هايش داده و موفق شده از ركورد پاس‌هاي گل لوييس فيگو پيشي بگيرد. «لئو» همچنين با هت تريكي كه انجام داد، تعداد هت تريك‌هايش در ليگ اسپانيا را به 23 رساند تا با ركورد هت تريك‌هاي كريستيانو رونالدو در ليگا مساوي كند. او همچنين سي و يكمين هت تريك خود با پيراهن بارسلونا در همه رقابت‌ها را جشن گرفت تا با ركورد تلمو زارا مساوي كند. اين سي و چهارمين هت‌تريك ليونل مسي در طول دوران فوتبالش است. او سه بار نيز با پيراهن تيم ملي فوتبال آرژانتين هت‌تريك كرده است.

انريكه با ركورد گوآرديولا مساوي كرد

سرمربي بارسلونا پس از پيروزي تيمش مقابل لوانته به ركورد پپ گوآرديولا رسيد. آبي -  اناري‌ها در هفته بيست و سوم ليگا موفق شدند با حساب پنج بر صفر لوانته را مغلوب كنند. اين پيروزي موجب شد تا بارسلونا به يازدهمين پيروزي پياپي خود در ليگ فوتبال اسپانيا برسد. اين ركورد، پيشتر توسط بارسلوناي جوزپه گوآرديولا در فصل 09-2008 به ثبت رسيده بود. بدين‌ترتيب بارسلونا مي‌تواند با پيروزي در ديدار هفته آينده مقابل مالاگا كه در نوكمپ برگزار مي‌شود، به ركورد بيشترين پيروزي پياپي در ليگا برسد. ركورد مردان گوآرديولا در آن سال توسط نومانسيا شكسته شد و پس از آن نيز ريسينگ سانتاندر موفق شد از بارسلونا امتياز بگيرد. در ادامه فصل اما بارسلونا موفق شد خود را بازيافته و قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا، ليگ فوتبال اسپانيا و جام حذفي را كسب كند. ديگر ركوردي كه در بارسلونا به ثبت رسيده توسط فرانك ريكارد هلندي بوده است. او در فصل 06-2005 توانست به ركورد 18 پيروزي پياپي در همه رقابت‌ها دست يافته و ليگ قهرمانان اروپا را نيز در همان فصل براي كاتالان‌ها كسب كند.

مبارزه عليه گرسنگي در دنيا به شيوه ايبرا!

ستاره سوئدي پاري سن ژرمن با شيوه خاص خود خواستار توجه بيشتر به مساله گرسنگي در دنيا شده است. زلاتان ابراهيموويچ كه در تساوي دو بر دو پاري سن ژرمن مقابل كان موفق به گلزني شد، خالكوبي جديدش را به نمايش گذاشت. اين ستاره سوئدي در دقيقه دوم اين مسابقه دروازه حريف را باز كرد و بلافاصله پيراهنش را درآورد. او از داور مسابقه كارت زرد گرفت اما اعلام كرد پشت اين كارش پيامي براي همه بوده تا به موضوع گرسنگي در سراسر دنيا توجه بيشتري شود. او به برنامه‌هاي كمپين تغذيه در دنيا عليه گرسنگي اشاره كرد و برخي نام‌هايي را كه از اين معضل رنج برده‌اند نيز روي بدن خود نوشته است. زلاتان در اين زمينه گفت: وقتي پس از گلزني پيراهنم را درآوردم، همه از خود پرسيدند خالكوبي جديد او كجاست. من نام 50 نفر را به شكل موقتي روي بدنم خالكوبي كردم. اينها، نام كساني است كه در سراسر دنيا از مشكل تغذيه رنج مي‌برند. ممكن است خالكوبي‌ها من موقتي بوده و از بين برود اما كساني كه از گرسنگي رنج مي‌برند، هنوز وجود دارند. 805 ميليون نفر در سراسر دنيا از گرسنگي رنج مي‌برند. با اين كار مي‌خواستم توجه همه را به آنها جلب كنم. از اين راه مي‌خواستم به برنامه‌هاي سازمان جهاني غذا كمك كنم. ايبرا در ادامه اظهار داشت: اين نخستين‌بار است كه حضورم در كارهاي خيريه را رسانه‌اي مي‌كنم. اگر بتوانيم در كنار همچنين كارهايي انجام دهيم مي‌توانيم مشكل گرسنگي را در دنيا حل كنيم.

تركيب ايران براي جام جهاني كشتي فرنگي

فدراسيون كشتي تركيب تيم ملي كشتي فرنگي را براي حضور در جام جهاني تهران اعلام كرد. 16 فرنگي كار در اين رقابت‌ها براي ايران روي تشك حاضر خواهند شد. سه طلايي كشتي فرنگي ايران در المپيك لندن يعني حميد سوريان، اميد نوروزي و قاسم رضايي در جام جهاني حضور نخواهند داشت ضمن اينكه بايد سعيد عبدولي قهرمان سال 2011 جهان را هم به اين فهرست اضافه كرد. در واقع ايران بدون ستاره‌هايش و با تركيبي جوان در جام جهاني به روي تشك خواهد رفت. حبيب‌الله اخلاقي، افشين بيابانگرد، مهدي علياري و بشير باباجان‌زاده شاخص‌ترين نفراتي هستند كه در تركيب ايران جاي گرفته‌اند. جام جهاني كشتي فرنگي با حضور هشت تيم برتر جهان از پنجشنبه در سالن 12 هزار نفري آزادي تهران آغاز مي‌شود. ايران در اين مسابقات با آذربايجان، سوئد و آلمان همگروه است. تركيب تيم ملي ايران: 59كيلوگرم: محمد نور بخش – محسن حاجي پور، 66كيلوگرم: افشين بيابانگرد – محمد علي گرايي، 71 كيلوگرم: پيام بويري – رامين طاهري، 75 كيلوگرم: يوسف اخباري – محمد كريمي، 80 كيلوگرم: حبيب‌الله اخلاقي – علي زينتي رفاه، 85 كيلوگرم: مجتبي كريم فر – داود عابدين‌زاده 98كيلوگرم: مهدي علياري – سيد مصطفي صالحي‌زاده، 130كيلوگرم: بهنام مهدي‌زاده – بشير باباجان‌زاده.

نايب‌رييس بوكس: بهتر از قزاق‌ها حريفي نداريم

روح‌الله حسيني، نايب‌رييس فدراسيون بوكس در خصوص علت انصراف تيم‌هاي روسيه و ازبكستان از تورنمنت قزاقستان و لغو اين تورنمنت گفت: اين تيم‌ها يا به مسابقات ديگري دعوت شده بودند يا مشكلات مالي داشتند. قرار بود تيم ملي ما هم از حضور در آلماتي قزاقستان انصراف دهد كه به دستور آقاي ناطق نوري به اردو اعزام‌شان كرديم. البته ما نامه اعتراض خود را نيز به مسوولان قزاق تحويل داده‌ايم و از اين ناهماهنگي ابراز نارضايتي كرده‌ايم. رييس كميته‌ فني فدراسيون بوكس در خصوص كيفيت اردوي مشترك تيم ملي با كشور قزاقستان، توضيح داد: در جريان اين اردو قزاقستان چهار تيم براي مبارزه با ملي‌پوش آماده كرد و نتايج به دست آمده نيز براي ما رضايت‌بخش است. مثلا قاسمي‌پور با قهرمان المپيك مبارزه كرد و به پيروزي رسيد. سجاد محرابي هم مبارزه خوبي داشته و ما مطمئن هستيم بازي با همين بوكسورها بچه‌ها را آماده خواهد كرد. بوكسورهاي قزاق يا قهرمان المپيك يا طلايي بازي‌هاي آسيايي هستند و براي تيم ملي ما حريفي بهتر از اينها پيدا نمي‌شود. حسيني در پاسخ به اين پرسش كه در شرايط نامناسب مالي فدراسيون، حضور در يك اردو، ارزش چنين هزينه‌اي را داشته است يا نه، گفت: حضور در اين اردو براي ما ارزشمند است هر چند با وجود كمبود بودجه در فدراسيون كمي برايمان گران تمام شد، اما از آنجايي كه بعد از مسابقات اينچئون هيچ تورنمنتي نداشتيم، حضور در اين اردو مغتنم است. او در پايان نيز در خصوص برنامه‌هاي بعدي تيم ملي گفت: برگزاري تورنمنتي با حضور هشت كشور را بيستم اسفند ماه در آبادان در نظر داريم كه البته با توجه به آب و هواي نامناسب اين شهرستان، ممكن است كشورهاي ميهمان از حضور در اين تورنمنت انصراف دهند. حسيني از سوريه، ازبكستان و قزاقستان نيز به عنوان تيم‌هاي احتمالي حاضر در اين تورنمنت نام برد.

خداداد: پيشنهاد هدايت تيم ملي عراق را رد كردم

بهزاد خداداد علاقه‌اي به پذيرفتن هدايت تيم‌هاي ملي كشورهاي عربي ندارد و ترجيح مي‌دهد در سطح باشگاهي كار كند. سرمربي تيم البصره عراق اظهار كرد: از ديدار اول من سعي كردم بيشتر از تكواندوكاران عراقي استفاده كنم و از بازيكنان ايراني در ديدارهاي حساس بهره ببرم. تيم ما در مرحله گروهي خوب ظاهر شد. مقابل تيم دانشگاه آزاد مي‌توانستيم پيروز باشيم، اشتباهات داوري در اين ديدار فاحش بود. در وزن 72- چندين امتياز به ما تعلق نگرفت. در ديدار نيمه نهايي مقابل شهرداري ورامين كار سختي داشتيم و نتايج را با اختلاف واگذار كرديم. وي در رابطه با ديدار مقابل البغداد افزود: سخت‌ترين ديدار مرحله گروهي ما مقابل البغداد بود. اين تيم از چند بازيكن خوب ايراني بهره مي‌برد. رقابت تنگاتنگي با اين تيم داشتيم اما هدفمان از اول صعود از گروه بود كه خوشبختانه اين اتفاق افتاد. بازيكنان تيم مابسيار جوان هستند حتي دو بازيكن ما در تيم ملي نوجوانان عراق پا مي‌زنند. انتظار معجزه از آنها نداشتم. با قرار گرفتن مقابل بازيكناني كه رنكينگ المپيكي دارند تجربه خوبي كسب كردند. سرمربي تيم البصره در پاسخ به اينكه علاقه‌اي به مربيگري در تيم ملي عراق دارد يا خير؟ گفت: پيشنهاداتي داشتم كه رد كردم زيرا علاقه‌اي به حضور در تيم‌هاي ملي عربي ندارم. من دو سال با تيم البصره عراق قرارداد بستم، طي اين مدتي كه من سرمربي اين تيم بودم به عراق نرفتم و بازيكنان اين تيم براي آمادگي بيشتر هر دو ماه يك بار به ايران سفر مي‌كردند. قهرمان سابق جهان در رابطه با رنكينگ جهاني تكواندوكاران تيم ملي بيان كرد: مهم‌ترين كار در حال حاضر حفظ بازيكنان در شرايط ايده آل است. تكواندوكاراني كه روي آنها برنامه‌ريزي شده رنكينگ خوبي در جهان دارند. كادر فني خوبي براي تيم ملي به كار برده شده است. در دوره‌هاي قبل اگر 4 سهميه به ايران تعلق پيدا مي‌كرد هر 4 سهميه را به دست مي‌آورديم. اين دوره المپيك بهترين فرصت است تا با كسب 4 سهميه شانس مدال آوري خود را بالا ببريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون