• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3931 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

رصد رسانه‌ها و مواضع اصولگرايان

در بررسي مواضع و فضاي رسانه‌اي و مجازي اصولگرايان، طيف‌هاي مختلف آنها از احمدي‌نژاد گرفته تا جليلي و از اصولگرايان سنتي تا پايداري را در اين ستون مي‌خوانيد:
  روز گذشته تيتر اصلي روزنامه وطن امروز به همراهي آنگلا مركل و ترزا مي ‌در مورد مذاكرات موشكي اشاره داشت و در بخش مهم آن گزارش آمده: «اروپايي‌ها به دنبال باجگيري جديد از برجام هستند. اروپايي‌‌هاي برجام يعني انگليس، فرانسه و آلمان مي‌خواهند ادامه حضورشان در برجام را مشروط به گرفتن امتيازاتي در حوزه برنامه دفاع موشكي و سياست‌هاي منطقه‌اي ايران كنند. اين همان خواسته‌اي است كه دونالد ترامپ مطرح كرده است.» وطن امروز همچنين ناچار شده در مورد تقابل تيتر اول خود بعد از سخنان ترامپ با تيتر اول كيهان كه در تضاد يكديگر بودند به مخاطبانش پاسخ دهد و ادعا كند كه همين موضوع نشان مي‌دهد آنها «زنجيره‌اي» نيستند. با اين وجود روزنامه افكار نيز ديروز همان موضوعي كه وطن امروز در تيتر اول به كار برده را تيتر كرده و با تصوير ديدار نخست‌وزير انگلستان و ترامپ نوشت: «اروپا برادر شغاله»
  سرمقاله‌نويس كيهان نيز همان رويه وطن امروز و افكارنيوز را دنبال كرده و نوشته است: «واقعيت اين است كه امريكا اداي سگ وحشي را در مي‌آورد تا ما را به سوي اروپا براند. اين همان پروژه «نرماليزاسيون» است كه جان ساورز، رييس ‌وقت سرويس جاسوسي انگليس درباره توقع غرب از فرآيند 15 ساله برجام گفت.» سرمقاله روزنامه جوان هم به‌بخش‌هايي از حرف‌هاي ظريف كه گفته بود: «امضاي جان كري ضمانت است» اشاره داشت كه دقيقا مانند همين بخش در سرمقاله روزنامه كيهان نيز هست.
  رجانيوز در تيتر اصلي خود با كنايه به شعارهاي انتخاباتي و ذيل عنوان: «نگاهي به متن و فرامتن سخنان ترامپ» نوشته است: «پيام ترامپ روشنه؛ حصر بايد بشكنه»/ جاعل نام خليج هميشه فارس، از جنبش سبزحمايت كرد؛ آيا اين براي شما كافي نيست؟!» در اين مقاله تلاش شده تا ارتباط ميان جنبش سبز و هيات حاكمه امريكا اثبات شود.
  از تيم احمدي‌نژاد سه خبر مهم در سايت‌ها و كانال‌هاي‌شان دست به دست مي‌شود. ابتدا تداركات و فراخوان براي تجمع سه‌شنبه صبح در مقابل مجمع قضايي، كه قرار است در ساعات برگزاري دادگاه حميد بقايي انجام شود. آنها قول دادند كه احمدي‌نژاد نيز در اين تجمع حضور خواهد داشت. خبر ديگر به انتقال عبدالرضا داوري از زندان به بيمارستان مربوط مي‌شود. اما مهم‌تر از آن بازتاب‌هاي بيانيه احمدي‌نژاد در حمايت از سپاه است. كانال‌هاي نزديك به احمدي‌نژاد بيانيه او را منتشر كردند، اما در عين حال اين بيانيه از سوي رسانه‌هاي اصولگرا با بايكوت خبري روبه‌رو شد. اين درحالي بود كه برخي از رسانه‌هاي اصولگرا مقاله حميدرضا جلايي‌پور و مواضع برخي اصلاح‌طلبان در حمايت از سپاه را بازتاب داده بودند. اين رويكرد باعث ناراحتي احمدي‌نژادي‌ها شده است و آنها را متهم به دورويي در مقابله با اصلاح‌طلبان مي‌كنند. از سوي ديگر به آنها انتقاد كردند كه به صورت زنجيره‌اي و دستوري اين كار را انجام داده‌اند.
  كانال‌ها و تيم‌هاي نزديك به سعيد جليلي نيز به بهانه كنايه آشنا كه از جليلي با عنوان «مرد سايه‌دار» يادكرده و خواستار ارايه گزارشي از مذاكرات خود شده بود، شروع به حمله به ظريف و تعريف از جليلي كردند. محمد ايماني از سرمقاله نويسان كيهان در كانال‌ تلگرامي‌اش ذيل عنوان: «وسط معامله تانك و تفنگ، اين فرار به جلو براي چيست؟!» معتقد است كه بايد پاسخ آقاي مشاور داده شود، تا دچار «خيال» و «سوءتفاهم» نشود. ايماني همچنين به همين ماجراي خبر دستگيري يك جاسوس در دفتر آشنا نيز اشاره كرده و به وي كنايه مي‌زند.
  سايت خبري مشرق هم در چند روز گذشته و بعد از معرفي محمد قوچاني به عنوان مشاور رسانه‌اي دولت هر روز عليه او مطلبي را منتشر مي‌كند؛ اين‌بار نيز مدعي شده كه او مسوول گردآوري آثار روحاني است نه مشاور چراغ خاموش.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون