• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3931 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

هشدار لاريجاني به ترامپ در مورد برجام

بهره نبريم تجديد نظر مي‌كنيم

علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه ديدارهاي خود در حاشيه يكصد و سي و هفتمين اجلاس اتحاديه بين‌المجالس در روسيه در ملاقات با لاسينا زِربو، دبير اجرايي سازمان پيمان منع آزمايش هسته‌اي (CTBT) گفت: ما هم عضو آژانس هستيم و هم در برجام تعهداتي را پذيرفته‌ايم، در موضوع برجام هم هزينه‌هاي بالايي را متحمل شده‌ايم، اگر قرار باشد با رفتار نادرست ترامپ بهره‌اي از برجام نبريم و صرفا هزينه بپردازيم حتما در اين موضوع تجديدنظر خواهيم كرد.
به گزارش ايلنا، وي اضافه كرد: فتواي مقام معظم رهبري صرفا در حرام دانستن كاربرد سلاح هسته‌اي نيست بلكه ايشان كاربرد سلاح‌هاي كشتار جمعي، بيولوژيكي و شيميايي را حرام مي‌دانند. رييس مجلس ادامه داد: ما عضو سازمان بين‌المللي انرژي اتمي هستيم كه تاكنون هشت بار پايبندي ما را تاييد كرده است اما ترامپ ادعا دارد كه ايران به توافق پايبند نيست و كنگره بايد تصميم بگيرد، اگر قرار است ترامپ نظر بدهد پس سازمان انرژي اتمي چه مسووليتي دارد.
لاسنا زربو، دبير اجرايي سازمان پيمان منع آزمايش هسته‌اي نيز در اين ديدار با بيان اينكه من همواره مواضع مثبت و سازنده جمهوري اسلامي ايران را در قبال پايبندي به برجام مورد توجه و تمجيد قرار داده‌ام، تصريح كرد: «برجام مهم‌ترين توافقي است كه در اين زمينه طي ۱۰ سال گذشته به انجام رسيده است و همه طرف‌ها بايد براي حفظ آن تلاش كنند.» وي با بيان اينكه فتواي مقام معظم رهبري در ايران مبني بر حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌اي موضوع بسيار مهم و درخور توجهي است، گفت: «معتقدم برجام يك توافق بين‌المللي است و نبايد يك كشور براي حذف آن تلاش كند.»
گفتني است، لاريجاني در حاشيه اجلاس مذكور ديداري نيز با همتاي سوري خود داشت. او در اين ديدار با اشاره به روزهاي ابتدايي شروع بحران سوريه، گفت: «در آن روزها كسي باور نمي‌كرد سوريه بتواند مقاومت كند اما ما با شناختي كه از سوريه داشتيم بر اين راه ايمان داشتيم.»
وي افزود: «سوريه روزهاي بهتري را در پيش دارد، شرايط بحراني با ايستادگي‌ها در حال طي شدن است. رييس مجلس ادامه داد: «سوريه ايستادگي كرد و هزينه‌هاي بسياري داد اما سرمايه خوبي هم به دست آورده است. اكنون يك بحران ۵ ساله را پشت سر گذاشته‌ايد و آينده سوريه اميدوار‌كننده است.»لاريجاني با بيان اينكه امروز بايد به تثبيت صلح در سوريه انديشيد و به فكر عادي‌سازي روابط ديپلماتيك با دنيا باشيد، تصريح كرد: «روابط سوريه به سمتي حركت مي‌كند كه امروز به يقين مي‌توان گفت كه بايد به بازسازي سوريه فكر كنيم، اين روند پيچيدگي‌هايي دارد اما روند رو به جلو است.» وي ادامه داد: «بحران سوريه رو به پايان است، اما بحران منطقه ادامه دارد و بايد فكر مبارزه دايم با تروريسم بود.»  لاريجاني همچنين به نقش اسراييل و سعودي‌ها در بحران آفريني در منطقه اشاره و آن را محكوم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون