• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3931 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

صدور كارت گارانتي تقلبي لوازم خانگي با ۳ هزار تومان

يكي از مشكلات فراروي ورود قاچاقي لوازم خانگي به كشور عدم در اختيار داشتن گارانتي‌هاي برندهاي وارداتي بود كه ظاهرا بنا به گفته محمد طحان‌پور، رييس اتحاديه لوازم خانگي تهران اين معضل نيز توسط عده‌اي جاعل در بازار لوازم خانگي حل شده و كالاهاي تقلبي با كارت گارانتي‌هاي تقلبي در بازار به فروش مي‌رسند. بنا به گفته وي واردكنندگان لوازم خانگي براي صدور كارت گارانتي تقلبي حدود ۳ تا ۵ هزار تومان هزينه مي‌كنند.
وي در ادامه با بيان اينكه در منطقه امين‌حضور ساعت 5 صبح كاميون‌ها حمل لوازم خانگي بار خود را در ساعتي كه تعزيرات حضور ندارد تخليه مي‌كنند، گفت: اين كالاها بيشتر توسط فروشگاه‌هايي كه پروانه كسب ندارند، عرضه مي‌شود و اكثر آنها هم داراي گارانتي تقلبي هستند. براي بخشي از لوازم خانگي قاچاق در تهران و لوازم خانگي كه در مناطق آزاد عرضه مي‌شود، معمولا كارت گارانتي تقلبي صادر مي‌شود. واردكننده‌هاي كالاهاي قاچاق براي صدور هر برگ گارانتي تقلبي 3 تا 5 هزار تومان پرداخت مي‌كنند. اتحاديه لوازم خانگي، در صورت شناسايي، اين متقلبان را به وزارت صنعت و سازمان تعزيرات معرفي مي‌كند و با آنها برخورد مي‌شود، اما پس از چندي دوباره با اسامي ديگر اقدام به عرضه در بازار مي‌كنند. براي خريدار امكان شناسايي كارت‌هاي گارانتي تقلبي لوازم خانگي از اصلي وجود ندارد، اما خريدار در هنگام خريد بايد فروشنده را ملزم كند به او بگويد كارت گارانتي مربوط به كدام شركت است كه معمولا متقلبان از بيان نام شركت امتناع مي‌كنند.
وي با بيان اينكه يكي از مشكلات توليد لوازم خانگي قيمت تمام شده بالاست، گفت: همين موضوع زمينه را براي واردات قاچاق بيشتر مي‌كند. به نظر مي‌رسد وزارت صنعت بايد كارگروهي تشكيل دهد كه علت قيمت بالاي لوازم خانگي را از زواياي مختلف بررسي كند. در بخش توليدات لوازم‌خانگي توليد‌كنندگان خوب و مطرحي وجود دارد، اما متاسفانه تعداد زيادي توليد‌كننده به توليدات بي‌كيفيت و نامرغوب لوازم خانگي اقدام مي‌كنند و توليدات خود را با عنوان كالاي صادراتي در بازار به فروش مي‌رسانند. طحان‌پور با بيان اينكه در توليدات لوازم خانگي كه تكنولوژي پيچيده‌اي مورد نياز نيست، تعداد توليد‌كننده‌ها بسيار زياد است، گفت: در توليد اجاق گاز، آبگرمكن ديواري، لباسشويي، بخاري تعداد توليد‌كننده داخلي بسيار زياد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون