• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3931 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

پيشكسوتان پرسپوليس در گفت‌وگو با «اعتماد» از بازي بزرگ مقابل الهلال مي‌گويند

در انتظار معجزه مسقط

گروه ورزش

معجزه مسقط. همه چشم‌ها به عمان و نبرد حساس پرسپوليس و الهلال مات خواهد ماند. تركيب نااميدي و كورسوي اميد در بازي امشب. شكست دور رفت، همه را ساكت كرده است. سعي مي‌كنند هيچ اميدي به آينده نداشته باشند اما ته قلب‌شان به معجزه فوتبال ايمان دارند. «از اين فوتبال متنفرم. حالم از همه به هم مي‌خورد. مي‌خواهم بميرم تا اين بي‌شرمي‌ها را نبينم.» اينها بخشي از صحبت‌هاي تكان‌دهنده ديگو مارادونا بود وقتي كه به او خبر دادند ماتياس آلميدا اشكبار از ريورپلاته اخراج شده و رامون دياز در يك توطئه قرار است جاي او روي نيمكت ريورپلاته بنشيند. فوتبال همين است. نااميدي و اميد. ناراحتي هواداراني كه غرورشان پايمال شده است اما به فوتبال و معجزاتش هم معتقدند. طنز ماجرا همين‌جاست. معجزه در خاك كشوري ديگر، در حالي كه ميزبان هستيم. تصور حضور بيش از 90هزار هوادار پرسپوليس و جو وحشتناك استاديوم آزادي كجا و سكوهاي خالي استاديومي در عمان كجا؟ چگونه براي خودمان توجيه كنيم فداي سر دلواپساني كه به سفارت حمله كردند و حالا پرسپوليس و باشگاه‌هاي ايراني بايد تاوانش را بدهند. «معجزه مسقط»؛ اين دو واژه هر روز در ذهن برانكو و بازيكنانش مي‌چرخد. پرسپوليس و الهلال، سوپر ال‌كلاسيكوي آسياست و براي همين امشب همه توجه‌ها به عمان است. به يك بازي حساس كه نااميدي و اميد را حتي مي‌توان در حرف‌هاي پيشكسوتان هم حس كرد. برخي اميدوارند و برخي نااميد. پيشكسوتاني كه يا نااميدند يا اميدواري بسياري دارند. بازي امشب پرسپوليس آسان نيست، مثل بالا رفتن از كوه هم نياز به قدرت دارد و هم اعتمادبه‌نفس و نقشه. امشب پرسپوليسي‌ها هرچه در چنته دارند رو مي‌كنند. فرشاد پيوس در گفت‌وگو با «اعتماد» از اميدواري‌هايش مي‌گويد:

پرسپوليس امروز برابر الهلال عربستان قرار مي‌گيرد. با وجود اينكه 4 بر صفر اين تيم متحمل شكست شده اما برخي اميدوارند شايد نتيجه تغيير كند. شما هم فكر مي‌كنيد پرسپوليس مي‌تواند به فينال صعود كند؟

در فوتبال هيچ‌وقت نمي‌شود هيچ‌چيز را پيش‌بيني كرد. شايد قبل از بازي رفت هم نمي‌توانستيم پيش‌بيني كنيم پرسپوليس 4 بر صفر برابر تيم عربستاني شكست مي‌خورد اما در يك لحظه اين اتفاق رخ داد و پرسپوليس با وجود اينكه در دقايق ابتدايي، بازي بسيار خوبي به نمايش گذاشته بود اما در نهايت 4 بر صفر برابر الهلال شكست خورد آن هم در شرايطي كه تيم الهلال 10 نفره شده بود. مي‌خواهم بگويم وقتي آنها مي‌توانند چنين نتيجه‌اي را به دست بياورند چرا پرسپوليس نتواند 4 گل به حريفش بزند اما نبايد فراموش كنيم الهلال يكي از بهترين تيم‌هاي آسياست كه واقعا شخصيت قهرماني دارد. بازي كردن برابر اين تيم ساده نيست اما به تيم‌مان اميدوار هستيم. پرسپوليس در هفته‌هاي اخير بازي‌هاي بسيار خوبي را به نمايش گذاشته و با وجود اينكه بازي زيبايي به نمايش مي‌گذارد، نتيجه هم مي‌گيرد. يعني تيم برانكو هم نتيجه مي‌گيرد و هم بازي تماشاگرپسند ارايه مي‌دهد.

شما به بازي كردن مقابل الهلال اشاره كرديد كه يكي از تيم‌هاي قدرتمند آسياست. فكر مي‌كنيد واقعا چرا پرسپوليس در بازي رفت 4 گل دريافت كرد و كدام بازيكنان ضعيف عمل كردند؟

اجازه بدهيد بازي را فني بررسي كنيم. پرسپوليس در بازي رفت نمايش خوبي نداشت. يعني همه تيم خوب نبودند. برخي مواقع تيم شما درون زمين بازي‌اي به نمايش مي‌گذارد كه واقعا دور از انتظار است. من معتقدم پرسپوليس در بازي مقابل الهلال تيم هميشگي نبود و آن نتيجه هم يك اتفاق بود. شايد اگر چند بار ديگر دو تيم با هم بازي كنند چنين نتيجه‌اي رقم نخورد. با اين حال بر اين باورم بازيكنان پرسپوليس مي‌توانند دوباره به بازي برگردند چرا كه يك نيمه ديگر از بازي باقي مانده است. اگر امشب پرسپوليس بتواند نتيجه را جبران كند، مي‌تواند حتي به قهرماني آسيا برسد چرا كه تيم قدرتمند الهلال را شكست داده است.

يعني شما واقعا اميدوار به صعود پرسپوليس هستيد؟

ما همه به اميد زنده‌ايم و در فوتبال هم هميشه اميد وجود دارد. همان‌طور كه در ابتداي صحبت‌هايم گفتم هيچ‌كس نمي‌تواند فوتبال را پيش‌بيني كند و از قبل بگويد تيم شما بازنده است. مطمئنا بازيكنان پرسپوليس هم بر اين موضوع واقف هستند و امشب با تمام وجودشان براي تيم و موفقيت پرسپوليس و سربلندي فوتبال ايران تلاش خواهند كرد.

اگر پرسپوليس به فينال ليگ قهرمانان آسيا صعود نكند، آيا بايد اين تيم را تيم شكست‌خورده بدانيم؟

سوال خوبي پرسيديد. بايد در اين باره بگويم پرسپوليس تا همين جاي كار هم كه آمده تيم قهرمان بوده است. با تيمي كه بازيكن خارجي نداشت به جمع 8 تيم برتر آسيا رسيد و در ادامه با عبور از تيم قدرتمند الاهلي جواز حضور در جمع 4 تيم برتر آسيا را به دست آورد. اين براي ما يك افتخار بسيار بزرگ است كه نبايد از آن چشم‌پوشي كنيم. بازيكنان و كادر فني پرسپوليس تا اينجا هم بسيار افتخارآميز عمل كرده‌اند و ما قدردان‌شان هستيم. اما اميدواريم اين موفقيت‌ها ادامه داشته باشد و امشب با انجام يك بازي هوشمندانه تيم بتواند در نهايت به فينال ليگ قهرمانان آسيا صعود كند.

اما واقعا شانس براي صعود بسيار كم است؟

بله واقعا شانس براي صعود بسيار كم است اما همه اميدوارند حداقل اگر تيم صعود نكرد بتواند يك نتيجه بردشيرين به دست بياورد تا از نظر حيثيتي بر الهلال غلبه كنيم و با افتخار از ليگ قهرمانان آسيا كنار برويم.

 

پژمان جمشيدي: معجزه؟ بعيد است
معجزه مسقط؟ خيلي سخت است. معجزه براي كتاب‌هاست. من تا به حال معجزه‌اي نديده‌ام. اما به هرحال فوتبال است و هزار اتفاق. يادم مي‌آيد يك‌بار در جام حذفي 2 بر صفر ملوان را برده بوديم و خيال‌مان از بابت صعود راحت بود اما در بازي برگشت 2 بر صفر باختيم و بعد در پنالتي حذف شديم. به‌نظرم همانطور كه بارسلونا سال گذشته موفق شد باخت 4 بر صفر مقابل پاري‌سن‌ژرمن را جبران كند و در بازي برگشت 6 بر يك اين تيم را ببرد، پرسپوليس هم اين شانس را دارد. گرچه كار بسيار سختي است. آن هم در شرايطي كه بازي در ورزشگاه آزادي انجام نمي‌شود.


محمد پنجعلي: حتما مي‌بريم
الهلال تيم خيلي حرفه‌اي و خوبي است، بچه‌هاي ما بايد فعل خواستن را صرف كنند و آرامش خود را حفظ كنند. فوتبال 90 دقيقه است و مطمئنا مي‌شود، بچه‌ها اين كار سخت را انجام دهند. در فوتبال از اين اتفاقات بسيار رخ داده و تيم‌هاي بزرگي هم در اين شرايط گير كرده‌اند، ولي توانسته‌‌اند به مرحله بعد صعود كنند. معتقد هستم اين بازي را مي‌بريم، اما تفاضل‌مان اگر بالا باشد، خيلي خوب مي‌شود. اگر تا 15 دقيقه اول بازي بچه‌ها گل بزنند، شرايط خيلي خوب مي‌شود و آن وقت مي‌شد گل‌هاي بعدي را هم به ثمر رساند.


حميد استيلي: معجزه؟ در حد 10درصد
در فوتبال معجزه اتفاق مي‌افتد اما خيلي احتمالش كم است كه براي پرسپوليس اين اتفاق بيفتد. به‌نظر من در حد 5 تا 10درصد. دليلش هم پيش‌زمينه‌اي است كه وجود دارد. اگر خيلي‌ها بازي بارسلونا و پاري‌سن‌ژرمن را مثال مي‌زنند، واقعا بارسلونا عالي بازي كرد و در همه نقاط سرتر از حريف بود. به‌نظر من پرسپوليس مي‌تواند برنده بازي باشد اما صعود به مرحله بعدي دور از ذهن است. دليل ديگر اين است كه ما در تهران ميزبان نيستيم و براي همين فشار هواداران براي حريف وجود ندارد.

حميد درخشان: پرسپوليس مي‌تواند
من قبلا اين تجربه را داشته‌ام كه بازي باخته را بتوانيم با برد عوض كنيم. ما قبلا در قزاقستان بازي داشتيم و 3 بر صفر نتيجه را واگذار كرديم و آمديم در تهران موفق شديم 5 گل بزنيم. در فوتبال هر اتفاقي ممكن است رخ بدهد. البته نبايد از ياد ببريم كه آن موقع ما در تهران بازي كرديم نه كشور ثالث. با اين همه با شرايط خوب پرسپوليس دور از دسترس نيست كه اين تيم بتواند 5 گل بزند و قطعا اين شدني است، پرسپوليس اين توانايي را دارد بازي گذشته را فراموش كند و با تمركز به سراغ اين بازي برود.

بهنام ابوالقاسم‌پور: بعيد است
بازيكنان پرسپوليس با اين چهار گلي كه خوردند، كاري كردند كه حتي معجزه هم به داد اين تيم نرسد. خيلي بعيد است بتوانند به بازي برگردند. اگر بازيكنان از اعماق قلب‌شان بخواهند و اتحاد داشته باشند شايد بتوانند بازي را ببرند اما صعود، كمي دور از ذهن است و بعيد. طوري بازي كردند كه معجزه هم به‌كارشان نمي‌آيد. البته پرسپوليس در نيروي انساني هم مشكلات فراواني دارد و چند ستاره مهمش همچون طارمي و احمدزاده را به‌همراه ندارد. پيش‌بيني خودم برد 1-0 يا تساوي است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون