• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3932 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۶ مهر

ويژه

امضاي تفاهمنامه همكاري بين همراه اول و دانشگاه آزاد اسلامي

همراه اول و دانشگاه آزاد اسلامي تفاهمنامه‌اي در خصوص توسعه آموزش‌هاي مجازي امضا كردند. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، دكتر عبدالرسول پورعباس معاونت توسعه مديريت و منابع دانشگاه آزاد اسلامي درباره اين تفاهمنامه اظهار كرد: با توجه به آموزش‌هاي مختلف مقطعي كه در مقاطع كارداني، كارشناسي، كارشناسي ارشد يا دكترا ارايه مي‌شود و آموزش‌هاي حين خدمت مي‌توان جامعه هدف بزرگي براي بهره‌گيري از آموزش‌هاي مجازي در كشور تعريف كرد. وي با بيان اينكه در حال حاضر جمعيتي چهارميليون نفري در حوزه دانشجويي وجود دارد و جمعيتي بالغ بر ۳۰ ميليون نفر نيز از آموزش‌هاي حين خدمت بهره مي‌گيرند، عنوان كرد: با توجه به گستردگي اين جمعيت، ارايه آموزش‌هاي حضوري امري گران محسوب مي‌شود كه براي دولت و بخش خصوصي هزينه‌هاي متعدد به همراه خواهد داشت؛ بر همين اساس استفاده از شيوه‌هاي آموزش مجازي شرايطي فراهم مي‌كند تا با بهره‌گيري از سيستم‌هاي الكترونيك مانند اينترنت، موبايل و رايانه آموزش‌هاي مختلفي ارايه شود. پورعباس در عين حال تاكيد كرد: در سال‌هاي گذشته از سوي شركت همراه اول زيرساخت‌هاي مناسبي فراهم شده كه با بهره‌گيري از اين امكان، مي‌توان به انتشار محتواي آموزشي در سراسر كشور پرداخت. وي با اشاره به نيازهاي متفاوتي كه براي آموزش به قشرهاي كارمند، دانشجو و اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها وجود دارد، افزود: تلاش‌هاي متعددي صورت گرفته تا از ترم آتي در بخش‌هاي مختلف، محتواي آموزشي بارگذاري شده و به صورت آنلاين در اختيار جامعه هدف قرار گيرد. در فاز اول اجراي اين برنامه در دانشگاه آزاد حدود دو ميليون نفر در دستور كار قرار گرفته‌اند.

هوشمندسازي مدارس با استفاده از زيرساخت‌هاي همراه اول

رسانه تعاملي آموزش و پرورش، پيشرفته‌ترين پلتفرم آموزشي كشور كه پيش‌تر از سوي همراه اول طراحي شده بود، پس از تحويل در نخستين روز نمايشگاه تلكام رونمايي شد. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، مهندس اسفنديار چهاربند، رييس مركز برنامه‌ريزي و منابع انساني آموزش و پرورش، درباره اين پلتفرم اظهار كرد: هوشمندسازي به عنوان يكي از سياست‌هاي توسعه كيفيت در مدارس كشور مورد توجه قرار گرفته و قرار بر آن است كه با اجراي اين طرح در توليد و انتشار مطالب چند رسانه‌اي تلاش شود.   وي با تاكيد بر اينكه استفاده از شيوه چند رسانه‌اي در يادگيري دانش‌آموزان تاثير بسزايي دارد، گفت: با بهره‌گيري از اين شيوه حتي امكاني ايجاد مي‌شود تا ارتباط خانه و مدرسه تحكيم شود.  چهاربند با بيان اينكه هوشمندسازي مدارس از طريق متنوع‌سازي شيوه‌هاي آموزش براي دانش‌آموزان فرصت بسيار خوبي فراهم مي‌كند، توضيح داد: با استفاده از بسترهاي ارتباطي همراه اول، امكاني ايجاد مي‌شود كه در اقصي نقاط كشور بدون توجه به موقعيت جغرافيايي، امكان بهره مندي از آموزش‌هاي يكسان و برابر وجود داشته باشد.  رييس مركز برنامه‌ريزي و منابع انساني آموزش و پرورش آماده‌سازي زيرساخت‌هاي سخت افزاري را از ديگر موضوعات مهمي كه بايد در اجراي اين طرح مورد توجه قرار گيرد دانست و افزود: پس از آماده‌سازي زيرساخت‌هاي مربوطه در مدت زماني چهارساله، اجراي فراگير اين طرح دنبال شده و به موازات آن بحث‌هاي مربوط به فرهنگسازي و توليد محتوا نيز دنبال خواهد شد. وي در پايان گفت: براي هوشمندسازي مدارس با توجه به اينكه همراه اول به عنوان نخستين اپراتور توسعه يافته كشور زيرساخت‌هاي ارتباطي گسترده‌اي دارد، آماده‌سازي پلتفرم‌هاي لازم براي اقدامات مختلف به ويژه در بحث توليد و انتشار محتوا براي دانش‌آموزان بر عهده اين اپراتور گذاشته شده و با سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده از سوي اپراتور اول ارتباطي كشور، اين اپراتور سهم خود را به نظام تعليم و تربيت كشور ادا كرده است. گفتني است، اين پلتفرم از طريق آدرس http://emooc.medu.ir  از امروز در دسترس خانواده بزرگ فرهنگيان و دانش‌آموزان قرار دارد.

توليد محصول جديد در ذوب‌آهن اصفهان

توليد گرده با قطر 250 ميليمتر به همت تلاشگران ذوب‌آهن اصفهان براي نخستين‌بار در ايران و خاورميانه صورت گرفت. يوسف زاده، سرپرست كارگاه نورد 650 ذوب‌آهن اصفهان كه محل توليد اين گرده است، گفت: اين مقطع با توجه به نياز بازارهاي داخلي و صادراتي و با توان مهندسي تلاشگران ذوب‌آهن اصفهان براي نخستين بار در ايران و خاورميانه طراحي و توليد شده است.
 وي ظرفيت توليد گرده باقطر 250 ميليمتري را 400 هزارتن در سال بيان كرد و اظهار داشت: اين مقطع در صنايع مختلف ازجمله صنايع خودروسازي، فولادي، توليد لوله، شافت‌هاي با قطر بالا و به طور كلي در توليد قطعات نهايي كاربرد دارد. سرپرست كارگاه نورد 650، توليد گرده با قطر بالاتر از 250 را نيز در ذوب‌آهن امكان‌پذير دانست و اين موفقيت را به كليه تلاشگران ذوب‌آهني تبريك گفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون