• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3933 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر

حضور خانواده‌ها در ورزشگاه

فريبا محمديان معاون توسعه ورزش بانوان

در ابتداي امر براي ساماندهي لباس بانوان ورزشكار در كارگروهي يك سري اصول و مباني را به تصويب رسانديم؛ اصولي كه منبعث از اسناد بالادستي و برگرفته از تصويبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حوزه بانوان است. در برخي رشته‌هاي ورزشي با توجه به پايبندي به اصول ارزشي و فرهنگي خود نمي‌توانيم در فعاليت‌هاي برون مرزي شركت داشته باشيم اما در بسياري از رشته‌ها اين ظرفيت وجود دارد كه به دنبال ساماندهي آن هستيم. علاوه بر اين اصول، ما ضرورت تصويب پوشش مناسب را از لحاظ فني براي ارزيابي گستره مخاطبان و ميزان مزايايي كه به دست خواهد آمد، مورد ارزيابي قرار مي‌دهيم؛ اگر به اين نتيجه برسيم كه منافع ملي و ارزش‌هاي ديني همزمان با هم با حضور بانوان در رشته‌اي خاص ارتقا پيدا مي‌كند و ارزش و اقتدار و هويت زن مسلمان صيانت مي‌شود، به‌طور حتم با آن موافقت مي‌كنيم و هر كجا كه چالش‌هايي وجود داشته باشد فدراسيون‌ها را به اغنا مي‌رسانيم. به عبارتي مي‌توان گفت اين كارگروه به دنبال ايجاد مانع نيست بلكه به دنبال تسهيل نيازهاي فدراسيون‌ها هستيم.
ما مدت‌هاست كه به تمهيد مقدمات ورود خانواده‌ها به ورزشگاه‌ها پرداخته‌ايم؛ در حال حاضر 30 رشته ما نظير اسكي، دووميداني، اسكيت، دوچرخه سواري و... با حضور خانواده‌ها مسابقات‌شان برگزار مي‌شود. در فعاليت‌هاي قهرماني هم در بسياري از رشته‌ها حضور خانواده‌ها را شاهد هستيم كه علت آن وجود استانداردهاي لازم و خدمات‌دهي مناسب است. اما در برخي رشته‌ها ازدحام جمعيت، خدمت‌رساني به تماشاگران را دچار چالش مي‌كند؛ از اين رو ضروري است زيرساخت‌هاي سازه‌هاي ورزشي ما مناسب‌سازي شود و برگزار‌كنندگان نيزدر اين حوزه آموزش ببينند.
اگر شرايط به گونه‌اي مهيا شود كه در تماشاي يك رويداد ورزشي آرامش و نشاط در حين رويداد و بعد از آن براي خانوداه‌ها فراهم شود حتما اين حضور را در ورزشگاه‌ها خواهيم ديد. اين اقدامات با شتابزدگي به جايي نمي‌رسد و مسوولان ورزش كشور در تلاشند در يك مدار منطقي اين مسير را طي كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون