• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3933 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر

اشتباه آقاي برانكو

ضيا عربشاهي پيشكسوت پرسپوليس

1-‌ بازيكنان پرسپوليس بازي را خوب شروع كردند و در دقايق ابتدايي هم موفق شدند به گل برسند اما پنالتي اشتباهي كه داور عماني براي الهلال گرفت كه كاملا مشخص بود در چه لحظه‌اي به پرسپوليس ضربه بزند، باعث شد تا بازيكنان نااميد شوند و به نوعي بازي را تا پايان نيمه اول جدي نگرفتند. در نيمه دوم هم تعويض‌هاي اشتباه برانكو كه من هنوز فلسفه تعويض او را نفهميدم، فرصت گلزني را از سرخپوشان گرفت.
2-‌ برانكو در ابتداي بازي اشتباه بزرگي انجام داد و محسن ربيع خواه را در تركيب اصلي گذاشت و من نمي‌دانم چه دست‌هاي پشت پرده‌اي وجود دارد كه ربيع‌خواه حتما بايد در زمين باشد؟ به نظر من ربيع‌خواه در حد پرسپوليس نيست و حضور او در زمين باعث مي‌شود كه بازيكنان ديگر ضرر كنند. در نيمه دوم هم برانكو به جاي اينكه بازيكن عراقي را به جاي ربيع‌خواه وارد زمين كند تا در كنار مسلمان بتوانند خط هافبك الهلال را از كار بيندازند اما با تعويض اشتباهش ربيع‌خواه را داخل زمين نگه مي‌دارد و مسلمان كه يك هافبك بازي‌ساز است را از زمين بيرون مي‌كشد. در دقايق پاياني بازي هم شاهد بوديم كه تيم نياز به گلزني دارد اما برانكو دقيقه 90 بازي دست به تعويض مي‌زند.
3-‌ برانكو پرسپوليس را در دو بازي رفت و برگشت مقابل الهلال قرباني كرد. تيم الهلال آنقدر تيم قدرتمندي نبود كه بتواند رفت و برگشت با اختلاف 4 گل ما را شكست دهد بلكه اشتباهات برانكو در چيدمان تركيب باعث كسب چنين نتيجه‌اي شد. برانكو در بازي رفت به جاي اينكه از جلال حسيني در قلب خط دفاعي استفاده كند حسين ماهيني را در آن پست بازي مي‌دهد كه اين بازيكن در مقابل قشقايي نتوانست در قلب دفاع عملكرد خوبي داشته باشد و من نمي‌دانم چطور ماهيني در نيمه نهايي ليگ قهرمانان بايد مقابل الهلال در آن پست بازي مي‌كرد؟
4- پرسپوليس بعد از سال‌ها به اين مرحله رسيد و مثل آب خوردن فرصت رسيدن به فينال را از دست داد. من 11 سال در تيم ملي و 13 سال در پرسپوليس در پست هافبك دفاعي بازي كردم. بازيكني كه در اين پست بازي مي‌كند بايد بيشترين ميزان دوندگي را در زمين داشته باشد اما ربيع‌خواه به عنوان هافبك دفاعي پرسپوليس كمترين دوندگي را در بين بازيكنان پرسپوليس دارد. من بارها گفتم و باز هم مي‌گويم برانكو فقط يك تمرين‌دهنده خوب است و در زمان بازي نمي‌تواند تيم را به خوبي هدايت كند. با بازيكناني كه در حال حاضر در پرسپوليس هستند هر مربي جاي برانكو باشد مي‌تواند نتيجه خوبي كسب كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون