• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3933 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر

پزشكيان: ديواركشي اطراف ساختمان مجلس شوراي ملي با تصميم شخص لاريجاني انجام شد

مسعود پزشكان، نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي در خصوص ديوار كشي در مقابل مجلس شوراي ملي كه در روزهاي اخير با واكنش بسياري همراه بود، به ايلنا گفت: «شخص رييس مجلس باتوجه به مسووليتي كه در قبال حفاظت از مجلس دارد، درباره ديواركشي محدوده ساختمان مجلس تصميم گرفته است. واقعيت اين است كه شخصا نمي‌دانم اين ساختار برچه اساسي طراحي شده است؛ چراكه امروزه امنيت را با اسلحه و ديواركشي تامين نمي‌كنند. «پزشكيان با بيان اينكه امروزه در هيچ كجاي دنيا ديواري وجود ندارد، گفت: «براي نظارت بر داده و اطلاعات خيلي راحت‌تر از اين شيوه‌ها مي‌توان عمل كرد و درباره اينكه بر چه اساسي چنين تصميمي اتخاذ شده، بايد دكتر لاريجاني صبحت كند تا مشخص شود، برچه اساس اين تصميم اتخاذ شده است.» در همين راستا رجبعلي خسروآبادي، مديركل ميراث‌فرهنگي استان تهران به خبرگزاري ميراث‌آريا گفت: «براساس پيگيري‌هايي كه اداره كل ميراث فرهنگي استان تهران و اعضاي شوراي شهر داشته‌اند، مجلس طرح ديواركشي در مقابل ساختمان تاريخي را متوقف كرده است. قرار است مجلس شوراي اسلامي طرح خود را براي ما ارسال كند تا در اسرع وقت در شوراي فني استان كه دوشنبه‌ها برگزار مي‌شود، مورد بررسي قرار گيرد. پس از بررسي طرح ارايه‌شده از سوي مجلس، ما نيز نظرمان را اعلام خواهيم كرد تا طبق نظر و ضوابط سازمان ميراث‌فرهنگي كار ادامه پيدا كند.»
در جلسه مشترك اعضاي شوراي شهر با رييس مجلس چه گذشت؟
بعد از اعلام خبر ديواركشي پيرامون ساختمان مجلس در صحن شورا و بازديدي كه برخي اعضا از اين محوطه داشتند، ديروز اعضاي شوراي شهر تهران با رييس مجلس جلسه‌اي داشتند تا ضمن بررسي اين موضوع به شيوه تعامل مجلس با مديريت شهري بپردازند. علي اعطا، سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران در تشريح جزييات اين ديدار به ايسنا گفت: از آنجايي كه هرچه در تهران به رويه تبديل شود به سرعت در ساير كلانشهرهاي كشور به يك الگو تبديل خواهدشد، قطار مديريت شهري در تهران به ريل درستي هدايت شود و اين مستلزم حمايت از طرف دستگاه‌هاي حاكميتي است.
وي با ذكر اينكه در نخستين جلسه مشترك موضوعات مختلفي با رياست مجلس شوراي اسلامي مطرح شد، گفت: در ابتداي اين جلسه رياست شوراي اسلامي شهر تهران توضيحاتي در خصوص رويكرد كلي شورا و اولويت‌هاي پيش رو البته از زاويه‌اي كه به مجلس مربوط مي‌شد، ارايه كردند.
وي ادامه داد: در ادامه اين جلسه روساي كميسيون‌هاي شش‌گانه شورا توضيحاتي در خصوص اولويت‌هاي تخصصي كميسيون مربوطه خود دادند و مشكلات و محدوديت‌هايي كه وجود دارد را نيز به همراه ديدگاه‌هاي‌شان تشريح كردند.
وي تاكيد كرد: پس از ارايه گزارش رياست شورا و روساي كميسيون‌هاي شش گانه، آقاي لاريجاني به دقت در خصوص سوالات مطرح شده پاسخ و توضيحات دقيقي را ارايه كردند و همچنين با توجه به شناخت خود از حوزه اجرايي، نكات دقيقي را كه بسيار قابل توجه بود، مطرح كردند.
اعطا تصريح كرد: در اين جلسه از سوي اعضاي شوراي اسلامي شهرتهران پيشنهاد شد كه جلسات با مجلس نهادينه شود و اين جلسات از طريق كميسيون‌هاي هم‌عرض در سطح كارشناسي ادامه پيدا كند.
رييس مجلس شوراي اسلامي نيز از اين پيشنهاد استقبال كرده‌اند و تاكيد كردند كه زمينه‌هاي اين كار را فراهم خواهند كرد و هر زمان كه لازم باشد جلسات با خود رياست مجلس نيز برقرار خواهد شد.
وي تاكيد كرد: اگر پيگيري موثري از سمت اعضاي شورا انجام شود قطعا اين جلسات مي‌تواند نتايج بسيار خوبي به همراه داشته باشد. در اين جلسه مسائل اولويتدار در حوزه مديريت شهري همانند حمل و نقل عمومي و ريل‌پايه، نظام درآمد پايدار، مديريت يكپارچه شهري و مسائل زيست محيطي همانند آلودگي هوا مورد بررسي و گفت‌وگو قرار گرفت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون