• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3939 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۴ آبان

پروانه مافي: وضعيت اردكانيان بهتر از غلامي است

پروانه مافي، نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي فضاي مجلس بعد از جلسات مختلف با رضا اردكانيان و منصور غلامي را نسبتا مثبت توصيف كرد و گفت: وضعيت اردكانيان بهتر است.
وي در گفت‌وگو با «اعتماد» اظهار كرد: وضعيت آقاي اردكانيان خوب است و فراكسيون‌ها در مورد او نظر مثبت دارند. تقريبا همه معتقد هستند كه او توانايي علمي و دانش تخصصي و حرفه‌اي خوبي در حوزه آب و برق دارد. تجربيات كاري خوب او نيز عامل ديگري است كه فضاي مجلس را به نفع او مثبت مي‌كند.
عضو فراكسيون اميد ادامه داد: اردكانيان براي حل بحران آب برنامه دارد و از آنجا كه مساله آب يكي از مهم‌ترين معضلات كشور است؛ براي نمايندگان خيلي مهم است كه گزينه پيشنهادي برنامه‌هاي مناسبي براي مهار مشكلات موجود داشته باشد.
به گفته مافي، نمايندگان شهرهايي كه با مشكلات آب بيشتري دست به گريبان هستند نيز بعد از مطالعه برنامه‌هاي اردكانيان و صحبت با او، نگاه مثبتي پيداكرده‌اند.
وي افزود: «اين طور كه به نظر مي‌رسد اردكانيان از توانايي اجرايي و مديريتي كافي براي تصدي وزارت نيرو برخوردار است. از اين جهت اغلب نمايندگان نسبت به او نظر موافق دارند و خوشبختانه شاهد انتقاداتي كه پيش‌تر به آقاي بي‌طرف مي‌شد، نيستيم».
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در مورد جو مجلس پيرامون تصدي وزارت علوم توسط منصور غلامي نيز گفت: «وضعيت آقاي غلامي كمي متفاوت است. البته هنوز براي قضاوت زود است و فراكسيون‌ها موضع‌گيري رسمي در مورد حمايت يا عدم حمايت او نكرده‌اند.»
وي افزود: «من با روساي فراكسيون‌ها در اين باره صحبت كرده‌ام. آقاي عارف مي‌گفتند كه بهتر است تا روز يكشنبه به گفت‌وگو‌ها ادامه دهيم و بعد رسما موضع‌گيري كنيم. با اعضاي كميسيون آموزش نيز صحبت‌هايي داشته‌ام. به عنوان مثال آقاي صادقي بعد از گفت‌وگو با غلامي نظرش مثبت شده بود».
مافي در مورد انتقاداتي كه به غلامي وارد مي‌شود، نيز گفت: «اغلب به توان اجرايي او در مهار مشكلات دانشجويي نقد مي‌شود. البته برخي اعتقاد دارند كه اين انتقادات جوي است كه در تهران ساخته شده و مديريت مي‌شود. در مقابل عده‌اي باور دارند كه او با روحيه‌اي پدرانه سعي در حمايت از همه طيف‌هاي دانشجويي داشته است. روشن است كه وقتي چنين رويكردي وجود داشته باشد دلخوري‌هايي ايجاد مي‌شود. موارد انتقاد از غلامي نيز نشان مي‌دهد كه مسائل به صورت موردي بوده و اين طور نيست كه يك جريان خاص كلا با او مخالف باشد».
وي در پاسخ به اينكه نمايندگان كدام جريان سياسي بيشتر با غلامي مخالف هستند، گفت: «جريان اصلاح‌طلب در مجلس بيشتر به او انتقاد مي‌كنند. اين موضوع نيز ناشي از انتقادات دانشجويي و جوي است كه ايجاد شده است».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون