• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3939 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۴ آبان

لايحه سازمان نظام رسانه‌‌اي جمهوري اسلامي ايران تصويب شد

هيات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به رياست حسن روحاني، رييس‌جمهوري لايحه سازمان نظام رسانه‌اي جمهوري اسلامي ايران را با هدف حمايت از حقوق و آزادي‌‌هاي مشروع فعالان رسانه‌‌اي و رسانه‌‌هاي همگاني بررسي و تعدادي از مواد آن را تصويب كرد.

حمايت از آزادي مسوولانه فعالان رسانه‌‌اي، آزادي اطلاعات، حق دسترسي همگاني به اطلاعات، ارتقاي رعايت موازين اخلاق حرفه‌اي در فعاليت‌‌هاي رسانه‌‌اي، تمهيدات لازم براي حمايت از ارزش‌هاي ديني و ملي، حمايت از حرفه‌‌اي شدن فعاليت رسانه‌ها در كشور، ارتقاي سطح سواد و مهارت‌‌هاي رسانه‌اي، حمايت از حقوق مخاطبان رسانه‌‌ها، حمايت از حقوق و منافع صنفي، استقلال و امنيت حرفه‌اي روزنامه‌نگاران و نظارت حرفه‌اي بر عملكرد آنها، از جمله اهداف تشكيل سازمان نظام رسانه‌‌اي است.

در ادامه جلسه، هيات وزيران تعرفه‌هاي خدمات سرپايي درمان اعتياد و مواد روانگردان بخش دولتي، بخش عمومي غيردولتي و بخش خصوصي در سال 1396 را تعيين كرد.

همچنين با تصويب دولت، تعرفه بخش دولتي و خصوصي و اقامتي بهبود و بازتواني افراد با اختلال مصرف مواد (كمپ يا مراكز اقامتي ميان‌مدت) در بخش خصوصي در سال 1396 تعيين شد.

هيات وزيران در ادامه مصوب كرد يك‌پنجم نرخ سرانه حق بيمه خدمات درماني كاركنان وظيفه و عائله درجه يك آنها مشروط به آنكه در عضويت هيچ‌يك از بيمه‌‌ها نباشند، توسط فرد مشمول و مابقي آن توسط دولت تامين شود.

 

اختلافات مربوط به قراردادهاي طرح‌‌هاي عمراني دستگاه‌هاي اجرايي با پيمانكاران به سازمان برنامه و بودجه كشور ارجاع شد

در پايان، با تصويب هيات وزيران، اختلاف‌هاي ناشي از اجرا يا تفسير تعدادي از قراردادهاي مربوط به طرح‌هاي عمراني دستگاه‌‌هاي اجرايي با پيمانكاران و مشاوران براي داوري به شوراي عالي فني سازمان برنامه و بودجه كشور ارجاع شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون