• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3941 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۷ آبان

خبر كوتاه

ارزيابي ۱۶۰۰ داستان  در مسابقه «صادق هدايت»

اين داستان‌ها تا اول آبان‌ماه ۱۳۹۶ از نقاط مختلف داخل يا خارج از كشور واصل شده‌اند. به طور كلي تعدادي كه از شهرستان‌ها حتي شهرهاي كوچك و دهات واصل شده از تهران خيلي بيشتر است كه نشان مي‌دهد جوانان در اقصي نقاط ايران تا چه اندازه به ادبيات مملكت‌شان علاقه دارند. مرحله نخستين ارزشيابي داستان‌ها به زودي آغاز مي‌شود و داستان‌هاي منتخب در معرض داوري داوران مرحله دوم قرار مي‌گيرند. انتظار مي‌رود اوايل بهمن‌ماه ۱۳۹۶ داستان‌هاي برتر اعلام شوند كه از ميان آنها برندگان انتخاب و ۲۸ بهمن‌ماه كه مصادف با روز تولد صادق هدايت است، معرفي خواهند شد.


مجموعه آثار كيهان كلهر منتشر مي‌شود
مجموعه آثار كيهان كلهر توسط نشر موسيقي «ساز آواز» در ايران منتشر مي‌شود. مجموعه هشت آلبومي كيهان كلهر شامل آثاري است كه پيش از اين توسط موسسه آواي دوست در ايران منتشر شده بودند و حالا به صورت يكجا توسط اين نشر به بازار موسيقي عرضه مي‌شوند. اين آثار شامل «در آيينه آسمان»، «تا بيكران دوردست»، «تنها نخواهم ماند»، «نخستين ديدار بامدادي»، «شهر خاموش»، «باران»، «جاده ابريشم» و گزيده‌اي از آلبوم‌هاي غزل ۱، ۲ و ۳ با عنوان گزيده غزل است. اين آثار همزمان با روز تولد كيهان كلهر منتشر مي‌شوند و طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده بعد از پيش‌فروش اينترنتي در تاريخ سوم و چهارم آذرماه، تعدادي از اين آثار توسط وي امضا مي‌شود و به دست خريداران مي‌رسد.


جشنواره موسيقي ما 25 آذر برگزار مي‌شود
چهارمين جشن سالانه موسيقي ما با شعار «جشن همدلي اهالي موسيقي ايران» روز 25 آذرماه و براي نخستين‌بار به ميزباني برج ميلاد تهران برگزار مي‌شود. در اين برنامه، علاوه بر اهداي تنديس طلايي «موسيقي‌ما» به برگزيدگان نظرسنجي كارشناسي و مردمي، از دو پيشكسوت موسيقي ايران هم به پاس يك عمر فعاليت هنري تقدير خواهد شد. همچنين زمان شركت در نظرسنجي چهارمين جشن سالانه «موسيقي ما» تا بيستم آبان‌ماه تمديد شد. اين نظرسنجي از مردادماه سال جاري در بخش مردمي آغاز شده و همه علاقه‌مندان مي‌توانند بهترين‌هاي موسيقي ايران در سال 95 را در سبك‌هاي مختلف انتخاب كنند. اين نظرسنجي طبق روال سال‌هاي گذشته، در دو شاخه مردمي و كارشناسي برگزار شده و در آن، تمامي آثار رسمي كه از روز اول فروردين 95 تا سي‌ام اسفندماه 95 در بازار منتشر شده، مورد بررسي قرار مي‌گيرند. در شاخه مردمي، كاربران و علاقه‌مندان موسيقي مي‌توانند با عضويت در سايت موسيقي ما، آراي خود را ثبت كرده و آلبوم‌هاي برتر سال 95 را در چهار شاخه (موسيقي سنتي و معاصر ايراني، موسيقي پاپ، موسيقي پاپ-راك و موسيقي تلفيقي و تجربي) و قطعات برتر سال 95 را در سه شاخه (موسيقي سنتي و معاصر ايراني، موسيقي پاپ و موسيقي تلفيقي) انتخاب كنند.


دو كتاب «محمود دولت‌آبادي» و «لولي وش مغموم» منتشر شدند
دو كتاب جديد «محمود دولت‌آبادي» و «لولي وش مغموم» از مجموعه «نام‌آوران انديشه و هنر» توسط نشر نگاه منتشر و راهي بازار نشر شدند.
به گزارش مهر، انتشارات نگاه به تازگي چاپ مجموعه‌اي را آغاز كرده كه عناوينش به معرفي چهره‌هاي معاصر حوزه ادبيات و هنر كشور مي‌پردازند. كتاب‌هاي اين مجموعه تحت عنوان «نام آوران انديشه و هنر» منتشر مي‌شوند. دو عنواني كه به تازگي از اين مجموعه چاپ شده درباره يك داستان نويس و يك شاعر از ادبيات معاصر فارسي هستند.
يكي از اين دو كتاب، «محمود دولت‌آبادي» است كه به قلم اميرحسن چهلتن نوشته شده و شامل بازخواني و تحليل داستان‌هاي دولت‌آبادي است. كتاب ديگر هم درباره «مهدي اخوان ثالث» (م. اميد) يكي از شاعران مطرح حوزه شعر كلاسيك و نو است. در اين كتاب علاوه بر شرح زندگي و مرور انتقادي باورهاي فلسفي و اجتماعي م. اميد، شعر او در بستر تحولات اجتماعي ايران از دهه ۳۰ تا ۶۰ مورد تحليل قرار گرفته است.


آثار چكناواريان به موزه موسيقي اهدا مي‌شود

لوريس چكناواريان، آهنگساز و رهبر اركستر تمامي آثار و اقلام موسيقايي‌اش را به موزه موسيقي اهدا خواهد كرد.
اين مراسم با حضور علي مرادخاني، معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مدير موزه موسيقي ساعت ۱۵ روز سه شنبه نهم آبان ماه در محل موزه موسيقي برگزار مي‌شود.
لوريس چكناواريان از جمله هنرمندان مطرح موسيقي كشورمان است كه طي سال‌هاي اخير علاوه بر توليد چندين اثر موسيقايي در حوزه موسيقي ايراني و موسيقي كلاسيك به عنوان رهبر مهمان اركسترهاي مختلف ايراني و جهاني حضور داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون