• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3949 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۶ آبان

«قسم» راه تعيين تكليف پرونده چهارساله يك قتل

ركنا | انكار چهار‌ساله مرد متاهل كه متهم است دختر عاشق‌پيشه را كشته موجب شد تا پرونده لوث تشخيص داده و به ايستگاه قسامه برسد.
 الهه 28ساله دهم مهرماه سال 92 در خانه برادرش در شهر قدس قرباني جنايتي خاموش شد. وقتي پليس در جريان مرگ مرموز دختر جوان قرار گرفت به بازجويي پرداخت، برادر قرباني گفت: «خواهرم پس از مرگ مادرمان با من زندگي مي‌كرد. عصر دهم مهر 92 وقتي از محل كار به خانه برگشتم بوي گاز به مشامم مي‌رسيد و شيلنگ گاز عمدي بريده شده بود. از ديدن اين صحنه شوكه شدم و اتاق‌ها را به دنبال خواهرم گشتم و با جنازه او روبه روشدم. فكر مي‌كنم خواهرم قرباني گازگرفتگي شده است. » جنازه دختر جوان به پزشكي قانوني فرستاده شد اما وقتي كارشناسان علت مرگ سودابه را خفگي با يك جسم رشته مانند اعلام كردند پرونده رنگ و بوي جنايي به خود گرفت و تحقيقات وارد مرحله تازه‌اي شد.
پليس در بررسي پيامك‌هاي گوشي موبايل الهه به رابطه پنهاني او با يك مرد جوان پي برد. به اين ترتيب اين جوان بازداشت شد. او گفت: «من 7سال پيش در حالي كه زن و دو فرزند داشتم در خيابان با سودابه آشنا شدم. چون معتاد بودم و با همسرم اختلاف پيدا كرده بودم به اين دختر ابراز علاقه كردم. بعد از آن روز ما با هم تلفني صحبت مي‌كرديم. پس از چند ماه متوجه شدم به من علاقه‌مند شده است. او با آنكه مي‌دانست زن و بچه دارم حاضر بود با من ازدواج كند. من كه در آن زمان مواد مخدر را ترك كرده بودم به او گفتم بهتر است ارتباط‌مان را تمام كنيم اما قبول نكرد. سودابه ديوانه‌وار مرا دوست داشت. هر بار كه با من قرار ملاقات مي‌گذاشت سر قرار نمي‌رفتم تا از من دلگير شود و ارتباط‌مان را تمام كند اما بي‌فايده بود. صبح دهم مهر ماه پيامكي برايم فرستاد و مرا به خانه برادرش دعوت كرد. او گفت بايد هر طور شده به ملاقات او بروم تا با هم صحبت كنيم. من مثل هميشه به دروغ گفتم به ديدنش مي‌روم اما هرگز به ديدن او نرفتم. صبح روز بعد از طريق يكي از دوستانش متوجه شدم كه او جان سپرده است.»
در حالي كه متهم منكر دست داشتن در جنايت بود، او در دادگاه كيفري سابق استان تهران پاي ميز محاكمه ايستاد ولي پرونده براي رفع برخي نواقص به دادسرا برگردانده شد. با تكميل تحقيقات متهم در دادگاه كيفري بار ديگر به دفاع پرداخت و خودش را بي‌گناه خواند.
در پايان اين جلسه هيات قضايي وارد شور شد تا آنتن‌دهي موبايل متهم در محل جنايت را از مخابرات استعلام كند. وقتي استعلام آنتن‌دهي موبايل متهم پليس را به نتيجه‌اي نرساند متهم بار ديگر پاي ميز محاكمه ايستاد. در اين جلسه كه روز سه‌شنبه در شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي محمد‌باقر قربان‌زاده و با حضور يك مستشار تشكيل شد شش خواهر و برادر مقتول كه اولياي‌دم محسوب مي‌شوند، يك به يك در جايگاه ويژه ايستادند و درخواست‌شان را مطرح كردند.
يكي از آنها براي قاتل خواهرش قصاص خواست و ديگري ديه. برخي هم اعلام كردند توان پرداخت تفاضل ديه را ندارند. سپس متهم روبه روي قضات ايستاد و گفت: «قسم مي‌خورم در قتل دستي نداشتم. من 4سال است كه بي‌دليل در زندان مانده‌ام.»
در پايان اين جلسه و با توجه به انكارهاي متهم قضات دادگاه پرونده را لوث تشخيص داده و حكم به برگزاري مراسم قسامه دادند. قرار شد اولياي‌دم 50 نفر از بستگان نسبي خود را به دادگاه معرفي كنند تا سوگند بخورند .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون