• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3950 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۷ آبان

شوراي نگهبان مصداق «رجل سياسي» را بررسي مي‌كند

مصداق رجل سياسي در جلسه امروز شوراي نگهبان مورد بررسي قرار مي‌گيرد. به گزارش تسنيم، عباسعلي كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان از بررسي مصاديق رجل سياسي در جلسه امروز اين شورا خبر داد. عبارت «رجل سياسي» يكي از موضوعات مهم و قابل توجه است كه بر اساس تفسير آن تكليف امكان يا عدم امكان حضور زنان در انتخابات رياست جمهور روشن خواهد شد. شوراي نگهبان در جلسه امروز خود در حالي به بررسي اين موضوع مي‌پردازد كه تاكنون دوازده دوره انتخابات رياست‌جمهوري برگزار شده و زنان امكان كانديداتوري نداشته‌اند.


رحماني‌فضلي با رييس‌جمهور قهر نيست
وزير كشور با انتشار تصويري به شايعه دلخوري و قهر وي با رييس‌جمهور واكنش نشان داد. به گزارش ايلنا، عبدالرضا رحماني‌فضلي در اين پست اينستاگرامي نوشت: رسول مهرباني و پيامبر راستي مي‌فرمايند: «از دروغ اجتناب كنيد زيرا كه دروغ انسان را به بدكاري مي‌كشاند و بدكاري هم به دوزخ مي‌كشاند.»
شايعه‌اي كه رحماني‌فضلي به آن واكنش نشان داده است در واقع دومين شايعه مبتني بر وجود قهر و دلخوري در دولت طي روزهاي اخير است. پيش از اين نيز شايعاتي مبني بر كدورت ميان اسحاق جهانگيري معاون اول و حسن روحاني طرح شده بود. شايعه‌اي كه بالا گرفتن آن موجب شد رييس دفتر رييس‌جمهور در حاشيه جلسه هيات دولت به آن واكنش نشان دهد و تاكيد كند كه روابط صميمانه‌اي ميان اعضاي كابينه برقرار است.

امير حاتمي: امنيت پاكستان را امنيت خودمان مي‌دانيم
امير سرتيپ حاتمي در ديدار با فرمانده ارتش پاكستان با اشاره به تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي، حضور ژنرال قمرجاويد باجوا در تهران را تحكيم‌بخش ثبات، امنيت و توسعه روابط دوجانبه عنوان كرد. به گزارش فارس، امير حاتمي گفت: احترام به تماميت ارضي و حاكميت ملي كشورهاي منطقه از اصول ثابت سياست خارجي ايران است و امنيت پاكستان را امنيت خودمان مي‌دانيم.
ژنرال قمرجاويد باجوا، فرمانده ارتش پاكستان روز دوشنبه به ايران آمد و مورد استقبال رسمي سرلشكر باقري، رييس ستاد كل نيروهاي مسلح قرار گفت. او با محمد جواد ظريف وزير امورخارجه و حسن روحاني رييس‌جمهور نيز ملاقات كرد.
او ديروز نيز با امير حاتمي وزير دفاع و سردار جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران ديدار كرد. فرمانده كل سپاه در اين ديدار به ژنرال پاكستاني توصيه كرد كه براي افزايش امنيت كشورشان از اقدامات پيشگيرانه با اتكا به نيروهاي مردمي در كنار نيروهاي مسلح و امنيتي استفاده كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون