• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3185 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن

خبركوتاه

قوچان‌نژاد به الوكره قطر پيوست

رضا قوچان‌نژاد نهايتا با عقد قراردادي به طور رسمي به تيم فوتبال الوكره قطر پيوست. قوچان‌نژاد كه در نيم‌فصل نخست در تيم الكويت بازي مي‌كرد به صورت توافقي از اين تيم جدا شده بود و پيشنهاداتي از برخي تيم‌هاي عربي و همين طور يك تيم بلژيكي داشت كه نهايتا به تيم الوكره پيوست. بنا بر اعلام محمودرضا فاضلي، مدير برنامه‌هاي قوچان‌نژاد، مذاكرات او با الوكره از دو روز پيش آغاز شده بود كه ديروز پيش قراردادش به امضا رسيد.

بلاتكليفي حدادي پس از بيماري بوخنسوف

احسان حدادي كه هفته گذشته مربي خود را براي المپيك ريو انتخاب كرده بود اعلام كرد كه احتمال دارد بوخنسوف به ايران نيايد. كيم بوخنسوف كه سابقه همكاري 7 ساله با حدادي را دارد هفته گذشته اعلام كرد كه براي ادامه همكاري با حدادي به ايران مي‌آيد اما در تازه‌ترين اظهارنظر خود اعلام كرده كه به دليل بيماري فعلا نمي‌تواند به ايران بيايد. كيم دچار بيماري است و پيش از اين قرار بود جمعه به ايران بيايد اما با توجه به اين شرايط حضورش در ايران كاملا حتمي نيست. اگر كيم به ايران نيايد حدادي بايد يك مربي ديگر را انتخاب كند.

همراه اول:

خريد سهام استقلال و پرسپوليس منطقي نيست

در حالي‌كه پيش از جدي شدن واگذاري باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس تهران به بخش خصوصي، احتمال خريداري اين دو باشگاه توسط اپراتورهاي تلفن همراه پيش كشيده شد، اما ديري نگذشت كه تسنيـم طي بررسي‌هايي متوجه شد برنامه‌اي از سوي اپراتورها براي خريداري اين دو باشگاه در ميان نيست، لذا اينچنين نوشت:«انصراف اپراتورهاي تلفن همراه از خريد پرسپوليس و استقلال». ظاهرا هنوز عده‌اي قانع نشده‌اند كه اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران مجددا اعلام كرد: «اخيرا در برخي رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي خبري مبني بر خريد يكي از باشگاه‌هاي پرطرفدار پايتخت توسط همراه اول يا يكي از شركت‌هاي زيرمجموعه اپراتور اول، منتشر شده است كه اين خبر صحت نداشته و همراه اول تاكنون هيچگاه چنين قصدي نداشته و ندارد. از آنجا كه همراه اول اپراتوري ملي بوده و با تمام اقشار جامعه به عنوان مشتركان خود، سر و كار دارد، لذا خريد سهام يكي از دو باشگاه پرطرفدار پايتخت منطقي نبوده و از طرف ديگر خريد سهام هر دو باشگاه نيز رقابت قديمي اين باشگاه‌ها را از بين مي‌برد.»

عذرخواهي روني به خاطر تمارض

منچستريونايتد در ديدار مرحله پنجم جام حذفي كه در خانه پرستون برگزار شد، در دقيقه 88 موفق به گرفتن پنالتي از دروازه‌بان حريف شد و آن را تبديل به گل كرد تا يونايتدها با نتيجه سه بر صفر به پيروزي رسيده و راهي مرحله بعد شوند. در بازبيني صحنه‌هاي مربوط به برخورد روني و دروازه‌بان پرستون مشخص شد كه هيچ برخوردي بين اين دو بازيكن رخ نداده است. اكنون تورستن استاكمن، دروازه‌بان پرستون به نشريه سان گفته كه وين روني به خاطر تمارض در آن صحنه براي گرفتن پنالتي از وي عذرخواهي كرده است. استاكمن در اين زمينه گفت: پس از بازي، روني از من عذرخواهي كرد و گفت كه براي گرفتن يك پنالتي شانس داشته و آن را از دست نداده است. بايد از آن استفاده مي‌كردم. اين دروازه‌بان 33 ساله همچنين اعلام كرده آن صحنه به هيچ‌وجه از نظر او پنالتي نبوده است. وي در اين خصوص هم گفت: پيشتر هم گفته بودم كه پنالتي نبود. بر اين باور هستم اگر اين اتفاق به شكل ديگري رخ مي‌داد، يعني اگر مهاجم ما در برخورد با دروازه‌بان يونايتد روي زمين مي‌افتاد، داور به هيچ‌وجه براي ما پنالتي نمي‌گرفت. هيچ شكي در اين زمينه ندارم.

ركورد برادران گسول در  NBA

برادران گسول يك ركورد تاريخي را در مسابقه ستاره‌هاي ليگ بسكتبال حرفه‌اي امريكا به نام خود ثبت كردند. بسكتباليست‌هايي مثل برادران گسول، آرزو دارند كارهاي زيادي در دوران بازي خود انجام دهند. مارك و پائو گسول مي‌خواستند در ليگ بسكتبال حرفه‌اي امريكا رقابت كنند و قهرمان شوند و با تيم ملي كشورشان (اسپانيا) نيز به مقام قهرماني جهان برسند. در اين بين هيچ‌كدام از آنها حتي تصورش را نمي‎كردند كه هر دو روزي در ديدار ستاره‌هاي ليگ حرفه‌اي امريكا (NBA All-Star) به عنوان بازيكن اصلي به ميدان بروند. در ديدار ستاره‌هاي ليگ، مارك گسول از تيم ممفيس گريزليز به عنوان يكي از پنج بازيكن شروع‌كننده تيم كنفرانس غرب و پائو گسول از تيم شيكاگو بولز به عنوان يكي از بازيكنان اصلي كنفرانس شرق در سالن «مديسيون اسكوئير گاردن» نيويورك به ميدان رفتند. اين براي نخستين بار در تاريخ NBA بود كه دو برادر در تركيب شروع كننده تيم‌هاي كنفرانس شرق و غرب NBA به ميدان مي‌رفتند. پائو گسول در اين مورد گفت: بازي خاص و بي‌نظيري بود كه تاكنون با چنين شرايطي برگزار نشده بود. من فكر مي‌كنم كاري كه ما دو برادر براي نخستين بار انجام داديم خيلي چشمگير بود. اين بازي با نتيجه 163 بر 158 به سود كنفرانس غرب به پايان رسيد. تاكنون در تاريخ ديدارهاي ستاره‌هاي NBA مجموع امتيازات دو تيم به 321 امتياز نرسيده بود.

كين:

 اينكه چلسي را تيمي بزرگ مي‌دانند، بي‌معني است

ستارگان پيشين منچستريونايتد هنوز چلسي را به عنوان يك تيم بزرگ نمي‌شناسند. ژوزه مورينيو پيش از تساوي يك بر يك چلسي برابر پاري‌سن‌ژرمن در دور رفت از مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا اظهارنظري داشته بود مبني بر اينكه، ما با سختكوشي تيمي بزرگ ساخته‌ايم و چلسي حالا تيم بزرگي است. روي كين، كاپيتان پيشين شياطين سرخ كه با اين تيم چندين عنوان قهرماني مهم را كسب كرده است، در پاسخ به اظهارات اخير آقاي خاص گفت: به نظرم چلسي پتانسيل اين را دارد كه تبديل به تيمي بزرگ شود. البته كه ژوزه مورينيو مربي بزرگي است ولي براي اينكه چلسي تبديل به تيمي بزرگ شود بايد بر تعداد قهرماني‌هاي خود بيفزايد. اينكه در حال حاضر آبي‌پوشان لندني را تيمي بزرگ مي‌دانند، بي‌معني است. پل اسكولز، هافبك پيشين منچستريونايتد هم با تاييد حرف‌هاي هم‌تيمي پيشين خود اظهار داشت: چلسي ابتدا بايد به مدت چهار يا پنج سال هر سال عناوين قهرماني را به دست بياورد. هنوز زود است كه چلسي را تيمي بزرگ بناميم. چلسي از سال 2013 كه قهرماني در ليگ اروپا را با سرمربيگري رافائل بنيتس تجربه كرد ديگر به عنوان قهرماني نرسيده است و اين انتظار براي مورينيوي 52 ساله بيشتر هم شده، چرا كه آخرين جامي كه وي بالاي سر برده به سوپرجام اسپانيا در سال 2012 با رئال مادريد بازمي‌گردد. آبي‌پوشان لندني در فصل جاري با 59 امتياز و هفت امتياز برتري نسبت به منچسترسيتي صدرنشين ليگ برتر انگليس هستند و با وجود حذف از جام حذفي انگليس موفق شده‌اند خود را به فينال جام اتحاديه اين كشور برسانند.

سهل‌انگاري فدراسيون بسكتبال و موقعيتي كه از دست رفت

فدراسيون بسكتبال ايران موقعيتي خوب براي محمد يوسف‌وند را از بين برد تا اين بازيكن جوان نتواند در كمپ NBA حاضر شود. محمد يوسف‌وند سنتر تيم ملي جوانان به كمپ NBA دعوت شد كه به دليل مهيا نشدن ويزايش نتوانست از اين موقعيت خوب استفاده كند و فرصتي ديگر براي بسكتبال ايران از دست رفت. اين اتفاق درحالي بوده كه فدراسيون بسكتبال به او اعلام كرده بود به دليل دير رسيدن دعوتنامه امكان گرفتن ويزا وجود نداشته است اما دعوتنامه نهايي از محمد يوسف‌وند ماه‌ها در فدراسيون بوده و شايد خاك مي‌خورده است! رمضانعلي دولو، سرپرست فدراسيون بسكتبال كه در مدت مديريت موقتي‌اش برخي حواشي پيرامون بسكتبال ايجاد شده، در جريان مراسم تجليل از تيم‌هاي برتر ليگ ملي (اين مراسم هم منتقدان زيادي داشت و باعث شد تيم سوم و چهارم ليگ به‌شدت از نحوه برگزاري آن انتقاد كنند) به خبرنگاران گفت: دعوتنامه نهايي محمد يوسف‌وند سه ماه پيش به فدراسيون رسيده است. حالا مشخص نيست چرا در اين سه ماه هيچ اقدامي براي مهيا شدن سفر يوسف‌وند به اين كمپ نشده است؛ سوالي كه سرپرست فدراسيون نيز به طور شفاف پاسخ آن را نداده است. شايد سرپرستي كه وزارت ورزش و جوانان براي بسكتبال ايران انتخاب كرده به طور كامل اطلاع ندارد محمد يوسف‌وند بازيكني است كه در سال 2012 با تيم ملي جوانان به مقام سوم آسيا رسيد و در سال 2014 نيز با تيم جوانان نايب قهرمان قاره شد. او جام جهاني زير 19 سال دوره گذشته را تجربه كرده و سال آينده نيز در جام جهاني اين رده كه در يونان برگزار مي‌شود شركت خواهد كرد. بازيكني با اين توانايي مي‌توانست با حضور در كمپ NBA استعدادش را نشان دهد و از اين موقعيت به عنوان يك سكوي پرتاب براي خود و بسكتبال ايران استفاده كند؛ سكوي پرتابي كه با سهل‌انگاري برخي‌ها از دست رفت. نكته جالب توجه اينجا بود كه گفته مي‌شد شايد رمضانعلي دولو در نظر داشته به جاي اعزام يك مربي، خودش همراه يوسف‌وند به امريكا برود. محمدرضا مشحون در گفت‌وگو با ايسنا اعلام كرده بود: شنيده‌ام آقاي دولو خودش مي‌خواهد همراه يوسف‌وند به امريكا برود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون