• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3958 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ آبان

سينماها چهره جديد پيدا مي‌كنند

تينا جلالي

 

همزمان با به پايان رسيدن ايام محرم و صفر و شروع ماه آذر هم سينماها نمايش فيلم‌هاي جديد را آغاز مي‌‌كنند و چند فيلم كمدي جديد در رديف اكران قرار مي‌گيرند.
غلامرضا فرجي درباره جديدترين مصوبات شوراي صنفي نمايش در 29 آذر به «اعتماد» گفت: «فيلم‌هاي سينمايي «قاتل اهلي» به كارگرداني مسعود كيميايي در گروه سينمايي آزادي، «ثبت با سند برابر است» ساخته بهمن گودرزي در گروه سينمايي ماندانا، مستند «صفر تا سكو» ساخته سحر مصيبي، «پينوكيو، عامو سردار و رييسعلي» به كارگرداني سيدرضا صافي و «اشنوگل» به كارگرداني هادي حاجتمند و علي سليماني در گروه سينمايي آزاد از ۱ آذرماه روي پرده مي‌روند.»
به گفته فرجي در اين جلسه قرارداد دو فيلم «من ديوانه نيستم» عليرضا اميني در گروه قدس براي اكران پس از فيلم «خالتور» ثبت شد.
فرجي همچنين در خصوص درخواست برخي تهيه‌كنندگان براي عدم محاسبه ۱۰ روز گذشته از حد فاصل اربعين حسيني تا تعطيلات پاياني صفر در كف فروش فيلم‌ها نيز گفت: «فعلا تصميمي در اين خصوص گرفته نشده و پس از مشاهده كف فروش فيلم‌ها در جلسه بعدي شوراي صنفي در اين خصوص تصميم‌گيري خواهد شد.»
پرحاشيه‌ترين فيلم مسعود كيميايي«قاتل اهلي» سرانجام از چهارشنبه اين هفته اكران مي‌شود، پيش از اين قرار بود فيلم مسعود كيميايي به سرگروهي آزادي از ۱۰ آبان ماه اكران عمومي شودكه اكران آن به تعويق افتاد، «قاتل اهلي» از زماني كه قرار ساخته شدن آن گذاشته شد تا چهارشنبه كه در سينماها نمايش داده مي‌شود فراز و نشيب زيادي را پشت سر گذاشته است. از اختلاف بر سر فيلمنامه و انتخاب بازيگران فيلم تا فيلمبرداري سكانس‌هاي پاياني. مشكلاتي كه بين مسعود كيميايي و منصور لشگري قوچاني تهيه‌كننده اين فيلم در مورد نحوه تدوين وحضور پولاد كيميايي در نقش اصلي اين فيلم وجود داشت، تنش در نشست رسانه‌اي فيلم در جشنواره فجر، نوشته‌هاي پرويز پرستويي در فضاي مجازي و پاسخي كه كيميايي به آنها داد. اين اواخر هم اعتراض مسعود كيميايي نسبت به استفاده از صداي امير عباس گلاب در تيزرهاي تبليغاتي قاتل اهلي صداي اين كارگردان قديمي را درآورد: «اين صداي معترض نيست، مخاطبان اين خواننده طبقه ديگري هستند» و... حواشي پيرامون اين فيلم هستند و حالا بايد ديد قاتل اهلي پس از نمايش عمومي با مخاطب چگونه ارتباط برقرار مي‌كند.
فيلم «اشنوگل» به كارگرداني هادي حاجتمند و علي سليماني قصه‌اي از ١٧٥ شهيد غواص خط‌شكن است. در اين فيلم بازيگراني از جمله برزو ارجمند، ماه‌چهره خليلي، كاوه سماك باشي، رحيم نوروزي و آزيتا تركاشوند به ايفاي نقش مي‌پردازند.
مستند بلند «صفر تا سكو» به كارگرداني سحر مصيبي و تهيه‌كنندگي مشترك مهتاب كرامتي و طهورا ابوالقاسمي روايت زندگي خواهران منصوريان ووشوكار اهل سميرم اصفهان است كه قهرمان جهان و ايران شدند.
«ثبت با سند برابر است» عنوان فيلمي به كارگرداني بهمن گودرزي و به تهيه‌كنندگي مجتبي متولي با بازي امين حيايي، نيوشا ضيغمي است كه پس از دو سال از ساخته شدن آن از اول آذر به نمايش در‌مي‌آيد.
فيلم سينمايي پينوكيو، عامو سردار و رييسعلي به كارگرداني رضا صافي و تهيه‌كنندگي ناصر عنصري كه از ابتداي آذر ماه اكران مي‌شود. بازيگراني چون حجت شوركي، حسين قفلي، جوهر تنگستاني، علي نيك‌فر، اصغر جوادي، در آن بازي دارند.
روزگذشته تاريخ قطعي فيلم سينمايي «آذر» به كارگرداني محمد حمزه‌اي هم مشخص شد.
اكران اين فيلم به كارگرداني محمد حمزه‌اي و تهيه‌كنندگي نيكي كريمي از ۸ آذرماه در سرگروه آزاد آغاز خواهد شد. البته همزمان با قطعي شدن اكران اين فيلم از لوگوي فيلم «آذر» با طراحي محمد روح الامين نيز رونمايي شد.
در اين فيلم نيكي كريمي، حميدرضا آذرنگ، فريد سجادي حسيني، هستي مهدوي، مهران نائل، شيرين آقاكاشي، مائده طهماسبي، پريسا هاشم پور، مانيا عليجاني و ليلا زارع با حضور پژمان جمشيدي و هومن سيدي به ايفاي نقش مي‌پردازند.
همچنين خبر اكران فيلم كمدي «آينه بغل» به كارگرداني منوچهر هادي و تهيه‌كنندگي مشترك منصور سهراب پور و امير پروين حسيني 8 آذر رسانه‌اي شد.
محمدرضا گلزار، جواد عزتي، يكتا ناصر، نازنين بياتي، سيامك صفري، مه‌لقا باقري، رسول نجفيان و رايان شايگان از بازيگران اين فيلم هستند.
از ديگر فيلم‌هاي مشخص شده فيلم «انزوا» به كارگرداني مرتضي‌علي عباس‌ميرزايي است كه در گروه استقلال اكران مي‌شود.
همچنين فيلم‌هاي «خفه‌گي» به كارگرداني فريدون جيراني در گروه زندگي، «ملي و راه‌هاي نرفته اش» در گروه سينمايي كوروش به نمايش خود ادامه مي‌دهند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون