• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3960 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ آذر

پيشخوان

جهانگيري: مراقب دستاوردهاي پيروزي بر داعش باشيم

اسحاق جهانگيري در حاشيه جلسه هيات دولت با تبريك پيروزي جبهه مقاومت بر داعش اظهار كرد: دشمن مي‌خواهد كشورهاي منطقه كه از منابع عظيم انرژي برخوردارند، نتوانند از اين منابع براي پيشرفت خود استفاده كنند. آنها دنبال ايجاد اختلاف چه ميان شيعه و سني و چه ميان كشورهاي منطقه هستند تا فرصت توسعه از كشورهاي منطقه گرفته شود. معاون اول رييس‌جمهور همچنين گفت: اكنون كه داعش شكست خورده است، بايد با بصيرت و هوشمندي مراقب فعاليت گروه‌هاي تروريستي باشيم. يكي از دستاوردهاي بزرگ اين پيروزي اتحاد دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه بود. وقتي دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه در كنار هم قرار گرفتند، دشمن شكست خورد. براي استمرار اين دستاورد نيازمند انسجام و وحدت در منطقه هستيم تا منطقه امني براي توسعه و رفاه كشورهاي منطقه فراهم شود.

 

خيز مجلس براي لغو تعطيلي هفته بعد

پيگيري‌هاي علي مطهري براي حذف تعطيلي ۸ ربيع‌الاول، به جلسه علني امروز كشيده شد. به گزارش خبرآنلاين، نايب رييس در توضيح «فوريت اصلاح تعطيلات رسمي كشور»، گفت: اولا بنا بود اين طرح به صورت دو فوريتي مطرح شود كه به هر حال فرصت نشد. ما مي‎خواستيم به اين تعطيلي امسال در هشتم ربيع الاول برسد.
اين طرح را با يك‌فوريت مطرح مي‌كنيم. موضوع تعطيلي هشتم ربيع‌الاول- سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگري و آغاز امامت حضرت وليعصر- ابتدا در مجلس نهم مطرح شد و سپس در لايحه احكام دايمي توسعه كشور گنجانده شد. سرانجام با نظر مثبت نمايندگان يك فوريت اين طرح تصويب شد تا تعطيلي روز ۸ ربيع‌الاول بار ديگر در مجلس مورد بازبيني قرار بگيرد.

 

احكام سه نفر از محكومان افسادفي الارض تاييد شد

«جعفري دولت‌آبادي» دادستان تهران از صدور حكم قطعي افساد في‌الارض و تاييد در ديوان عالي كشور براي سه نفر از محكومان زنداني خبر داد و گفت: سرقت‌هاي متعدد مسلحانه و ارتكاب اعمال منافي عفت تحت عنوان مامور پست، اقدامات مجرمانه دو تن از اين محكومان است و مهم‌ترين اقدام سومين محكوم به اعدام كه مصداق افساد في‌الارض شناخته شده، شركت در تشكيل و اداره مركز فساد و فحشا است.  دادستان تهران صدور اين احكام را كه منطبق با مفهوم افسادفي‌الارض در قانون مجازات اسلامي مصوب 1392 است، اقدام بزرگي دانست و به منظور تقويت مباني چنين احكامي، سرپرستان نواحي دادسراهاي تخصصي را مكلف كرد در صورت صدور كيفرخواست به اتهام افساد في‌الارض از طريق سرقت مسلحانه و اشاعه فساد و فحشا و... پيش از ارسال كيفرخواست به دادگاه، پرونده را براي بررسي بيشتر به دادستاني تهران ارسال كنند.

 

عارف: نتوانستيم از تجربه‌ زلزله‌هاي رودبار و بم استفاده كنيم

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران و مجمع نمايندگان استان تهران در جلسه‌اي به بررسي استفاده از ظرفيت سپاه و بسيج تهران در حوادث غيرمترقبه پرداختند. به گزارش ايسنا، محمدرضا عارف، رييس مجمع نمايندگان استان تهران در اين نشست با بيان اينكه سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران الگويي براي سپاه تمام كشور است و هر اتفاق مثبتي كه در اين سپاه رخ دهد مي‌تواند به عنوان الگو مورد توجه قرار ‌گيرد، گفت: تهران در بحث مقابله با حوادث غيرمترقبه وضعيت مساعدي ندارد. بايد با كمك هم تلاش كنيم تا در صورت هر حادثه‌اي به بهترين وجه آن را مديريت كنيم.  وي چالش اصلي در زلزله اخير را بحث مديريت دانست و افزود: متاسفانه آن طور كه بايد و شايد نتوانستيم از تجربه‌ زلزله‌هاي رودبار، منجيل و بم استفاده كنيم و هيچ پيشرفتي نكرده‌ايم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون