• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3968 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ آذر

رييس بنياد مستضعفان:

عده‌اي فشار مي‌آورند غرفه‌داران در ساختمان ناايمن پلاسكو مستقر شوند

ايلنا | محمد سعيدي‌كيا، رييس بنياد مستضعفان با اشاره به آخرين وضعيت احداث ساختمان جديد پلاسكو، اظهار داشت: در حال حاضر برخي‌ها فشار وارد مي‌آورند كه بنياد اجازه دهد تعدادي از غرفه‌داران ساختمان پلاسكو در بناي باقي مانده مستقر شوند اما ساختمان باقيمانده از پلاسكو صدمه ديده است و ايمني ندارد و بنياد هم به عنوان مالك نمي‌تواند مسووليت آن را بپذيرد.
وي ادامه داد: ساختمان پلاسكو مجموعا داراي 600 واحد است كه قبل از انقلاب آقاي القانيان سرقفلي تمام اين واحدها را به مردم واگذار مي‌كند و آقاي يزداني با وضع موجود اين ساختمان را خريداري مي‌‎كند، بنابراين بنياد، مالك جسم ساختمان است و مالك بهره‌برداري از ساختمان نيست و تمام واحدهاي اين ساختمان مالك سرقفلي و بهره‌بردار داشته است و البته عرصه اين ساختمان متعلق به بنياد مستضعفان است.  سعيدي‌كيا با بيان اينكه بنياد مستضعفان اين آمادگي را دارد كه از زمان صدور مجوز ساخت، ساختمان جديد پلاسكو را در طول دو سال احداث كند، گفت: با توجه به اينكه مدرسه ژاندارك در نزديكي ساختمان پلاسكو واقع شده، ميراث فرهنگي محدوديت‌هايي را در احداث ساختمان پلاسكوي جديد مطرح كرده است. طبق طرح تفصيلي شهرداري تهران اجازه احداث بناي با ارتفاع قبلي را در اين منطقه نمي‌دهند، اين در حالي است كه حقوق مكتسبه‌اي وجود دارد ولي به هرحال 600 واحد در ضلع شمالي و جنوبي ساختمان در 5 و 16 طبقه مستقر بودند اما حالا بايد اين تعداد واحد را در تعداد طبقه كمتري از قبل جاي دهيم.
رييس بنياد مستضعفان تاكيد كرد: خوشبختانه بنياد مستضعفان زميني را تحت عنوان «پاركينگ اكبر» در كنار ساختمان پلاسكو در اختيار دارد و پيشنهاد بنياد اين است كه از اين اراضي براي ساختمان جديد استفاده شود. مجموع اين اراضي به بيش از 8 هزار متر مربع مي‌رسد كه البته ساختمان 5 طبقه شمالي نيز بايد تخريب و جمعا به عنوان يك ساختمان جديد، احداث شود.
وي درباره آخرين اقدامات براي ساخت ساختمان جديد اظهار داشت: اخيرا نامه‌اي را هم درباره تعيين تكليف احداث ساختمان پلاسكو به آقاي جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري ارسال كرديم چرا كه چندين نهاد درگير موضوع ساختمان پلاسكو هستند. به غير از بنياد مستضعفان چند نهاد ديگر از جمله شوراي شهر، شهرداري تهران، وزارت راه و شهرسازي، سازمان ميراث فرهنگي، دادستاني و... درباره اين موضوع تصميم‌گير هستند.
رييس بنياد مستضعفان افزود: در اين نامه از معاون اول رييس‌جمهوري درخواست برگزاري يك جلسه با حضور مديران تمام اين دستگاه‌ها داشتيم كه بتوانيم با هماهنگي تمام اين دستگاه‌ها تصميمي درباره اين ساختمان اخذ و عمليات اجرايي آن را شروع كنيم. براي ساختمان جديد پاركينگ با ظرفيت حدود يك هزار خودرو ساخته شود. در حال حاضر با شهرداري تهران در حال همكاري و تعامل جهت نهايي شدن ضوابط زيربنا و تراكم و سطح اشغال هستيم كه اميد داريم به زودي نهايي شود.
وي با بيان اينكه بيش از يك سال است كه بنياد مستضعفان اقدام به مقاوم‌سازي ساختمان دفينه كرده و اين عمليات تا يك سال ديگر هم ادامه خواهد داشت، گفت: مقاوم‌سازي ساختمان گران‌تر و طولاني‌تر مي‌شود. ضمن اينكه علاوه بر ايمني‌سازي عدم انطباق بنا با مقررات مربوط به حريق و ضوابط مشاعات مربوط به آن و همچنين موضوع مهم پاركينگ است كه ساختمان شمالي فاقد آن است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون