• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3968 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ آذر

پزشكي قانوني در پي تشخيص علت مرگ كودك سه‌ساله آزار‌ديده

پيكر «محمد» كالبد شكافي مي‌شود

گروه اجتماعي| پديده آشناي كودك‌آزاري اين‌بار به گنبد‌كاوس رسيد و يك قرباني سه ساله گرفت. قصه سر راست است مثل اكثر موارد كودك‌آزاري جسمي كه در كشور رخ مي‌دهد؛ اين‌بار هم پاي يكي از والدين در ميان است.
«محمد سرگزي» كودك سه ساله اهل روستاي زابل‌آباد گنبد‌كاوس كه چهارشنبه گذشته بر اثر شدت جراحات ناشي از ضرب و شتم پدرش در بيمارستان بستري شده بود، سرانجام جان باخت. اين كودك با پدرش زندگي مي‌كرده و مادرش هم از پدرش طلاق گرفته بوده است. به گفته منابع آگاه چندي پيش نامادري اين كودك هم محل زندگي‌شان را ترك كرده بوده و پدر معتاد به تنهايي مسووليت نگهداري از اين كودك را داشته است. مسووليتي كه پاياني تلخ داشت.
رييس اورژانس اجتماعي كشور در اين باره به «ايسنا» گفت: «پدر اين كودك معتاد بوده و به خرده‌فروشي مواد نيز مشغول بود. مسوولان اورژانس اجتماعي كشور پس از دريافت گزارش‌هايي مبني بر آزار و اذيت اين كودك به محل زندگي وي مراجعه كردند اما پدر اين كودك با استفاده از دوربين مداربسته‌اي كه جلوي در منزل نصب شده بود متوجه حضور آنها شده و از باز كردن در منزل خودداري كرده بود.» به گفته حسين اسدبيگي مسوولان اورژانس اجتماعي كشور قصد مراجعه به محل زندگي «محمد» را با استفاده از احكام قضايي و حضور ماموران پليس داشتند كه مطلع شدند اين كودك به خاطر ضرب و شتم شديد به بيمارستان منتقل شده‌ است. به گفته رييس اورژانس اجتماعي كشور روي بدن اين كودك سه ساله آثار سوختگي بر اثر سيگار و همچنين زخم‌هاي قديمي و كهنه نيز مشاهده شده است. همچنين به گزارش فارس، محمدرضا فشايي، رييس اداره بهزيستي گنبد‌كاوس درباره دليل بستري شدن «محمد» در بيمارستان گفت: از همان ابتدا كه آثار جراحت ناشي از ضربات كابل بر بدن كودك را مشاهده كرديم، اميدي به زنده ماندن وي نبود. اما با اين حال رمزگشايي قطعي از علت دقيق مرگ اين كودك در انتظار اعلام نتيجه كالبد شكافي كارشناسان سازمان پزشكي قانوني است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون