• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3973 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۱ آذر

پازل دولت روحاني براي ورزش كامل مي‌شود

صالحي‌اميري؛ رييس كميته ملي المپيك؟

دو روز پيش خبري عجيب در فضاي مجازي منتشر شد: «شنيده‌ها حاكي از آن است كه صالحي‌اميري با استعفا از معاونت شهرداري به زودي رييس كميته ملي المپيك مي‌شود» هنوز يك‌ساعت نشده بود كه مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران اين خبر را تكذيب كرد. در توضيح اين مركز آمده بود كه برخي خبرسازي‌ها درباره استعفاي دكتر صالحي‌اميري كذب است. اگر چه اين خبر توسط شهرداري تكذيب شد اما هيچ توضيحي درباره احتمال حضور يا عدم‌حضور او در انتخابات كميته ملي المپيك داده نشد. ديروز شايعات به حقيقت پيوست و مشخص شد رضا صالحي‌اميري به زودي روي صندلي رياست كميته ملي المپيك خواهد نشست. نشانه‌اي روشن براي آينده انتخابات كميته ملي المپيك. هفتاد و پنجمين نشست هيات اجرايي كميته ملي المپيك عصر ديروز و با حضور كيومرث هاشمي رييس، عليرضا دبير و خانم شهريان؛ نواب رييس كميته، محمد پولادگر، رسول خادم، علي كفاشيان، محمود مشحون و فضل‌الله باقرزاده در محل كميته ملي المپيك برگزار شد كه طي آن اعضا ابتدا به بررسي و اصلاح آيين‌نامه انتخاباتي كميته ملي المپيك پرداختند كه مقرر شد پس از ويرايش نهايي طي هفته آينده از طريق سايت كميته ملي المپيك منتشر شد. اعضاي هيات اجرايي كميته ملي المپيك در ادامه نشست خود به بحث و بررسي در خصوص معرفي كارشناسان خبره براي حضور در مجمع انتخاباتي كميته ملي المپيك پرداختند كه در اين بخش آقايان محمود مشحون، علي كفاشيان و رضا صالحي‌اميري و همچنين خانم‌ها طاهره طاهريان و عاطفه اسلاميان انتخاب و معرفي شدند. همچنين سعيد آذري، مديرعامل باشگاه ذوب‌آهن به عنوان نماينده باشگاه‌ها و پيمان فخري به عنوان نماينده داوران و مربيان المپيكي براي حضور در مجمع انتخاباتي كميته ملي المپيك مشخص و معرفي شدند. نكته عجيب معرفي دو تن از اعضاي هيات اجرايي بود كه گويا روي نام خودشان توافق كردند! علي كفاشيان و محمود مشحون. انتخابي كه با ناراحتي اصغر رحيمي، رييس مركز نظارت بر تيم‌هاي ملي همراه شد. در حالي كه پيش از اين شايعاتي در خصوص حضور اصغر رحيمي براي دبيركلي كميته ملي المپيك مطرح شده بود اما نام او در ليست خبرگان ورزشي ديده نشد. كميته ملي المپيك در نشست خود رحيمي را به عنوان سرپرست كاروان ايران در بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۸ اندونزي معرفي كرد اما رحيمي كه در اندونزي به سر مي‌برد، در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اينكه از اعضاي هيات اجرايي براي اين انتخاب تشكر مي‌كند، سرپرستي را قبول نكرد!
    
بسياري از اهالي ورزش صالحي‌اميري را بهترين گزينه براي ورزش مي‌دانستند. او با متانت، بردباري و دور از هيجان، بسياري از روساي فدراسيون‌هاي ورزشي و مديران را همراه خود كرده بود. او مديري فراتر از ورزش بود و براي همين بسياري از اهالي ورزش به او احترام مي‌گذارند. جمله طلايي او در آن روزها هنوز به‌خاطر اهالي ورزش مانده است: «مهم‌ترين نياز جامعه ورزش، اخلاق و فرهنگ است و بايد يك‌بار با عينك فرهنگ به ورزش نگاه كرد.» صالحي‌اميري سه آفت دوپينگ، ‌آلودگي مالي و اخلاقي در حوزه ورزش را تهديدي براي آينده فدراسيون‌ها مي‌دانست. او حالا دوباره به صدر اخبار ورزشي آمده است. حتي در روزهايي كه حكمش به عنوان معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران امضا شد، جلسات ورزشي‌ها با او براي متقاعد كردنش جهت حضور در انتخابات كميته ملي المپيك پررنگ‌تر شد. به‌نظر مي‌رسد همه‌چيز نهايي شده است.
    
مسعود سلطاني‌فر و رضا صالحي‌اميري گزينه اول و دوم دولت روحاني در سال اول دولت يازدهم بودند. هر دو از كسب راي اعتماد از مجلس بازماندند تا بعد از عدم راي اعتماد مجلس به نصرالله سجادي، قرعه به نام محمود گودرزي بيفتد. حالا در سال اول دولت دوازدهم، هر دو به صدر ورزش رسيده‌اند. اولي وزير ورزش و جوانان است و دومي به احتمال فراوان رييس كميته ملي المپيك خواهد شد. هر دو از نزديكان حجت‌الاسلام حسن روحاني هستند. دولت با اين همگرايي به‌دنبال كسب نتايج درخشان در بازي‌هاي آسيايي و المپيك آينده است. هرچند پيش از اين از نزديكان دولت خبر رسيده بود كه احتمالا مصطفي هاشمي‌طبا رييس آينده كميته ملي المپيك خواهد بود اما حالا همه‌چيز تغيير كرده است. كميته‌اي كه مطمئنا بعد از حضور صالحي‌اميري بيشتر ديده خواهد شد، حمايت‌هاي دولتي از آن بيشتر خواهد شد و فدراسيون‌هاي ورزشي مي‌توانند به افزايش بودجه‌شان اميدوارتر از قبل باشند. دولت هم راضي است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون