• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3973 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۱ آذر

قرعه‌كشي مرحله يك‌هشتم‌ ليگ قهرمانان اروپا انجام شد

پاري‌سن‌ژرمن- رئال‌مادريد؛ بازي بزرگ

رسول مجيدي

شهر نيون سوييس ديروز همه نگاه‌هاي فوتبالي‌ها را به سوي خود جلب كرده بود. قرار بود مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان در اين شهر قرعه‌كشي شود تا مدعيان فتح جام رقباي خود را در نخستين مرحله حذفي بشناسند. قرعه‌كشي راس ساعت 14:30 دقيقه انجام شد و بازي بزرگ جدال «رئال‌مادريد و پاري‌سن‌ژرمن» لقب گرفت. در اين مرحله البته چلسي و بارسلونا هم بايد با يكديگر رو به رو شوند. قرعه‌كشي كامل را به همراه آمار و كمي تحليل در ادامه مي‌خوانيم.

 

يوونتوس- تاتنهام

اين دو تيم هيچ‌وقت در رقابت‌هاي اروپايي به مصاف هم نرفته‌اند. آنها امسال شرايط نسبتا خوبي در ليگ خود دارند. يووه كه جز مدعيان اصلي است و تاتنهام در بين بزرگان جزيره در تلاش است تا به سهميه ليگ قهرمانان برسد. با اين همه اين قرعه براي تيم ايتاليايي خيلي نمي‌تواند مناسب قلمداد شود. آنها در 5 بازي اخيرشان در مرحله حذفي ليگ قهرمانان كه با نمايندگان انگليسي رو‌به‌رو شده‌اند، هيچ‌وقت پيروز نشده‌اند و هميشه مقابل آنها حذف شده‌اند. بدون شك بازي در ومبلي براي اين تيم اصلا آسان نخواهد بود.

 

بازل- منچسترسيتي

تيم سوييسي در كشور خودش اصلا با قرعه خوبي مواجه نشد و بايد به مصاف يكي از آماده‌ترين تيم‌هاي حال حاضر اروپا برود. تيمي كه در ليگ برتر انگليس آقايي مي‌كند. بازل و سيتي هيچ‌وقت باهم در رقابت‌هاي اروپايي روبه رو نشده‌اند اما بازل امسال يك‌بار به شهر منچستر سفر كرد تا با تيم رقيب سيتي يعني يونايتد مصاف دهد. اين تيم سوييسي يك آمار جالب هم جلوي تيم‌هاي انگليسي دارد. آنها از 14 باري كه در ليگ قهرمانان با انگليسي‌ها مصاف دادند، فقط 4 بار بازي را واگذار كرده‌اند! 5 پيروزي و 5 تساوي هم كسب‌ كرده‌اند كه قطعا آمار خوبي به حساب مي‌آيد. گرچه نبايد از ياد برد كه روي كاغذ كمتر كسي شانسي به رقيب سيتي مي‌دهد. گوارديولا امسال قصد سه‌گانه دارد و اين بر هيچ‌كس پوشيده نيست.

 

پورتو- ليورپول

دو تيم 4 بار با هم مصاف داده‌اند كه 2 بارش را ليورپول برده. دو بازي هم به تساوي كشيده و اين نويد يك شانس خوب براي شاگردان كلوب است. ديروز حتي در فضاي مجازي هم با اين موضوع شوخي شد. برخي كاربران با اشاره به اينكه قرعه را ژابي آلونسو، بازيكن سابق ليورپول از گوي‌ها در مي‌آورد نوشته بودند: «چه مردي! آلونسو هنوز هم دارد براي ليورپول پاس گل مي‌دهد» با اين همه پورتو آنچنان هم رقيب آساني به حساب نمي‌آيد. آنها تيم زهرداري هستند و اين را كلوب به خوبي مي‌داند.

 

سويا- منچستر‌يونايتد

اين دو تيم هم تا به حال سابقه رويارويي در رقابت‌هاي رسمي را نداشته‌اند. يونايتد كه همين يكشنبه به سيتي باخت تا فاصله‌اش با صدر جدول 11 امتياز شود، حالا بايد در ليگ قهرمانان راه خود را پيدا كند. مورينيو سويا را به خوبي مي‌شناسد. او 5/87 درصد جدال‌هايش برابر اين تيم را در رقابت‌هاي مختلف برده و فقط يك بار بازي را به آنها واگذار كرده.

رئال‌مادريد- پاري‌سن‌ژرمن

بازي بزرگ اين مرحله قطعا همين است؛ جدال دو مدعي اصلي فتح جام. رئال كه هميشه مدعي اصلي ليگ قهرمانان است و پاريسي‌ها هم كه چندسالي است تنها هدف‌شان شده همين موضوع. آنها تابستان امسال هم حسابي ولخرجي كردند تا براي چنين رقابت‌هاي آماده باشند. به قول اوناي امري، سرمربي پاري‌سن‌ژرمن‌: «اگر مي‌خواهيم در ليگ قهرمانان به افتخاري برسيم بايد تيم‌هاي بزرگي مثل رئال‌مادريد را شكست دهيم.» جدال نيمار و رونالدو از جمله جذابيت‌هاي اين مسابقه بزرگ خواهد بود.

 

شاختار‌دونتسك- آ.‌اس.‌رم

در ظاهر به نظر قرعه خوبي براي رم مي‌آيد اما شاختار تنها تيمي است كه امسال موفق شده تيم منچسترسيتي قدرتمند را شكست دهد. اين دو تيم در سال 11-2010 هم درست در همين مرحله به هم رسيدند كه شاختار پيروز ميدان بود. ديدار رفت در ايتاليا 2-3 به نفع شاختار شد و ديدار برگشت هم 0-3.

بارسلونا- چلسي

كمي تكراري به نظر مي‌رسد اما قطعا بازي قشنگي خواهد شد. دو تيم 12 بار با هم رو‌به‌رو شده‌اند كه چلسي نتايج بهتري گرفته. آنها 4بار پيروز شدند و بارسلونا تنها 3 بار. آخرين جدال آنها در سال 12-2011 بود در مرحله نيمه‌نهايي. چلسي در آن سال در لندن يك بر صفر پيروز شد و بعد در نيوكمپ بارسلونا را 2-2 متوقف كرد تا به فينال برسد. بارسلونا البته به طور كلي جلوي تيم‌هاي انگليسي خوب نتيجه مي‌گيرد اما به شرطي كه اين تيم چلسي نباشد!

 

بايرن- بشيكتاش

جدال نمايندگان آلمان و تركيه هميشه جذاب است. بايرن دوباره با بشيكتاش رو به رو شده. آنها در سال
98-1997 با هم همگروه بودند كه بايرن هر دو بازي را دو بر صفر برد. بشيكتاش البته در خانه تيم ترسناكي به نظر مي‌رسد و بايرن شايد از همين واهمه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون